INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Organizace The DotGreen Community, Inc., přední propagátor spuštění nové domény nejvyšší úrovně (TLD) .green, představila v Praze u příležitosti mezinárodní konference organizace ICANN svojí myšlenku, vizi a globální plán využití domény .green jako online identifikátoru udržitelnosti, na kterém pracuje již téměř 5 let. Cílem žádosti organizace DotGreen o nejvyšší doménu .green je nabídnout lidem, firmám, neziskovým organizacím i státním úřadům nový způsob vyjádření snah v oblasti udržitelnosti. Zároveň má přivést pozornost k širšímu globálnímu posunu směrem k zelenějším obchodním postupům a zelenějším životním stylům. Doména .green umožní uživatelům internetu, spotřebitelům a lidem z celého světa snadno nacházet firmy, produkty a programy, o které mají zájem a které souvisí s udržitelností a zdravím lidí a celé planety. Kromě toho budou neziskoví partneři organizace EarthShare a nadace The DotGreen Foundation distribuovat prostředky (plynoucí z prodeje domény .green dalším subjektům) na projekty a programy ve všech oblastech světa.

Po konferenci ICANN New gTLD Big Reveal of new gTLDs, která se konala 13. června v Londýně, je nyní Praha ústředním dějištěm další konference organizace ICANN v této historické době velké expanze internetu. Dialog o novém programu domén nejvyšší úrovně (TLD) pokračuje a po uskutečnění prvotních testů budou do kořene internetu v roce 2013 přidány očekávané nové řetězce napravo od tečky jako rozšíření stávajících domén. Nové domény nejvyšší úrovně rozšíří možnost výběru adres nových webů a pomohou lépe vyjádřit zájmy uživatelů a návštěvníků. Většina z 1930 žádostí o nové domény nejvyšší úrovně přišla od několika málo tzv. portfoliových žadatelů včetně tří dalších konkurenčních žádostí o doménu .green. The DotGreen Community zažádala pouze o doménu .green, protože takové soustředění pozornosti je podle jejího názoru ve veřejném zájmu.

Proces rozšiřování domén nejvyšší úrovně a doména .green jako online identifikátor udržitelnosti navazuje na konferenci Rio +20, kde se celý svět zaměřil na globální prosazování udržitelného rozvoje. Tento summit v Rio de Janeiru minulý týden zahrnoval více než 500 vedlejších akcí a mnoho prezentací. Jako delegát za Českou republiku zde vystoupil prof. Bedřich Moldan z českého Ministerstva životního prostředí. Zástupci organizace DotGreen zde vystoupili s prezentací na pozvání francouzské delegace.

„Těšíme se z uznání za pozitivní přínos celému odvětví v mnoha zemích, který byl vřele přivítán na konferenci Rio +20 a teď i tady v Praze," řekla Annalisa Roger. „Ze všech stran se setkáváme s povzbuzováním, abychom pokračovali v prosazování domény .green ve prospěch lidí a planety."

DotGreen Community představila také zelenější stránku Prahy včetně vzdělávání zaměřeného na udržitelnost více než 60 internetovým delegátům z různých zemí. Akce se konala před zahájením 44. konference organizace Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN) tento týden v Praze. Sobotní událost byla druhou konferencí série People & Planet, kterou organizuje právě organizace DotGreen.

Účastníci akce se pražskou MHD vypravili na Farmářský trh na Náplavce, aby si nakoupili čerstvé místní potraviny, a po procházce v Kinského zahradě se s nimi místní řečníci podělili o své znalosti zelenější stránky Prahy. Později odpoledne měli účastníci možnost buď si užít procházku historickou Prahou, nebo se na kole projet po zelených cyklostezkách (Greenways) v okolí.

Před delegáty promluvil Daniel Mourek, koordinátor středo a východoevropských zelených stezek (Greenways) v Nadaci Partnerství, která už déle než deset let působí pod zastřešením EPA. Cílem Nadace Partnerství je vytvářet zelenější region a pomáhat lidem zlepšovat životní prostředí prostřednictvím grantů neziskovým organizacím, školám a jednotlivcům. Pan Mourek hovořil o projektu Zelené Prahy, města na křižovatce provinčního hlavního města a moderního, dlouhodobě udržitelného evropského města. Druhá prezentace Stanislava Milera, který je znám svým projektem Ecojourneys, se věnovala současnému využití a budoucímu potenciálu obnovitelných zdrojů energie v České republice. Pan Miler se rovněž podělil o vlastní zkušenost s uplatňováním udržitelného životního stylu a s environmentálním vzděláváním mladých lidí.

„Chtěli jsme navázat dialog o zeleném životním stylu na osobní rovině a o významu celospolečenských iniciativ, které mají pozitivní dopad na životní prostředí," řekla Annalisa Roger, zakladatelka a generální ředitelka společnosti DotGreen. „Svět se ze zelených projektů v Praze může hodně naučit. Je důležité, aby internet hrál roli v prosazování místního i globálního udržitelného posunu v této době, která je pro lidi a planetu tak klíčová."

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3