INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Ochrana citlivých a důležitých firemních informací se nesmí podceňovat. Data jsou nevíce ohrožena ve chvílích, kdy odchází zaměstnanci nebo k nim mají přístup externisté. Samozřejmě kritické je jakékoli opuštění firemního prostředí. Také skutečnost, že často firmy nemají dobře nastavené procesy a neví, kde informace jsou, kdo k nim má přístup a jak se pohybují, nepřispívá jejich bezpečnosti. V případě úniku musí společnosti počítat jak s finančními ztrátami, tak i s pošramocenou pověstí, která může firmu položit na lopatky.

V koloběhu každodenních firemních procesů jsou některé chvíle, kdy jsou data ohrožena více než jindy. „V praxi hovoříme o čtyřech základních rizicích, kdy mohou být citlivé interní informace ukradeny a zneužity. Jedná se sice o zjednodušený pohled na ochranu dat, ale pro základní orientaci je to naprosto vyhovující,“ komentuje Jakub Mahdal, ředitel společnosti Safetica Technologies.

1. Odchod zaměstnanců - Je potřeba si dávat pozor na data ve chvíli, kdy dochází k personálním změnám ve firmě, tedy tehdy, kdy lidé odchází. Je jedno, zda na vlastní žádost nebo ne. Informace, které by se jim mohly hodit i v dalším zaměstnání si většinou berou zaměstnanci s sebou. Jedná se zejména o různé databáze a další důležitá data.

2. Externí firma - Dalším velkým ohrožení je externí firma, která má přístup do systému společnosti. Může se jednat například o tiskárnu, které připravuje dopisy pro klienty nebo má přístup k citlivým informacím.

3. Práce z domu - Tím, že si lidé stále častěji berou práci domů, dostávají se informace mimo firemní prostředí, kde jsou prakticky nechráněné. Zde může dojít k úniku i neúmyslnou cestou. Domácí zařízení nemusí být dobře chráněná nebo může dojít ke ztrátě přenosného zařízení.

4. Neznalost vlastních dat – V neposlední řadě je pro ochranu dat nutná znalost procesů a pohybu důležitých informací. Bez toho není možné zabránit nepovolaným lidem přístup k citlivým datům nebo je kontrolovat.

„Prvním krokem pro ochranu informací je důležitá znalost fungování firmy. Díky tomu je možné nejen zabránit úniku dat, ale i efektivně nastavit pracovní procesy a tím pádem i ušetřit až desítky procent nákladů,“ říká Jakub Mahdal.

Pro ochranu dat a efektivní fungování firmy je důležité jednak nasadit monitorovacích technologie a další zabezpečení. Dál musí společnosti také přistoupit k aktivnímu vzdělávání zaměstnanců v oblasti práce s důvěrnými informacemi a dohlížet na jejich dodržování. Dalším krokem jsou pak šifrovací a autentizační řešení.

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3