INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 22. rokem

Internetová B2B tržiště, čekají změny. Klasické webové služby brzy převálcuje záplava mobilních aplikací. Lidé přes mobil nakupují, spravují své bankovnictví, sledují dění ve světě i na sociálních sítích. Přichází doba, kdy i velká B2B tržiště musí na tento technologický pokrok reagovat. Jejich budoucnost závisí na tom, jak se jim do mobilních aplikací podaří integrovat.

„Nelze mluvit o konci B2B tržišť jako takových, ale o jejich konci v podobě, v jaké jsme je doposud znali. V souvislosti s posunem technologií nás čekají velké změny. Naším úkolem je vytvořit aplikační prostředí, kde bude uživatel moci ovládat svou nabídku od B2B až po maloobchod v e-shopu. Obratem bude moci reagovat na poptávku, případně ovlivňovat výrobu. Může také řídit skladové zásoby. Jako odběratel bude mít on-line přehled o konkrétní fázi, v jaké se jeho objednávka nachází, a to od přípravy do výroby až po dopravu. Mobilní aplikace B2B tržiště by měla uživatelům zprostředkovat také kvalitní reporty výroby, prodeje i marketingu,“ vysvětlil Milan Novotný, marketingový ředitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

Mobilní aplikace se již dnes těší srovnatelné návštěvnosti jako webové stránky. V současné době lidé tráví 60 procent času na internetu právě používáním mobilních aplikací. „Kvalitně zpracovaná, přehledná a do detailů dotažená mobilní aplikace dává uživateli více svobody. Potřebné činnosti může provést téměř kdykoli, bez ohledu na místo a čas. Současná doba zároveň vyžaduje rychlost. Proto se už dnes těší mobilní aplikace takové oblibě,“ uvedl Milan Novotný. Úspěšná mobilní aplikace by měla být především uživatelsky příjemná. Důležitá je přehlednost a spolehlivost nabízených funkcí. Ne vždy je však velké množství funkcí výhodou. Tvůrci aplikace by měli vždy volit rozumný kompromis mezi množstvím funkcí a schopností uživatelů se v nich následně orientovat. Zapomínat by ale neměli ani na esteticky příjemné provedení.

Příznivců e-shopů stále přibývá. Elektronický nákup například oblečení a elektroniky už je samozřejmostí. V poslední době se touto formou začínají nakupovat ve větší míře i potraviny. Lidé mají stále větší požadavky na zjednodušení nákupu. Výběr zboží musí být snadný, rychlý a pohodlný. „Kvalitní e-shop musí dostatečně informovat o průběhu zpracování objednávky, ale nesmí uživatele přehlcovat nadbytečnými informacemi. Stejné je to s dalšími informacemi, jako je nové zboží, prodejní akce, výprodeje. Pokud je takových informací nadbytek, případně nejsou relevantní či aktuální, povede to ke stížnostem uživatelů,“ upozornil Milan Novotný.

Většina existujících e-shopů upravila své webové stránky tak, aby je uživatelé mohli pohodlně otevřít i ve svých mobilních telefonech. Ani to už ale nestačí. Mobilní aplikace totiž uživatelům nabízejí více možností a celkově pohodlnější nákup. „Lidé v aplikacích oceňují především možnost lokalizace místa, která se dá využít při volbě odběru zboží, nebo třeba použití fotoaparátu jako snímače čárového kódu při identifikaci zboží například pro reklamaci či recenzi,“ popsal Milan Novotný, marketingový ředitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

(tz) 

Slovo ke dni

  • Rozmýšlíme se, mlžíme, ztrácíme důvěru

    Rozmýšlení se stalo módou. Spousty lidí místo toho, aby daly najevo, že chtějí to nebo nechtějí ono, raději řeknou, že si to rozmyslí. A když nastane čas, že by měli být už rozmyšleni, vymluví se, a sdělí, že je to těžké, ať jim dáme ještě pár dní, měsíců či neznámo jakou dobu. Domnívají se, že téma upadne v zapomnění, že vyšumí a že s ním nebudou mít tedy práci. Je to rozšířený styl komunikace, který však nikam nevede. Otázkou je, zda vést má nebo skutečně směřovat nikam.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2020

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtoczupv logo 56

Duševní vlastnictví

Vladimír Mařík kopie

Motivovaní lidé neznají překážek 3. červenec 2020

Český respirátor získal evropskou certifikaci Zdá se to až neuvěřitelné. Je to ale skutečnost. Znova se potvrdilo, jak velký je potenciál lidí, co všechno dokážou a jak významně mohou zasáhnout do dějin technologií nebo třeba organizace práce. Několik desítek českých firem za podpory Ministerstva průmyslu a obchodu se během pandemie koronaviru spojilo, vyvinulo a začalo sériově vyrábět masku RP95-M. Respirátor, který poskytuje nejvyšší míru ochrany, navrhli na CIIRC ČVUT pro 3D tisk. Data pro výrobu si lze stáhnout zdarma s volnou licencí, maska je tak dostupná už ve více než třiceti zemích světa. Ve fyzické podobě se tento český ochranný prostředek nyní může rozšířit ještě víc, nově má totiž evropskou certifikaci.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE