INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
ND_970x210pxOd 1. srpna 2011 startuje dvouměsíční kampaň Nadačního fondu pro podporu zaměstnání osob se zdravotním postiženým (NFOZP) s názvem JSOU ZDRAVÍ?. „Cílem kampaně, kterou s týmem NFOZP připravila agentura OgilvyOne, je velmi zábavnou a hravou formou upozornit na nesmyslnou práci, kterou dokáží vyrobit zdraví lidé a poukázat na paradoxně kvalitní a certifikovanou práci firem zaměstnávajících zdrav. postižené osoby ochrannou známkou Práce postižených. Ochrannou známku, kterou vlastní náš Nadační fond NFOZP a která je od roku 2010 zařazena mezi 19 národních certifikovaných známek kvality", řekla ředitelka NFOZP Hana Potměšilová.

K projektu se svými fotografiemi a pravidelným glosářem na www.jsouzdravi.cz připojil také Maxim Velčovský, který již roky fotí absurdity a paskvily, na které v životě naráží.

A proč OgilvyOne oslovilo ke spolupráci Maxima Velčovského? To vysvětluje za OgilvyOne Radek Antl. "Jestli je někdo pro tento web ideální tváří, je to Maxim Velčovský. Nejen proto, že se na jeho práci hezky dívá. V agentuře jsme se už před tímto projektem rádi bavili nad jeho profilem na Facebooku, kde zveřejňuje fotky divné, nezdravé práce. Okenní rám kolem kachliček v koupelně, cihlový plot přišroubovaný k domu, vypínač světla z kterého nebezpečně trčí dráty...Maxim začal sbírat fotky choré práce dřív než mi, takže vlastně byla slušnost mu to nabídnout. Jsme rádi, že souhlasil."

„Již několikátým rokem pravidelně dokumentuji absurdní projevy lidské práce a kreativity. Některé situace, které jsem po České republice vyfotil, mi přišly tak bizarní, že bylo doslova povinností o jejich existenci informovat svět. Často jsem se snažil pochopit záměr konkrétního díla a představit si člověka, který mohl to které řešení vymyslet," řekl Maxim Velčovský.

„Na spolupráci s NFOZP jsem okamžitě kývnul, protože jsem si uvědomil, jaké předsudky máme vůči pracovním aktivitám postižených lidí. Mnoho z nás má pocit, že všichni zdravotně postižení lidé mohou vykonávat pouze podprůměrný a nekomplikovaný typ práce. Zapomínáme ale na to, že zdraví lidé dokáží často vymyslet tak podivné řešení, které by si postižený člověk nikdy nemohl dovolit udělat. Rád se tedy aktivně zúčastním kampaně, která má na tento problém veřejně poukázat," dodal známý český designér.

Když vidíme, jaké nekvalitní věci se dají na trhu koupit, co se inzeruje, co vidíme a slyšíme kolem sebe, často se ptáme, zda jsou původci těch příšerností opravdu „normální" a „zdraví" lidé. Práce zdravotně postižených je oproti tomu paradoxně dobrá a kvalitní. Lidem s postižením totiž na práci velmi záleží.

Hledejte proto s námi na svých toulkách nejen po České republice „úlety", které Vás zaujmou, vyfoťte je a ukažte ostatním na webové stránce www.jsouzdravi.cz. V prosinci 2011 budou vyhlášeny největší absurdity, o kterých rozhodne jak široká veřejnost prostřednictvím veřejného hlasování na stránkách projektu, tak i výběrová komise, ve které budou mimo jiné zasedat Maxim Velčovský, Hana Potměšilová a Michal Bernard za NFOZP, Jiří Hauška za agenturu Ogilvy, profesionální fotograf Macciani – Aleš Petruška, Lenka Novotná z Plastia nebo Eva Koňáková z Merck.

Nejoriginálnější fotografie budou v půlce listopadu odměněny atraktivními cenami: telefony HTC, Samsung nebo kvalitními výrobky od firem zaměstnávající handicapované spoluobčany. Mediálními partnery kampaně jsou SEZNAM (portál SPRÁCE.CZ) , tisková agentura Mediafax s.r.o., OgilvyOne a Paladix.cz.

„Na jednom jsme se v agentuře shodli už na samém počátku: Nechceme ždímat slzy smutnými obrázky nebo drtivými životními příběhy. Pracující lidé se zdravotním postižením si nezaslouží lítost, ale uznání. Nepotřebují peníze, protože ty si umí vydělat sami. Potřebují důvěru ostatních v to, že jejich práce je kvalitní. V tomto kontextu nám přišlo zajímavé ukázat na zmrzačenou práci, kterou mají na svědomí zdraví lidé. Většinou ti, co něco zanedbali, odbyli, nebo se v nich projevila zvláštní forma kreativity. Tohle, že dělali zdraví lidé? Ano, dělali. Pracující postižený by si to nedovolil. Už proto, že si šance pracovat váží víc než mnozí z nás. Přesvědčte se o tom, stačí dát jim šanci.", řekl Radek Antl z OgilvyOne.

NFOZP nechce svými projekty vzbuzovat soucit. Naopak. Lidé se zdravotním postižením jsou hrdí, že něco umějí. Hrdí, že nepotřebují dávky od státu. Hrdí, že se dokáží uživit sami. Pojďme je tedy v jejich snaze podpořit a pomoci!

Více informací na www.jsouzdravi.cz

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3