INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 20. rokem

logo čv poz bar s ochStále víc spotřebitelů vybírá zboží v obchodech podle jeho původu. Češi jednoznačně dávají přednost domácím potravinám i dalším českým produktům. Důvodem je nejen nejlepší poměr mezi hodnotou a cenou, ale i snaha dát práci tuzemským firmám. Dokládá to úspěšně se rozvíjející projekt Český výrobek.

Ředitel společnosti Český výrobek s.r.o. Ing. Leo Kolečkář uvedl na tiskové konferenci v Praze výsledky průzkumu spotřebního chování Median. Zatímco před sedmi lety dávalo 43,1 % kupujících naprostou přednost domácímu zboží, letos stoupl jejich podíl téměř na 49 procent. "České výrobky preferuje víc než pět milionů osob," konstatoval Ing. Leo Kolečkář. "Meziroční nárůst představuje 1,5 procenta, tedy víc než 150 tisíc spotřebitelů," dodal.

Není pochyb, že Češi chtějí nakupovat "hezky česky". Problém však často bývá v tom, kde tuzemské zboží najít. Pro snazší orientaci spotřebitelů se na obalech objevuje logo Český výrobek.

"Podstata a filozofie označení Český výrobek spočívá především v určité selekci, odlišení a hlavně v jistotě onoho tvrzení," prohlásil Jindřich Stoklasa ze společnosti Spoltex s.r.o. "Nabízíme koncovým zákazníkům a spotřebiteli stoprocentní garanci, že produkt s tímto logem je vyroben v České republice."

Mnoho zahraničních fírem se však snaží z obliby českých značek profitovat a označují dovážené zboží původními, českými názvy a designem. Například máslo Pragolaktos se vyrábí v Německu, zápalky SOLO v Asii a známá káva JIhlavanka v Polsku. Lidé je však nakupují s mylným vědomím, že jde o český výrobek.

Do projektu Český výrobek se zapojilo 39 podniků, které nabízejí na trhu 1976 certifikovaných výrobků. Zaměstnávají 2663 osob a vykázaly roční obrat bezmála devět miliard korun.

Více na www.ceskyvyrobek.eu

(kčr)

Slovo ke dni

  • D1 jako největší parkoviště

    Silničáři se vždy stávají terčem vtipů, když v zimě zasněží a oni na změnu počasí nejsou připraveni. Jenže v letošním roce se situace na naší nejfrekventovanější silnici ještě zkomplikovala opravami. Italské konsorcium firem nestihlo svůj úsek mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem dokončit včas a přispělo tak k tomu, že řidiči zde strávili v koloně až 14 hodin. Dúvody, proč se to neopravilo v termínu, byly jistě „objektivní“. Není však bez zajímavosti, že na ostatních opravovaných místech D1 se práce zastavily podle plánu. Italové sice žádají další čas k dokončení oprav až do 3. ledna příštího roku, ministrovi dopravy Danielu Ťokovi ale už došla trpělivost a pohrozil vypovězením smlouvy, nebude-li okamžitě zjednána náprava. Proč se vládní úředník probudil až nyní? Protože se na neprůjezdnou dálnici naštvali nejen obyčejní motoristé, ale...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300

INZERCE