INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

logo čv poz bar s ochStále víc spotřebitelů vybírá zboží v obchodech podle jeho původu. Češi jednoznačně dávají přednost domácím potravinám i dalším českým produktům. Důvodem je nejen nejlepší poměr mezi hodnotou a cenou, ale i snaha dát práci tuzemským firmám. Dokládá to úspěšně se rozvíjející projekt Český výrobek.

Ředitel společnosti Český výrobek s.r.o. Ing. Leo Kolečkář uvedl na tiskové konferenci v Praze výsledky průzkumu spotřebního chování Median. Zatímco před sedmi lety dávalo 43,1 % kupujících naprostou přednost domácímu zboží, letos stoupl jejich podíl téměř na 49 procent. "České výrobky preferuje víc než pět milionů osob," konstatoval Ing. Leo Kolečkář. "Meziroční nárůst představuje 1,5 procenta, tedy víc než 150 tisíc spotřebitelů," dodal.

Není pochyb, že Češi chtějí nakupovat "hezky česky". Problém však často bývá v tom, kde tuzemské zboží najít. Pro snazší orientaci spotřebitelů se na obalech objevuje logo Český výrobek.

"Podstata a filozofie označení Český výrobek spočívá především v určité selekci, odlišení a hlavně v jistotě onoho tvrzení," prohlásil Jindřich Stoklasa ze společnosti Spoltex s.r.o. "Nabízíme koncovým zákazníkům a spotřebiteli stoprocentní garanci, že produkt s tímto logem je vyroben v České republice."

Mnoho zahraničních fírem se však snaží z obliby českých značek profitovat a označují dovážené zboží původními, českými názvy a designem. Například máslo Pragolaktos se vyrábí v Německu, zápalky SOLO v Asii a známá káva JIhlavanka v Polsku. Lidé je však nakupují s mylným vědomím, že jde o český výrobek.

Do projektu Český výrobek se zapojilo 39 podniků, které nabízejí na trhu 1976 certifikovaných výrobků. Zaměstnávají 2663 osob a vykázaly roční obrat bezmála devět miliard korun.

Více na www.ceskyvyrobek.eu

(kčr)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3