INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

logo čv poz bar s ochStále víc spotřebitelů vybírá zboží v obchodech podle jeho původu. Češi jednoznačně dávají přednost domácím potravinám i dalším českým produktům. Důvodem je nejen nejlepší poměr mezi hodnotou a cenou, ale i snaha dát práci tuzemským firmám. Dokládá to úspěšně se rozvíjející projekt Český výrobek.

Ředitel společnosti Český výrobek s.r.o. Ing. Leo Kolečkář uvedl na tiskové konferenci v Praze výsledky průzkumu spotřebního chování Median. Zatímco před sedmi lety dávalo 43,1 % kupujících naprostou přednost domácímu zboží, letos stoupl jejich podíl téměř na 49 procent. "České výrobky preferuje víc než pět milionů osob," konstatoval Ing. Leo Kolečkář. "Meziroční nárůst představuje 1,5 procenta, tedy víc než 150 tisíc spotřebitelů," dodal.

Není pochyb, že Češi chtějí nakupovat "hezky česky". Problém však často bývá v tom, kde tuzemské zboží najít. Pro snazší orientaci spotřebitelů se na obalech objevuje logo Český výrobek.

"Podstata a filozofie označení Český výrobek spočívá především v určité selekci, odlišení a hlavně v jistotě onoho tvrzení," prohlásil Jindřich Stoklasa ze společnosti Spoltex s.r.o. "Nabízíme koncovým zákazníkům a spotřebiteli stoprocentní garanci, že produkt s tímto logem je vyroben v České republice."

Mnoho zahraničních fírem se však snaží z obliby českých značek profitovat a označují dovážené zboží původními, českými názvy a designem. Například máslo Pragolaktos se vyrábí v Německu, zápalky SOLO v Asii a známá káva JIhlavanka v Polsku. Lidé je však nakupují s mylným vědomím, že jde o český výrobek.

Do projektu Český výrobek se zapojilo 39 podniků, které nabízejí na trhu 1976 certifikovaných výrobků. Zaměstnávají 2663 osob a vykázaly roční obrat bezmála devět miliard korun.

Více na www.ceskyvyrobek.eu

(kčr)

Slovo ke dni

  • Nouze naučila Dalibora…

    S drastickým zvýšením cen elektrického proudu a plynu v posledních týdnech a měsících úměrně rostly i ceny energeticky náročných výrobků. Mezi nimi se na předním místě nacházejí strojená hnojiva. Zemědělci se s rostoucími vstupy musí nějak vyrovnat. Zdražovat svou produkci mohou jen tolik, co jim dovolí konkurenční trh. Proto čeští pěstitelé vymýšlejí, jak zefektivnit výživu rostlin. A řešení je tady. Dodavatelé jim nabízejí techniku na přesné dávkování hnojiv. Ale i další systémy využívající digitální technologie v polním hospodářství. Tím může klesnout dávkování živin na hektar, aniž by došlo k poklesu výnosů plodin. Pokládám to za skvělou zprávu, protože méně chemie ocení půda i přírodní prostředí vůbec, sníží se i množství reziduí v krmivech a potravinách. Jak známo, nouze naučila Dalibora housti a zřejmě přiměje zemědělství být...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

karabec 1 kopie

IP mediační centrum Praha bilancuje úspěšný rok 2021 13. prosinec 2021

IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, se od svého založení 30. listopadu 2020 úspěšně v roce 2021 etablovalo ve všech oblastech své hlavní činnosti (čtyři základní pilíře):

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3