INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

 

 

Špekáčky extra-vázané s obsahem masa čv kopieStoupajícímu zájmu tuzemských spotřebitelů nevychází trh vždycky férově vstříc. Někdy vydává cizí zboží za domácí, jindy klade víc důraz na nízké náklady a cenu. Proto je tak důležité, aby kupující vždy věděl, co vybírá a za co utrácí své peníze. Značka Český výrobek mu orientaci v obchodech usnadňuje. Hovořili jsme o tom s ředitelem společnosti Český výrobek Ing. Leo Kolečkářem.

 

Logo Český výrobek už nenesou jen originální domácí produkty, ale i prodejny, které je nabízejí. Proč jste se rozhodli rozšířit působnost značky?

 

Ano, zájem zákazníků o české výrobky roste a roste i počet dotazů ve smyslu: “A kde ty české výrobky můžeme nakoupit?“ Proto jsme se snažili vyjít vstříc spotřebitelům i prodejcům, kteří tak budou moci zákazníkům říci: „Ano tady se prodávají skutečně české výrobky.“ Věříme, že to přispěje k dalšímu růstu zájmu o kvalitní české výrobky.

 

Jaký ohlas má značka Český výrobek mezi dodavateli a prodejci zboží v ČR?

 

Vzhledem k přesným pravidlům a důkladným kontrolám přímo v místě výroby ji výrobci vnímají jako kvalitní značku, která je zárukou důvěryhodnosti a zvyšuje zájem o prodávané zboží. I prodejci nám potvrzují, že zájem o české výrobky roste a označení svých prodejen logem Český výrobek - Zde v prodeji - uvítali jako další krok správným směrem.

 

Praxe tedy prověřila, že lidé značku Český výrobek již znají a denně potvrzují, že je nejlepším vodítkem k vyhledáním domácího zboží na trhu?

 

Ano, ti, kteří se o domácí produkty zajímají, se na ni mohou spolehnout. Ale tady nás čeká ještě spousta práce. Je bohužel část podnikatelských subjektů, která zaznamenala nárůst zájmu o české výrobky a označuje svoji produkci různými vlaječkami a nápisy, které u zákazníka navodí dojem, že se jedná o český výrobek. Ve skutečnosti některé z těchto výrobků jsou vyráběny v zahraničí a zákazník může být uveden v omyl. Podobná situace je i u některých státem podporovaných „značek kvality“ které vůbec negarantují výrobu v ČR. Proto má naše značka pro zákazníky i výrobce velký význam, pravdivě informuje a různými aktivitami podporuje české výrobky.

 

Které firmy nejčastěji používají označení výrobků vaším logem? A dokáží marketingově využít důraz na český patriotismus?

 

Výhodou značky Český výrobek je to, že ji mohou používat výrobci potravin, drogerie, spotřebního i průmyslového zboží. Zákazníkovi tak stačí jedna značka, aby si podle ní mohl vybrat skutečně český výrobek. Asi třetina současných uživatelů je potravinářských, dvě třetiny nepotravinářských.

 

Firmy využívají značku při komunikaci se zákazníkem. Ukázalo se, že nejvýhodnější je využití loga v okamžiku, kdy se zákazník rozhoduje o koupi. Vzhledem k tomu, že českým výrobkům dává přednost polovina zákazníků, je vhodné označení na internetu nebo na čelní straně výrobku tou přidanou hodnotou, která převáží a rozhodne o nákupu. Máme výrobce, kteří po zavedení loga Český výrobek ohlásili nárůst prodeje o 35 procent, což je skvělá zpráva.

 

Funguje spojení, že české je zároveň kvalitní a v případě potravin i chutné a čerstvé? Kam chcete Český výrobek směrovat v příštích letech?

 

Čeští výrobci produkují celou řadu velmi kvalitních výrobků. Důkazem toho je, že se i na prestižních výstavách, jako je například Salima, umisťují produkty s logem Český výrobek. Letos Zlatou Salimu obdržely Váhalovy špekáčky extra vázané s obsahem 70 % masa a Mléčná čokoláda Františka Bačíka s obsahem 51 procent kakaa. Chtěli bychom i do budoucna dávat větší důraz na kvalitu a tyto výrobky aktivně podporovat. Věříme, že všichni obyvatelé naší země si zaslouží to nejlepší. Více informací najdete na www.czvyrobek.cz.

 

připravil Pavel Kačer

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3