INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Šťastnými výherci velké letní soutěže s kvalitními mléčnými výrobky se stali Dana Hrušková z Ostravy, Petr Královec z Domažlic (z Pelechova) a Jiřina Filippovová z Rybné nad Zdobnicí. Všichni tři úspěšní soutěžící obdrželi hlavní výhru v podobě lednice plné kvalitních jogurtů, sýrů, tvarohů, zákysů, másel a dalších mléčných výrobků.Podmínkou účasti v soutěži byla registrace na webu akademiekvality.cz a zakoupení produktů z mléka označených značkami kvality. Výhry opět předal maskot Klasáček.

Téměř během celého léta probíhala soutěž, kdy byli soutěžící odměňováni za to, že si koupili minimálně za 100 Kč poctivé mléčné výrobky označené značkami kvalit Klasa, Regionální potravina, Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou, Ekologická produkce nebo Bio. Dalším krokem byla registrace na webu akademiekvality.cz a uschování si účtenky za nákup.

„Každý týden byl vylosován jeden soutěžící, kterého navštívil maskot Klasáček. Za každý mléčný výrobek oceněný vybranými značkami kvality dotyčný obdržel kuchyňské vybavení v hodnotě 1.000 Kč. Celkově jsme měli 7 týdenních vítězů. Na konci soutěže jsme navíc ze všech zaregistrovaných účastníků vylosovali 3, kteří vyhráli 3 hlavní ceny – nové lednice naplněné kvalitními produkty z mléka,“ vysvětluje Vladimíra Nováková, tisková mluvčí SZIF.

Velká letní soutěž probíhala od 11. 7. do 28. 8. 2016. Byla organizovaná Státním zemědělským intervenčním fondem a celkově se jí zúčastnilo 15 261 soutěžících.

“V současné době spouštíme další velkou soutěž, která potrvá až do 1. 1. 2017. Tentokrát není zaměřena jen na mléčné výrobky, ale celkově na všechny kvalitní potraviny ohodnocené již avizovanými značkami kvality. Pravidla soutěže jsou velmi jednoduchá. Stačí navštívit webový portál akademiekvality.cz.


O značce „Klasa“

Národní značku kvality KLASA uděluje mimořádně kvalitním potravinářským a zemědělským výrobkům ministr zemědělství od roku 2003. Administraci značky provádí Státní zemědělský intervenční fond. Národní značku kvality získává výrobce na tři roky. Logo KLASA slouží spotřebitelům k lepší orientaci na trhu při rozeznání výjimečně kvalitních produktů v porovnání s běžně dostupnými potravinami. V současnosti mohou spotřebitelé nalézt značku KLASA na obalech celkem 1 062 produktů od 219 českých a moravských výrobců. Další informace a kompletní seznam všech oceněných produktů jsou dostupné na stránkách www.eklasa.cz.

O značce „Regionální potravina“

Již sedmým rokem uděluje Ministerstvo zemědělství značku Regionální potravina nejkvalitnějším zemědělským nebo potravinářským výrobkům, které zvítězí v krajských soutěžích. Projekt má za cíl podpořit domácí producenty lokálních potravin a motivovat zákazníky k jejich vyhledávání na pultech obchodů, na farmářských trzích či přímo u výrobců. Spotřebitelé mohou zatím vybírat z celkem 557 oceněných produktů. Značka Regionální potravina oceňuje ty nejlepší výrobky z každého kraje.

O značce „BIO Produkt ekologického zemědělství“

Zeleno-bílý grafický znak BIO, nazývaný díky proužkům „biozebra“, je doplněný nápisem „Produkt ekologického zemědělství“. V naší zemi slouží jako ochranná známka pro biopotraviny. Aby mohly produkty toto označení získat, musí být prověřeny některými kontrolními organizacemi, které pověřuje Ministerstvo zemědělství. Jedná se sice o český předpis, ovšem tímto znakem nemusí být

označeny jenom potraviny s původem v naší zemi. Bio výrobky označují produkty z rostlin a živočichů z ekologických farem, které nebyly ošetřeny zakázanými pesticidy, minerálními dusíkatými hnojivy a zároveň se při jejich pěstování nebo chovu zohledňuje životní prostředí a potřeby chovaných hospodářských zvířat.

O značce „Ekologická produkce“

„Ekologická produkce“ je na rozdíl od předchozí „biozebry“ značením nadnárodním. Konkrétně se jedná o předpis Evropské unie. Musí ji mít na svém obale každý produkt, který splňuje v rámci EU požadavky na biopotraviny. Jejich definice je zmíněna v textu výše – u značky „BIO Produkt ekologického zemědělství“. Pro úplnost ještě dodejme, že u biopotravin s původem mimo naši zemi není označení „biozebra“ povinné, i když na obalu být může.

O značce „Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou ČR“

Značka vznikla v roce 2011, aby usnadnila orientaci spotřebitelů v původu zboží, a garantuje maximální možný podíl zapojení domácích výrobců a dodavatelů. Užívání značky "Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou ČR" na potravinářském výrobku povolí prezident PK ČR po předchozím schválení výkonnou radou PK ČR.

 

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3