INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 22. rokem

 G0A1335V rámci kongresu pro tradiční trh Samoška předala Asociace českého tradičního obchodu (AČTO) první certifikáty kvality, které oceněným prodejnám umožňují používat značku TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD – CERTIFIKOVÁNO. Tato originální značka by měla přispět ke zvýšení prestiže a konkurenceschopnosti tradičních českých prodejen, které v převážné míře zajišťují obchodní obslužnost venkova.

Značku TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD si na kongresu Samoška převzalo celkem sedm prodejen, dvě ze sítě obchodů BRNĚNKA, dvě ze sítě ENAPO, dvě ze sítě PRAMEN CZ a jedna JEDNOTA ze skupiny COOP. „Chceme zákazníkům nabídnout něco víc. Ukázat jim, které nezávislé prodejny splňují náročné požadavky nakupujících na kvalitu služeb i sortimentu. Věřím, že naše značka dává oceněným prodejnám konkurenční výhodu, což má svůj význam zejména v souvislosti s neblahým trendem zanikání venkovských prodejen,“ říká Zdeněk Juračka, předseda Asociace českého tradičního obchodu (na snímku uprostřed). Téma obchodní obslužnosti venkova považuje AČTO za jednu ze svých priorit. A proto také byla jedním z hlavních bodů kongresu Samoška panelová diskuze, řešící právě tuto otázku.

Panelové diskuze se zúčastnil vedle dalších řečníků také ministr zemědělství Marian Juračka, kterému není osud venkova lhostejný. „Pokud chceme udržet v malých obcích život, musíme v nich udržet malé podnikání. To je, spolu s rodinným podnikáním, základem dobře fungujícího venkova. Malí a střední podnikatelé hrají klíčovou roli při zaměstnávání lidí na vesnicích, zajišťují zde základní infrastrukturu a obslužnost. Právě proto je chceme podporovat, aby se i lidem v těch nejmenších obcích žilo dobře,“ hodnotí situaci ministr zemědělství Marian Jurečka.

Historicky prvními držiteli značky kvality TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD – CERTIFIKOVÁNO ASOCIACÍ ČESKÉHO TRADIČNÍHO OBCHODU jsou prodejny BRNĚNKA na ul. Purkyňova a na nám. Míru v Brně, Potraviny ENAPO č. 110 v Otrokovicích a č. 126 ve Zlíně, Potraviny PRAMEN č. 152 v Českých Budějovicích a č. 198 v obci Smržovka a JEDNOTA v Trojanově ulici v Rakovníku.

Asociace českého tradičního obchodu je historicky první a největší konsolidovaný subjekt, který sdružuje české maloobchodníky z oblasti malého a středního podnikání. V současnosti má AČTO 19 členů z řad českých maloobchodních sítí i českých výrobců potravin. Reprezentuje na 7 000 prodejen s 30 000 zaměstnanci, čímž představuje cca 25% podíl na trhu s potravinami. Hlavním posláním AČTO je hájit zájmy svých členů před trvale nepříznivým působením nekalé konkurence, obchodních řetězců i ostatních institucí, ohrožujících další existenci českých obchodů, z velké části zajišťujících obchodní obslužnost venkova. Navíc si zakladatelé dali do vínku hájit vše české a to znamená i podporovat výrobu a prodej českých potravin u nás.Projekt certifikace, spojený s udílením značky TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD – CERTIFIKOVÁNO ASOCIACÍ ČESKÉHO TRADIČNÍHO OBCHODU, spustilo AČTO na konci listopadu 2016 za podpory ministra zemědělství a prezidenta Potravinářské komory.

(tz)

Slovo ke dni

  • Plná letiště

    Odstavné plochy na letištích se plní. Lze si toho všimnout nejen na největším českém vzdušném přístavu v Praze-Ruzyni, ale i jinde u nás a v Evropě. Stroje totiž nejsou ve vzduchu, ale odpočívají na zemi. A protože koronavirová krize hned tak neskončí, budou uzemněny nejméně do začátku jarní sezony. Výpadek příjmů může správa letišť alespoň zčásti vyrovnat parkovným. A také se dají naplno využívat servisní kapacity. Útěchou rovněž může být zvýšení bezpečnosti letového provozu. Vzdušné dopravní koridory téměř zejí prázdnotou, stejně tak piloti si už nebudou stěžovat na to, že jsou přetěžováni. Ano, každá mince má dvě strany. Až se nebe zase otevře a lidé budou moci cestovat do zahraničí, více si jistě vychutnají ten znovu získaný pocit svobody. Věřme, že to nastane už brzy.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2020

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtoczupv logo 56

Duševní vlastnictví

PSC 0175

Češi budou nové věci vymýšlet stále 5. říjen 2020

Josef KratochvílJe obdivuhodné, kolik českých firem, vysokých škol, výzkumných organizací a dalších subjektů v uplynulém půlroce nacházelo nová řešení pro to, aby mohly existovat dál, rozvíjet výrobu a služby. Nabízet trhu to, co nejvíce potřebuje. Vznikly nové produkty, zrodily se ojedinělé postupy práce, ke slovu se dostaly špičkové technologie i efektivnější organizace procesů. Znamená to, že potenciál tvořivosti nabral na obrátkách, aktivoval se.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE