INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

 G0A1335V rámci kongresu pro tradiční trh Samoška předala Asociace českého tradičního obchodu (AČTO) první certifikáty kvality, které oceněným prodejnám umožňují používat značku TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD – CERTIFIKOVÁNO. Tato originální značka by měla přispět ke zvýšení prestiže a konkurenceschopnosti tradičních českých prodejen, které v převážné míře zajišťují obchodní obslužnost venkova.

Značku TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD si na kongresu Samoška převzalo celkem sedm prodejen, dvě ze sítě obchodů BRNĚNKA, dvě ze sítě ENAPO, dvě ze sítě PRAMEN CZ a jedna JEDNOTA ze skupiny COOP. „Chceme zákazníkům nabídnout něco víc. Ukázat jim, které nezávislé prodejny splňují náročné požadavky nakupujících na kvalitu služeb i sortimentu. Věřím, že naše značka dává oceněným prodejnám konkurenční výhodu, což má svůj význam zejména v souvislosti s neblahým trendem zanikání venkovských prodejen,“ říká Zdeněk Juračka, předseda Asociace českého tradičního obchodu (na snímku uprostřed). Téma obchodní obslužnosti venkova považuje AČTO za jednu ze svých priorit. A proto také byla jedním z hlavních bodů kongresu Samoška panelová diskuze, řešící právě tuto otázku.

Panelové diskuze se zúčastnil vedle dalších řečníků také ministr zemědělství Marian Juračka, kterému není osud venkova lhostejný. „Pokud chceme udržet v malých obcích život, musíme v nich udržet malé podnikání. To je, spolu s rodinným podnikáním, základem dobře fungujícího venkova. Malí a střední podnikatelé hrají klíčovou roli při zaměstnávání lidí na vesnicích, zajišťují zde základní infrastrukturu a obslužnost. Právě proto je chceme podporovat, aby se i lidem v těch nejmenších obcích žilo dobře,“ hodnotí situaci ministr zemědělství Marian Jurečka.

Historicky prvními držiteli značky kvality TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD – CERTIFIKOVÁNO ASOCIACÍ ČESKÉHO TRADIČNÍHO OBCHODU jsou prodejny BRNĚNKA na ul. Purkyňova a na nám. Míru v Brně, Potraviny ENAPO č. 110 v Otrokovicích a č. 126 ve Zlíně, Potraviny PRAMEN č. 152 v Českých Budějovicích a č. 198 v obci Smržovka a JEDNOTA v Trojanově ulici v Rakovníku.

Asociace českého tradičního obchodu je historicky první a největší konsolidovaný subjekt, který sdružuje české maloobchodníky z oblasti malého a středního podnikání. V současnosti má AČTO 19 členů z řad českých maloobchodních sítí i českých výrobců potravin. Reprezentuje na 7 000 prodejen s 30 000 zaměstnanci, čímž představuje cca 25% podíl na trhu s potravinami. Hlavním posláním AČTO je hájit zájmy svých členů před trvale nepříznivým působením nekalé konkurence, obchodních řetězců i ostatních institucí, ohrožujících další existenci českých obchodů, z velké části zajišťujících obchodní obslužnost venkova. Navíc si zakladatelé dali do vínku hájit vše české a to znamená i podporovat výrobu a prodej českých potravin u nás.Projekt certifikace, spojený s udílením značky TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD – CERTIFIKOVÁNO ASOCIACÍ ČESKÉHO TRADIČNÍHO OBCHODU, spustilo AČTO na konci listopadu 2016 za podpory ministra zemědělství a prezidenta Potravinářské komory.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3