INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Makro_logoVelkoobchodní společnost MAKRO Cash & Carry uplatňuje ve vlastních provozech důležitý trend dnešního světa, hospodárnost a efektivitu. Hledá a zavádí progresivní způsoby šetření energií a přírodními zdroji od paliv až po vodu nebo papír. Zvláštní pozornost věnuje úsporám elektrické energie.

Úsporná a šetrná LED technologie nahrazuje klasické osvětlení

Do konce měsíce srpna 2011 společnost MAKRO nahradí na všech svých pobočkách osvětlení poutačů s logem MAKRO technologií LED. Uspoří tak 55 % spotřeby elektrické energie a dosáhne 3x delší životnosti osvětlení. LED svítidla mají totiž životnost 50 000 hodin, zatímco klasické osvětlení pouhých 12 - 15 DSCN0032000 hodin, takže se zároveň šetří náklady na údržbu a zákazníci jsou méně rušeni. Nová LED svítidla mají pětiletou garanci a návratnost investic se očekává za čtyři roky.

MAKRO ČR dále hodlá do konce roku zavést LED osvětlení zboží ve všech pobočkách, tomu však bude předcházet pilotní projekt v MAKRO Stodůlky. (LED svítidla se nehodí pro celkové osvětlení prodejní plochy, naopak jsou vhodná pro přímé osvětlení zboží v regálech.)

Pilotní projekt tohoto typu realizovala mezinárodní skupina METRO Cash & Carry, jejímž je MAKRO ČR členem, ve své rakouské pobočce ve Wiener Neustadtu, kde se testovalo optimální využití LED osvětlení v rámci celé prodejny.

Projekt „Otevřené dveře"

Společnost MAKRO dále s úspěchem zavedla ve svých provozech pravidlo „120 minut týdně". Jedná se o maximální doporučenou dobu, po kterou mohou být otevřené dveře mrazících a chladících místností v zázemí velkoobchodu za týden.

Letos společnost instalovala monitorovací signalizační systém, který hlídá dobu, po kterou jsou otevřeny mrazící a chladící boxy v zázemí obchodů, a zvukovým signálem upozorňuje zaměstnance na čas otevření, který uplynul. Toto opatření zásadně ovlivňuje spotřebu energie. Ředitelé jednotlivých velkoobchodů získávají každý týden prostřednictvím online systému přesnou zprávu, kolik minut byly dveře otevřeny nad doporučený limit, a mají tak přesný přehled o aktuální spotřebě. Tento systém funguje již na všech 13 pobočkách společnosti MAKRO a průměrná týdenní úspora, kterou přináší, je 20 000 Kč. Aby se ještě zvýšila motivace zaměstnanců, projednávají se výsledky tohoto projektu na pravidelné pondělní operační poradě s vedením.

Snížení spotřeby energie ventilace chladících zařízení

Chladící řetězec generuje 45 % všech nákladů společnosti MAKRO na energii, proto bude společnost MAKRO do konce roku investovat do úsporných opatření pro snížení energetické náročnosti provozu ventilace u chladících zařízení na obchodech7,8 milionu Kč.

Interní kampaň „Úspora energie"

Úspora energie souvisí především se zaměstnanci a jejich přístupem. Na nich záleží, zda se v provozech skutečně maximálně a promyšleně šetří, nebo ne. Společnost MAKRO spolu s agenturou PLEON Impact tedy přišlo s interní kampaní „Úspora energie". Jejím cílem je motivovat zaměstnance ke změně přístupu ke spotřebě energií a ušetřit tak 8 % nákladů za energie. Kampaň byla zahájena na začátku tohoto srpna a doprovází ji informační plakáty a letáky s jednotlivými tipy na úsporu a samolepky s výzvou k úspoře na vybraných místech, jako u vypínačů, u umyvadel, v kuchyních. Zaměstnanci byli o kampani informováni osobně personálním oddělením i v interním newsletteru.

„Věříme, že opatření zaměřená na úsporu energie, která v Makru právě realizujeme, nám umožní přímo při provozu prodejny ušetřit v příštím roce více než 10 %. Což nám také zajistí další podporu vedení pro další investice do úsporných technologií. Úspory při provozu prodejny se pěkně doplňují se zelenou kampaní, kterou jsme rozjeli mezi zaměstnanci, ta se zaměřuje na úspory při běžném provozu v zázemí prodejny, snažíme se v práci chovat prostě jako doma," vyjadřuje se ke kampani Roman Lukeš, General Service Manager MAKRO Průhonice.

***

METRO Cash & Carry je zastoupeno 670 samoobslužnými velkoobchodními prodejnami ve 30 zemích. Společnost, která zaměstnává vice než 100 000 lidí, dosáhla v roce 2010 tržeb 31 miliard €. METRO Cash & Carry je obchodní divizí METRO GROUP. METRO GROUP je jednou z největších mezinárodních maloobchodních společností. V roce 2010 dosáhla skupina Metro tržeb okolo 67 miliard €. Společnost zaměstnává téměř 290 000 lidí a provozuje přes 2 100 prodejen ve 33 zemích. Výsledky skupiny METRO závisí na výkonu jejích obchodních divizí, které samostatně operují v následujících segmentech trhu: Metro/Makro Cash & Carry – mezinárodní jednička na poli samoobslužných velkoobchodů, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – evropský lídr v prodeji spotřební elektroniky a obchodní domy Galeria Kaufhof.

Pro vice informací, prosím navštivte: www.metrogroup.de.

V České republice patří do sítě MAKRO Cash & Carry ČR třináct velkoobchodních středisek pro podnikatele a dva provozy nového formátu Drive-In. Vysoká obrátka zboží, provozní výkonnost, omezený počet prodejen, vyspělá logistika a přímé nákupy ve velkých objemech umožňují společnosti MAKRO prodávat zboží za nejvýhodnější velkoobchodní ceny. MAKRO se v Čechách orientuje především na tři skupiny zákazníků-profesionálů, a to HoReCa, maloobchod a malé až střední firmy, které podporuje vedle nabídky sortimentu na míru i nadstavbovými službami.

Více na www.makro.cz.

Pro více informací kontaktujte:

Gabriela Kermesová, PR Manager

PLEON Impact

tel: +420 606 632 287

e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Romana Nýdrle, ředitelka korporátní komunikace

MAKRO Cash & Carry ČR s.r.o.

tel.: +420 220 389 521, fax: +420 251 111 150

e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

www.makro.cz , www.facebook.com/makro.cz

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3