INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

soutezZa víc než čtvrt století se domácí trh, nabídka výrobků a zvyklosti spotřebitelů dramaticky změnily. Lidé se vybírají nejen podle „peněženky“, ale i podle dalších kriterií. Stále častěji nakupují „patrioticky“, dávají přednost domácímu původu.

Ke snadné orientaci jim mohou posloužit vlaječky a další národní symboly uvedené na obalech. Hovořili jsme o tom s Ing. Leo Kolečkářem, jednatelem společnosti Český výrobek s.r.o.

Ochranná známka Český výrobek si už vytvořila na domácím trhu pěknou tradici, zároveň žije i novými aktivitami. Z čeho čerpá obliba značky mezi výrobci a spotřebiteli?

Jsme rádi, že české výrobky získávají stále větší oblibu. Naše značka jim v tom pomáhá, protože má několik užitečných vlastností. A to zejména: Je účinná – pomáhá výrobcům k navýšení obratu až o desítky procent. Je jednoduchá. Nápis Český výrobek a značka v českých barvách jasně sděluje zákazníkům, o jaký výrobek se jedná. Je nezaměnitelná. Lipový list z národního stromu a červené srdce říká: „jsem hrdým nositelem tradice a je to blízké mému srdci“. Je dostupná i pro malé výrobce. Roční licenční poplatek pro malé výrobce začíná na tisíci korun, a to si může dovolit opravdu každý. I v takovém případě však garantujeme přísné dodržení všech pravidel a kontrolu přímo v místě výroby. To vše dává zákazníkům i výrobcům záruku, že naše značka bude jen na prověřených výrobcích.
Dává výrobcům i zákazníkům něco navíc – pořádáme soutěže pro výrobce i zákazníky, organizujeme setkání se s českými výrobci pro výměnu nejlepších postupů, vydáváme kalendář českých výrobků, slavíme Den českých výrobků 27. 10. a propagujeme české výrobky v tisku, na internetu, na soutěžích i akcích.

Musím se zeptat na čerstvé novinky, k nimž patří především nová soutěž. Jak jste ji koncipovali, pro koho je určena a v čem spočívá její hlavní přínos?

Abychom mohli ještě více propagovat skvělé české výrobky, připravili jsme 3. ročník zajímavé soutěže pro zákazníky. Stačí zakoupit výrobek s logem, vymyslet slogan, který bude obsahovat slova Český výrobek a zaregistrovat se na stránkách soutěže www.soutezceskyvyrobek.cz. Soutěž začíná 2. října a vyhlášení výsledků bude těsně před Vánocemi. Soutěžící se mohou těšit na skvělé ceny, mezi které například patří: luxusní relaxační pobyt v Karlových Varech v hotelu Spa Resort Sanssouci**** v hodnotě 42 000 Kč, sportovní dětský kočárek v hodnotě 32 000 Kč, domácí videotelefon i s příslušenstvím v hodnotě 25 000 Kč a spousta dalších hodnotných cen. Soutěží chceme podpořit nejen české produkty ale i domácí turistiku, kterou reprezentuje luxusní pobyt ve světoznámých lázních Karlovy Vary.

Bez zpětné vazby se nedá ani vyrábět ani prodávat. K tomu slouží řada marketingových nástrojů. Vím, že jste připravili zajímavý průzkum veřejného mínění. Můžete o něm sdělit víc?

Od roku 2006 sledujeme preference českých zákazníků a s radostí zjišťujeme, že obliba českých výrobků stále roste. Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky provedla průzkum, který říká, že pro 64 % zákazníků je důležité dávat přednost českým výrobkům. Po jistém zjednodušení můžeme říci, že každý rok přibývá 210 tisíc spotřebitelů, kteří nově dávají přednost českým produktům. A to je dobrá zpráva, jsme rádi, že se na tomto trendu můžeme s našimi výrobci a spotřebiteli podílet.

nárůstO marketingu se někdy říká, že je to taková hra s dojmy, nebo práce s „měkkými“ fakty. Může se ale efekt použití známky Český výrobek i exaktně měřit, například v procentech prodeje určitého zboží, v korunách utržených během reklamní kampaně, a podobně?

Je pravda, že přínos některých marketingových nástrojů se obtížně vypočítává. Proto jsme nadšeni, když se dozvíme přímo od výrobců, kteří zavedli na svých výrobcích značku Český výrobek, že jim prospěla. Například Rodinné vinařství v Bzenci po zavedení značky Český výrobek a výměně etiket mělo meziroční nárůst prodeje 30 %, a to je skutečně skvělý výsledek. Značka může pomoci i dalším výrobcům potravinářských i nepotravinářských výrobků – stačí splnit podmínky pro udělení a získat Certifikát k ochranné známce.

Každá země se snaží podporovat vlastní produkci a do určité míry chránit svůj trh. Zkušeností z Evropy a dalších států mimo kontinent lze získat mnoho. Učíte se ze zahraničních příkladů, ať už dobrých nebo špatných?

Aktivity k podpoře domácích produktů jsou na celém světě i v okolních zemích jako jsou Německo, Slovensko, Rakousko nebo Polsko. Většina výrobců je hrdá na své výrobky. Ne všechny národní značky a vlajky však nutně znamenají, že se produkt v dané zemi musí vyrábět. My jdeme cestou pravdivého informování zákazníka a místo výroby je prioritním předpokladem udělení značky Český výrobek. Tím, že naše společnost není závislá na národních nebo evropských dotacích a podpoře, můžeme směle propagovat – „Kupujte české výrobky!“ A to je to, čím přispíváme naší společnosti i našim výrobcům.

Čím vás letos potěšili spoluobčané a spolupracovníci? Měl jste dostatek příležitostí k pozitivním emocím?

Žijeme v nádherné a bohaté zemi a mezi námi je spousta lidí, kterým záleží na svobodném a demokratickém rozvoji a volbě dobra před zlem. Všichni můžeme nějak přispět k rozvoji naší krásné země, třeba koupí českého výrobku. To se děje. A to mě naplňuje hrdostí, radostí a nadějí.

připravil Pavel Kačer

www.czvyrobek.cz 

 

Slovo ke dni

  • Pétangue v našem městě

    Žiji sice v malém, ale pěkném městečku v malebném na okraji křivoklátských lesů, rodišti svatého Václava. Když člověk sem přijíždí, dostane se mu informace, že máme v Evropské unii družební partnery, jednoho v Německu a druhého ve Francii. Zřejmě proto se radnice rozhodla vybudovat za domovem důchodců hřiště pro pétangue. Chodím denně okolo, ale ještě jsem nikdy neviděl nikoho, kdo by si tam hrál, ať dospělý nebo dítě. Asi u nás chybí ta pravá cílová skupina. Podobně to bylo v socializmu. Mezi disciplínami ve Sportce se objevily gorodky. Nikdo nevěděl, co to je, natož aby znal pravidla, tím méně, aby potkal člověka, který se jim věnuje. Možná je hráli sovětští lidé, když je krutá zima odřízla od povinností a jiné zábavy. Pétangue a gorodky mají společný ideový základ. Proto mám dojem, že se sice v našem životě hodně změnilo, některé...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Sto let pro ochranu nejlepších nápadů 15. říjen 2019

Sté výročí zřízení tehdejšího Patentního úřadu v Praze je příležitostí připomenout si nejen významná, ale i obtížná období oboru průmyslové vlastnictví i činnosti Úřadu průmyslového vlastnictví (ÚPV).

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE