INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 22. rokem

20190527 095933Josef NeklanByrokracii se u nás přinejmenším od dob císaře pána daří, a proto úředník nemá mezi lidem dobrou pověst. Přesto existují výjimky. Mohli by o tom hovořit občané, jimž slouží Úřad městské části Praha 10. A nejen ti, ani odborníci nešetří chválou. Svědčí o tom čestný titul Ambasador kvality ve veřejné správě, jejž mu udělila Česká společnost pro jakost v listopadu. Že se za tím skrývá poctivá práce a ještě mnohem víc, to prozradí v našem rozhovoru Ing. Josef Neklan, manažer kvality ÚMČ Praha 10.

Co pro vás znamená ocenění Ambasador kvality?

Velmi mě těší, že v konkurenci deseti přihlášených z veřejného sektoru jsme obsadili první místo. Je to ocenění dlouholeté cílevědomé práce v oblasti kvality pro všechny pracovníky úřadu. Vždyť první certifikace proběhla v prosinci roku 2004, tedy již před patnácti lety! V průběhu recertifikačních auditů, respektive dozorových auditů nebyly certifikačním orgánem nikdy dohledány nějaké nedostatky. Do budoucna nyní cítíme závazek a zároveň, myslím, máme dobrý základ pro práci v dalších systémových oblastech.

Jak rozumíte pojmu manažerské řízení kvality ve veřejné správě?

Bez manažerského přístupu je těžké si v dnešní době představit řízení kvality ve veřejné správě. Od středního managementu se očekává mimo jiné rychlá a flexibilní adaptace na velké množství nově vydaných vyhlášek či zákonů, orientace v nich a koordinace veškerých činností s tím spojených. Na aktivitu, strategické myšlení, flexibilitu, operativu, a nakonec i iniciativu řídicích pracovníků jsou kladeny stále vyšší nároky, a to nejen v soukromém sektoru, ale i ve veřejné správě.

V čem se kvalita práce úřadu projevuje na tváři městské části?

Úřad MČ Praha 10 disponuje celkem 72 interními předpisy v oblasti systému řízení kvality této oblasti. Zahrnují všechny činnosti, s kterými je možné se zde setkat. V rámci pravidelných Anket spokojenosti se mohou návštěvníci radnice vyjádřit k práci úředníků, respektive je „oznámkovat“. Od roku 2011 se pohybuje průměrná známka od 1,07 do 1,12. Toto vysoké ocenění práce úředníků bylo potvrzeno i při sestavování analytické části strategického plánu udržitelného rozvoje pro roky 2020–2030.

Změnil se systém práce úředníků, je nyní efektivnější?

Po zavedení systému řízení kvality se postupně práce úředníků měnila. Zpočátku byli nedůvěřiví, ale postupem času otočili. Zjistili totiž, že existují instrukce a směrnice, z kterých lze vyčíst „pracovní postupy“. Že jsou zavedeny jednotné interní formuláře, které jsou všem dostupné na intranetu. A že na stejném místě najdou veškeré interní předpisy, a to vždy v platném znění. V současné době je možné říci, že bez tohoto systému a jeho neustálé aktualizace by byla práce úředníků daleko složitější. Zároveň usnadňuje adaptaci nových zaměstnanců – kompletní přehled interní dokumentace najdou na intranetu, a mohou se s ním tedy seznámit bezprostředně po nástupu.

A poznají to občané MČ Praha 10, pro něž je váš servis především určen?

Zcela určitě. Jak jsem již zmínil, každé dva roky probíhá Anketa spokojenosti návštěvníků, kde mohou úředníky hodnotit jak obecně, tak i jmenovitě. Jsou velmi spokojeni s vstřícným a vlídným přístupem ze strany úředníků, s tím, že se jim snaží maximálně pomáhat a poradit jim.

Na čem chcete ještě v blízké době zapracovat?

V současné době se na úřadě zpracovává již zmíněná strategie udržitelného rozvoje na nadcházejících deset let. Přičemž pomocí krátkodobých akčních plánů bude MČ Praha 10 realizovat projekty, akce a případné dotační tituly v návaznosti na svůj rozpočet. Začíná se aktivizovat Místní agenda 21, nástroj pro zavádění udržitelného rozvoje na regionální úrovni. Do chodu úřadu by měly být implementovány i efektivní prvky projektového řízení.
Občané mohou dát radnici zpětnou vazbu nejen prostřednictvím Ankety, ale i na otevřených hodinách, které pro ně každý měsíc pořádají radní. Plánovací a participační setkání s občany ke konkrétním rozvojovým tématům (např. doprava, územní rozvoj) zajišťuje oddělení strategického rozvoje a participace, které u nás funguje od února tohoto roku.

jen spokojené občany popřál Praze 10
Pavel Kačer

Slovo ke dni

  • Kdo může pracovat z domova

    Home office není žádná novinka, ale v době koronakrize přišla možnost práce z domova jako na zavolanou. Pracovat mohou ti, kterým to dovoluje povaha jejich práce, a samozřejmě ochota změnit své zvyky. Podle odborníků se otvírá možnost pro jednoho ze tří zaměstnanců, v případě vysokoškolsky vzdělaných osob a vysoce kvalifikových profesí dokonce pro každého druhého. Brzdou se může stát i v dnešní technologicky vyspělé době dostupnost internetu. Venkov stále strádá. V naší obci jsme rádi, když si můžeme vůbec zavolat z mobilu – někdy spojení funguje, jindy ne. A mobilní internet s přijatelnou rychlostí nabízí jen jediný operátor. Ten dokazuje konkurenci, že to jde, když nechybí zájem. Avšak v mnoha případech lze stále pozorovat spíš nezájem a snahu šetřit.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2020

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtoczupv logo 56

Duševní vlastnictví

pat ochr

Patentová ochrana je předpokladem úspěchu inovační strategie 12. srpen 2020

V loňském roce slavil Úřad průmyslového vlastnictví 100 let od svého založení. Již před sto lety bylo průmyslníkům a výzkumu jasné, že bez právní ochrany nových řešení a bez nejnovějších technických informací nemůže jejich business prosperovat a prosadit se ve světové konkurenci.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE