INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

CZSP povidlove tasticky v slivovicovem glazeO tom, že česká kuchyně má světu i domácímu strávníkovi co nabídnout, se již diskuze nevedou, protože praxe jednoznačně prokázala, že je atraktivní po všech stránkách: chutná, jednoduchá, ale i zdravá, k níž se vrací i řada odborníků na výživu, šéfkuchařů světáků i každý rozumný hospodský.

Určitě jste zaznamenali, že po celý letošní rok píšeme o projektu Czech Specials, který má pod taktovkou Asociace kuchařů a cukrářů České republiky a vládní agentura CzechTourism. Na začátku roku o něm v příloze Madam Business hovořily Ing. Lenka Nováková, produkt manažerka – kulturní turizmus z CzechTourismu, a Bc. Maria Horníková, manažerka projektu Czech Specials z Asociace kuchařů a cukrářů ČR. Vysvětlily poslání a cíle této iniciativy. Po celý rok jsme publikovali na stránkách Madam Business a Fresh Time inzeráty, jimiž jsme českou kuchyni propagovali také mezi podnikatelkou veřejností. O připomenutí základních myšlenek a úspěchů v letošním roce jsem opět požádala obě jmenované odbornice:

Ing. Lenka NovákováIng. Lenka NovákováIng. Lenka Nováková:

Projekt Czech Specials se letos velmi zasloužil o propagaci české kuchyně mezi domácími i zahraničními turisty, kteří chtěli poznat naše domácí kulinářské speciality ve vybraných restauracích a hospůdkách. Ukazuje se, že Česká republika má k dispozici nejen architektonické památky, ale i lákavou ochutnávku regionálních pokrmů?

Česká kuchyně je pestrá, chutná a určitě má čím přilákat strávníky nejen do vyhlášených restaurací ve velkých městech, ale i do malých hospůdek ve všech regionech naší republiky. Pozvat hosty tuzemské i zahraniční do restaurací v regionech také byl a stále je hlavní cíl projektu Czech Specials.

Jak významné místo zaujala strategie nabídky české kuchyně v propagaci zajímavostí naší země prostřednictvím CzechTourismu?

Gastroturistika je v celé Evropě vzrůstajícím trendem, a proto také zaujímá významné místo i ve zviditelňování naší republiky v rámci propagačních akcí CzechTourism. Do zajímavých restaurací i na důležité kulinářské akce zvou nejen webové stránky projektu Czech Specials, ale i Kudy z nudy a zahraniční turisty CzechTourism.com.

Co od projektu očekáváte v roce 2020?

Jsme rádi, že tato naše aktivita znovu oslovila odbornou i laickou veřejnost a budeme se snažit ho i nadále podporovat a rozvíjet. Samozřejmě očekáváme, že o certifikaci projeví zájem další restaurace, které kvalitně vaří českou kuchyni.

maria 2018Bc. Maria HorníkováBc. Maria Horníková:

Přibyly letos zajímavé certifikované restaurace?

Máme radost, že se v tomto roce certifikovalo 32 subjektů z celé naší země. Jsou mezi nimi nejen klasické české hospody, jako je restaurace U Pinkasů v Praze nebo Na Pekárně v Čakovičkách, ale i restaurace s moderním pojetím české kuchyně, jako je například La Cave v Táboře, Triton v Praze nebo Grand Restaurant hotelu Pupp v Karlových Varech.

Na základě podzimní diskuze na téma, zda je česká kuchyně sexy, se mi zdá, že po vlně mámení jednotlivými národními a mezinárodními kuchyněmi na západ i na východ od našich pomyslných hranic Češi zase přicházejí na chuť našim tradičním jídlům. Je to tak?

Ano, je to tak, kdo chce mít ve své restauraci moderní gastronomickou nabídku, volí trend „návrat domů“, to znamená ke kořenům, k tradicím. Vaří se sice pomocí nejmodernější technologie, ale z tradičních a regionálních surovin a inspirace přichází někdy i z receptů našich prababiček. Neznamená to ale, že se naše kuchyně dále nevyvíjí, naopak.

A šéfkuchařů, kteří si považují českých receptů, přibývá. Má z toho Asociace kuchařů a cukrářů ČR radost?

Asociace kuchařů a cukrářů České republiky má jako jeden ze svých cílů podporu kvalitní české gastronomie, proto samozřejmě vítá každý počin, který k tomuto cíli povede.

ptala se Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3