INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 22. rokem

CZSP povidlove tasticky v slivovicovem glazeO tom, že česká kuchyně má světu i domácímu strávníkovi co nabídnout, se již diskuze nevedou, protože praxe jednoznačně prokázala, že je atraktivní po všech stránkách: chutná, jednoduchá, ale i zdravá, k níž se vrací i řada odborníků na výživu, šéfkuchařů světáků i každý rozumný hospodský.

Určitě jste zaznamenali, že po celý letošní rok píšeme o projektu Czech Specials, který má pod taktovkou Asociace kuchařů a cukrářů České republiky a vládní agentura CzechTourism. Na začátku roku o něm v příloze Madam Business hovořily Ing. Lenka Nováková, produkt manažerka – kulturní turizmus z CzechTourismu, a Bc. Maria Horníková, manažerka projektu Czech Specials z Asociace kuchařů a cukrářů ČR. Vysvětlily poslání a cíle této iniciativy. Po celý rok jsme publikovali na stránkách Madam Business a Fresh Time inzeráty, jimiž jsme českou kuchyni propagovali také mezi podnikatelkou veřejností. O připomenutí základních myšlenek a úspěchů v letošním roce jsem opět požádala obě jmenované odbornice:

Ing. Lenka NovákováIng. Lenka NovákováIng. Lenka Nováková:

Projekt Czech Specials se letos velmi zasloužil o propagaci české kuchyně mezi domácími i zahraničními turisty, kteří chtěli poznat naše domácí kulinářské speciality ve vybraných restauracích a hospůdkách. Ukazuje se, že Česká republika má k dispozici nejen architektonické památky, ale i lákavou ochutnávku regionálních pokrmů?

Česká kuchyně je pestrá, chutná a určitě má čím přilákat strávníky nejen do vyhlášených restaurací ve velkých městech, ale i do malých hospůdek ve všech regionech naší republiky. Pozvat hosty tuzemské i zahraniční do restaurací v regionech také byl a stále je hlavní cíl projektu Czech Specials.

Jak významné místo zaujala strategie nabídky české kuchyně v propagaci zajímavostí naší země prostřednictvím CzechTourismu?

Gastroturistika je v celé Evropě vzrůstajícím trendem, a proto také zaujímá významné místo i ve zviditelňování naší republiky v rámci propagačních akcí CzechTourism. Do zajímavých restaurací i na důležité kulinářské akce zvou nejen webové stránky projektu Czech Specials, ale i Kudy z nudy a zahraniční turisty CzechTourism.com.

Co od projektu očekáváte v roce 2020?

Jsme rádi, že tato naše aktivita znovu oslovila odbornou i laickou veřejnost a budeme se snažit ho i nadále podporovat a rozvíjet. Samozřejmě očekáváme, že o certifikaci projeví zájem další restaurace, které kvalitně vaří českou kuchyni.

maria 2018Bc. Maria HorníkováBc. Maria Horníková:

Přibyly letos zajímavé certifikované restaurace?

Máme radost, že se v tomto roce certifikovalo 32 subjektů z celé naší země. Jsou mezi nimi nejen klasické české hospody, jako je restaurace U Pinkasů v Praze nebo Na Pekárně v Čakovičkách, ale i restaurace s moderním pojetím české kuchyně, jako je například La Cave v Táboře, Triton v Praze nebo Grand Restaurant hotelu Pupp v Karlových Varech.

Na základě podzimní diskuze na téma, zda je česká kuchyně sexy, se mi zdá, že po vlně mámení jednotlivými národními a mezinárodními kuchyněmi na západ i na východ od našich pomyslných hranic Češi zase přicházejí na chuť našim tradičním jídlům. Je to tak?

Ano, je to tak, kdo chce mít ve své restauraci moderní gastronomickou nabídku, volí trend „návrat domů“, to znamená ke kořenům, k tradicím. Vaří se sice pomocí nejmodernější technologie, ale z tradičních a regionálních surovin a inspirace přichází někdy i z receptů našich prababiček. Neznamená to ale, že se naše kuchyně dále nevyvíjí, naopak.

A šéfkuchařů, kteří si považují českých receptů, přibývá. Má z toho Asociace kuchařů a cukrářů ČR radost?

Asociace kuchařů a cukrářů České republiky má jako jeden ze svých cílů podporu kvalitní české gastronomie, proto samozřejmě vítá každý počin, který k tomuto cíli povede.

ptala se Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Za prací k nám

    Rostoucí životní úroveň se může projevovat různým způsobem. Český statistický úřad zjistil, že přibývá cizinců, kteří k nám přijíždějí za prací. Láká je slušný plat a dobré pracovní i životní podmínky. Tradičně nejvíc zaměstnanců pochází ze Slovenska, víc než polovina, následují Poláci a Rumuni. Na tom by snad nebylo nic tak překvapivého. Ale naši republiku si oblíbili i mnozí Němci, Francouzi, Italové a Britové. Převažují samozřejmě občané z Evropské unie, co nepotřebují pracovní povolení. Také co se věkového složení týká, mezi zahraničními pracovníky najdeme všechny kategorie, studenty a seniory nevyjímaje. To považuji za docela příznivou zprávu. Zvláště v době, kdy česká ekonomika potřebuje každou šikovnou ruku a hlavu.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2020

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtoczupv logo 56

Duševní vlastnictví

upv logo

Ochrana duševního vlastnictví v kontextu Inovační strategie ČR na léta 2019–2030 31. leden 2020

Vláda České republiky schválila počátkem roku 2019 klíčový dokument Inovační strategie České republiky 2019–2030 (Country for the Future), který RVVI zpracovala v úzké spolupráci s týmem osobností z řad podnikatelů, vědců, akademiků a zástupců veřejné správy. Dokument vytyčuje nové priority, jejichž naplnění by mělo Českou republiku do roku 2030 zařadit mezi nejinovativnější země Evropy. 

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE