INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
logo-zakladni-admazLidé na internetu nakupují především oblečení, elektroniku, vstupenky nebo kosmetiku. Vyplývá to z výzkumu společnosti Aspectio Research. Jeho výsledky dnes v rámci konference Zásilkový obchod & e-shopy pořádané Asociací direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) přednesla ředitelka výzkumu Aspectio Research Lenka Harmon. Průměrná útrata na internetu za posledních šest měsíců se přitom pohybovala v tisících korun. Nejvyšší byla ve skupině od 35 do 44 let, a to 12.174 korun.

Přes zásilkovou službu nakupují lidé na internetu především kvůli nízkým cenám (60 procent). Pro 42 procent dotázaných je ale také významným důvodem, proč volí nákup na internetových stránkách některé ze zásilkových firem, široká nabídka zboží v jejich e-shopech.

Zboží lidé vyhledávají na internetu především přes vyhledávače (57 procent) nebo prostřednictvím srovnávačů cen (35 procent). Velká část uživatelů internetu hledá ale jen v důvěryhodných obchodech (42 procent). Zhruba 15 procent dotázaných se nechá inspirovat hodnocením ostatních uživatelů internetu. Při placení lidé stále preferují hotovost při převzetí zásilky (65 procent) nebo převod z účtu (52 procent). Platební kartu volí jen v 21 procentech případů.

Z těch, kdo již e-shop navštíví a vybírá si své zboží, nákup nakonec dokončí přitom jen 35 procent. „Celých 65 procent lidí ze stránek e-shopu odchází a nechává nákupní koš plný zboží, aniž by si je objednali. Důvodem je přitom mimo jiné fakt, že nakupující nečekali tak vysoké náklady na poštovné," řekl na konferenci Zásilkový obchod a e-shopy Matěj Kitka z internetové agentury Webcreator. Mezi dalšími důvody, proč nakupující opustí nákupní košík je fakt, že zboží není skladem nebo nevhodný způsob dopravy či platby.

Konference, kterou Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu pořádá již desátým rokem, rozšířila letos svůj název a zaměření právě na e-shopy. Důvodem je fakt, že se zásilkový a internetový obchod se stále více přibližují. „Zásilkoví obchodníci se stávají předními hráči na poli internetového obchodu, a naopak internetoví obchodníci si stále více uvědomují, že čistě i internetová platforma má své hranice. Proto se největší z nich již na své zákazníky obracejí i formou papírových letáků tedy takových mini katalogů," řekl ředitel Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu Tomáš Hájek.

„Konference je místem, kde si mohou firmy vyměňovat zkušenosti a i z tohoto pohledu bylo rozšíření záběru konference na e-shopy logickým krokem," řekl Hájek s tím, že „od zásilkových obchodníků, kteří na trhu obchodu na dálku působí již desítky let, se mohou nové střední a menší e-shopy učit logistice, ale například i tomu, jak komunikovat se zákazníky." Tuto možnost získání praktických zkušeností jim konference Zásilkový obchod & e-shopy také dala.

Výdaje za nákup na internetu za posledních 6 měsíců

18 - 24 let 6.102

25 - 34 let 8.244

35 – 44 let 12.174

45 a více let 7.469

Pozn: Aspectio Research se dotazovala tzv. facebookové populace – reprezentativního vzorku 377 uživatelů Facebooku. V České republice má přitom svůj profil na Facebooku 3,4 milionu lidí, což je 33 procent z celkové populace, a dokonce 51 procent z aktivních uživatelů internetu. Mírně převažují ženy (51 procent) nad muži (49 procent). Denně přibude 5000 nových uživatelů. Nejvíce jsou na Facebooku zastoupeni mladí od 18 do 24 let (29 procent) a od 25 do 34 let (29 procent). Z finančně nejzajímavější skupiny 35 až 44 let má svůj profil na Facebooku zatím jen 15 procent lidí.

Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) je profesní sdružení právnických a fyzických osob podnikajících v oblasti direct marketingu a zásilkového obchodu. Je členem Svazu obchodu a cestovního ruchu, Evropské asociace e-commerce a zásilkového obchodu (EMOTA) a Federace evropského přímého a interaktivního marketingu (FEDMA). Spolupracuje s řadou dalších profesních sdružení, organizuje konference a semináře.

Asociaci tvoří několik skupin firem se zdánlivě různou podnikatelskou činností (adresná či neadresná distribuce, lettershop, databázový marketing, telemarketing, mobilní marketing, zásilkový obchod, nakladatelství...), všechny však mají společného jmenovatele - přímé oslovení potenciálního zákazníka, tedy direct marketing.

ADMAZ je dále pořadatelem konferencí Zásilkový obchod (zpravidla v měsíci říjnu), E-commerce Forum (květen) a Call centra (listopad) a dále organizuje soutěž o nejlepší kampaně přímého marketingu Český direkt & promo. Kromě toho ADMAZ podporuje některé vybrané akce (konference, veletrhy) jiných subjektů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3