INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

mpo loRada pro koordinaci podpory strategických technologií a produktů spadající pod Ministerstvo průmyslu a obchodu přijala materiál, který provádí základy regulace obličejových masek, tedy roušek a respirátorů. Dokument chce usnadnit především výrobcům a zadavatelům veřejných zakázek orientaci v platných pravidlech.

„Našim cílem je nabídnout stručného a srozumitelného průvodce základními požadavky, které jsou kladeny zejména na respirátory FFP2 při jejich uvádění na trh,“ říká vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček a dodává: „Jsou tam mimo jiné informace orozdílech mezi výrobky označenými jako FFP2 užívaných v Evropě a KN95 užívaných na čínském trhu, dále o dozoru nad trhem či o systému zadávání veřejných zakázek.“

Materiál vypracovala Pracovní skupina pro zkušebnictví a certifikace ustavená v rámci Rady. Do činnosti byli zapojeni kromě zástupců Ministerstva průmyslu a obchodu a agentury CzechInvest experti z České agentury pro standardizaci, Úřadu pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, z Institutu pro testování a certifikaci, Textilního zkušebního ústavu a Výzkumného ústavu bezpečnosti práce, z Asociace akreditovaných a autorizovaných organizací a Asociace výrobců a dodavatelů zdravotnických prostředků, Svazu průmyslu a dopravy ČR a společností INOTEX a Porta Medica.

„Podněty ke zpřehlednění požadavků zejména na respirátory FFP2 jsme zaznamenávali v loňském roce z různých stran, zejména v kontextu vyhlášených veřejných zakázek na nákup osobních ochranných prostředků,“říká garantka pracovní skupiny a náměstkyně ministra průmyslu a obchodu pro řízení sekce Evropské unie a zahraničního obchodu Martina Tauberováa dodává: „Bylo zjevné, že zadavatelům při nastavování parametrů veřejných zakázek takovýto návod chybí. Docházelo tak k mylnému výkladu platné legislativy, který znevýhodňoval české dodavatele oproti levným OOP z Číny. Náš průvodce tak pomůže v praxi mnoha subjektům, které měly problém se v platných pravidlech orientovat. Jelikož je průvodce poměrně stručný, může být využit ze strany zadavatelů veřejných zakázek, ale i firem a veřejnosti.“ Průvodce bude distribuován na relevantní úřady a další instituce, ke stažení je i na webu www.mpo.cz.

Rada pro koordinaci podpory strategických technologií a produktů dále řešila definování strategických sektorů pro fungování státu v krizových stavech i v dlouhodobém horizontu a také E-tržiště s databází nabídky strategických produktů. To zaštiťuje agentura CzechInvest a v blízké budoucnosti by mělo být implementováno do celostátního systému GoVPoint.

„Děkuji všem za dosavadní odvedenou práci, myslím si, že se naplňuje poslání Rady prosazovat řešení, která reagují na aktuální strategické hrozby a zároveň směřují k podpoře českých firem, které přináší unikátní inovativní řešení,“ říká její předseda a náměstek ministra průmyslu a obchodu pro digitalizaci a inovace Petr Očko.

(tz)

Slovo ke dni

  • Vztahy nejen v businessu: účel vs. trvalá hodnota

    V poslední době slýchám od lidí z businessu poznámky, že žijeme přesně v takové zemi, jakou si zasloužíme. Když nějaká taková věta či úvaha zazní, ptám se, co přesně je tím myšleno. Pokaždé se dostaneme k tomu samému. Ke kvalitě vztahů mezi lidmi. Začíná být normou, že když vztah poslouží svému účelu, vyšumí. Není to přátelství ani partnerství. Spíše hra na ně. Něco, co vypadá vznešeně. Tváří se, že to má hloubku. Přitom je to prospěchářské a jednostranné. A jakmile je dosaženo cíle, expirační lhůta se nemilosrdně naplňuje. A jak řešení vidí podnikatelé? Naučit se žít takové vztahy, které mají hodnotu – kde jsme ochotni na sebe brát závazky a investovat do vzájemnosti. Kvalitní mezilidské vztahy každému jednotlivci pomohou překročit vlastní stín. A stejně důležité jsou i pro úspěch a rozvoj v podnikání. Kateřina Šimková

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3