INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

FČOK nánekFrancouzsko-česká obchodní komora (FČOK) představí svou expozici na Strojírenském veletrhu BVV. Rozhodla se pokračovat v tradiční účasti na veletrhu i přes nepříznivou situaci na trhu v důsledku pandemie. Oficiální zahájení se bude konat formou koktejlu 9. listopadu v 16:30 za účasti francouzského velvyslance a ministra průmyslu a obchodu.

Francouzský pavilon na veletrhu představuje špičkovou francouzskou kvalitu a francouzské know-how. Každoročně zde své nejnovější inovace představuje patnáct firem, které jsou ztělesněním francouzské kvality v oblasti průmyslu 4.0 a inovací.

FČOK nedávno provedla průzkum mezi českými a francouzskými členskými firmami, kterých se zeptala na dopady pandemie na jejich podnikání. Výsledky ukázaly, že většina respondentů se dívá do budoucna s optimismem a dokonce příští rok plánují investovat a nabírat zaměstnance. Potvrzuje to také fakt, že 15 firem se přidá k FČOK a bude se prezentovat na stánku v rámci Strojírenského veletrhu na BVV. Přehled těchto firem najdete ZDE.

„Náš průzkum potvrdil, že pandemie měla negativní dopad na velkou část firem v České republice. Firmy však přesto zůstávají optimistické – většina z nich zachovala nebo navýšila investice a téměř polovina dokonce plánuje nábor nových zaměstnanců. Překážkou podnikání je však vedle možného návratu epidemiologických restrikcí také nedostatek kvalifikované pracovní síly, se kterým se firmy potýkají dlouhodobě,“ uvedl Roland Bourgeois, předseda FČOK.

Třetina firem zaznamenala nárůst nebo zachování stejného obratu. 65 % firem však obrat poklesl - přičemž téměř čtvrtině o více než 20 %. Propouštět zaměstnance muselo 40 % firem, zatímco 43 % udrželo jejich počet. Pandemie také ve většině firem urychlila změny. 61 % z nich zavedlo digitalizaci procesů, 60 % firem práci z domova a 62 % řízení na dálku. Co se týká digitalizace procesů, nejvíce se dotklo těchto oblastí: týmové schůzky, setkání s partnery a klienty. Přesto většina firem stále preferuje tradiční formáty firemních a networkingových akcí, výstav a veletrhů.

62 % firem uvedlo, že pandemie na investice neměla vliv. Pouze 18 % investice zastavilo nebo snížilo, ale stejný počet dokonce investiční výdaje navýšil. Ke snižování výdajů došlo především v oblasti marketingu, nemovitostí a lidských zdrojů. Většina firem se rozhodla investovat do technologií, např. do digitalizace nástrojů, automatizace procesů, analýzy a správy dat nebo do kybernetické bezpečnosti. Třetina firem také zmínila, že plánuje investice do lidských zdrojů, kde dominuje vzdělávání, nábor nových zaměstnanců, interní komunikace a teambuilding. Téměř polovina firem dokonce plánuje nábor nových zaměstnanců a pouze 9 % bude propouštět.

Mezinárodního strojírenského veletrhu, který je považován za nejvýznamnější průmyslový veletrh ve střední Evropě a který je často označován za „Hannoverský veletrh střední Evropy“, se každý rok účastní více než 1 700 vystavovatelů ze 32 zemí. Ti se pak na celkové ploše 45 000 m2 každoročně setkávají s více než 80 000 návštěvníky ze 60 zemí.

Svou účast na zahajovacím koktejlu prosím potvrďte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

Brno, Výstaviště 405/1, MSV - Pavillon V - Stánek 55

Francouzsko-česká obchodní komora a LeBooster

Francouzsko-česká obchodní komora je členem mezinárodní sítě 124 francouzských obchodních komor v 95 zemích světa. Již 25 let je nezávislou organizací, která se stoprocentně samofinancuje a reprezentuje podnikatelskou komunitu více než 281 firem v České republice. Členské firmy zaměstnávají přes 78 000 lidí a dosahují v České republice obratu přes 163 miliard korun. Komora se zaměřuje na několik klíčových oblastí, kterými jsou podpora podnikání členů a vytváření nových obchodních příležitostí, informování a zviditelnění členů v rámci komunity i navenek, setkávání zástupců firem skrze profesní kluby a další příležitosti pro networking.

Jednou z klíčových rolí komory je podpora vstupu francouzských firem na český trh, ať již formou investic, akvizic nebo francouzského exportu zboží a služeb. Tyto aktivity, zastřešené pod značkou “LeBooster”, zahrnují studie a analýzy trhu, benchmarking, nábor nových zaměstnanců, zakládání poboček a účetní a daňovou správu. Ročně takto komora pomůže v průměru 60 firmám.

(tz)

Slovo ke dni

  • Vláda chce znovu znárodňovat

    Mimořádná situace žádá mimořádné činy. Bezprecedentní zdražování základních životních potřeb a růst výrobních nákladů nemůže zůstat bez pozornosti a zásahu vládního kabinetu. Proslýchá se, že se chystá základní energetický tarif, jenž by snížil cenu elektřiny pro odběratele s nízkou spotřebou. K tomu by však stát potřeboval mít na dodavatele elektrického proudu potřebnou páku. Jenže největší z nich, polostátní ČEZ, má soukromé vlastníky, a tak si politici s ním nemohou dělat, co chtějí. Nabízí se tedy řešení na znárodnění společnosti, respektive na její rozdělení – na část v majetku státu a část privátní. Ano, je to řešení, i když přichází se zpožděním a jistě vyjde draho. Bude zřejmě třeba akcionáře vyplatit, a to v době, kdy jsou na burze akcie hodně vysoko. Nabízí se i otázka, zda bylo správné dát ze státních rukou také plynárenskou...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Proč IP mediátor naslouchá stranám 10. květen 2022

V minulém příspěvku jsme se seznámili s první fází mediace, ve které se IP mediátor stranám představí, vysvětlí jim proces IP mediace a roli, kterou v rámci mediace zastává. Současně se také domluví se stranami na základních pravidlech, která budou při mediaci dodržovat.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3