INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Nově navržené zvýšení DPH u potravin na 14 % a později 17,5 % znamená pro potravinářský průmysl téměř stejné ohrožení jako původní varianta s 20% DPH. Neustále změny rozhodnutí vlády ohledně výše DPH jsou navíc zcela nesystémové a přináší značnou nestabilitu do podnikatelského prostředí.

Ačkoliv navrhovaná sazba 14, resp. 17,5 % je výhodnější než původně avizovaných 20 %, i tak zařazuje Českou republiku do skupiny zemí s extrémním zdaněním potravin. Vyšší DPH u potravin tak bude mít Evropě pouze Slovensko a Dánsko. Tento fakt ve svém konečném důsledku odnese nejen potravinářský průmysl, ale zdražení potravin bude mít samozřejmě silný dopad i do sociální oblasti. U některých sociálních skupin lze předpokládat zvýšený odklon od nákupu kvalitních potravin k levným, nekvalitním dovozovým potravinám. Zároveň je vysoce pravděpodobné, že dojde k velkému ohrožení českého trhu s potravinami a masivnímu odlivu spotřebitelů k nákupům v příhraničních oblastech, protože sousední země mají podstatně nižší DPH u potravin – Německo 7 %, Rakousko 10 %, Polsko 8, respektive 5 %. Potravinářská komora ČR znovu upozorňuje také na riziko plánované jednotné sazby DPH, které pro potravinářský průmysl na Slovensku znamenalo propad prodeje i výroby až o 30 %.

Soustavné změny navrhované sazby DPH – původně 20 %, teď 14 %, resp. 17,5 %, svědčí o neexistenci jakékoliv seriózní analýzy, která by na základě ekonomických ukazatelů stanovila optimální výši DPH a působí dojmem naprosté nesystémovosti v rozhodování. Podnikatele tato měnící se rozhodnutí udržují v absolutní nejistotě ohledně budoucího rozvoje jejich podnikání i při rozhodování zda a do čeho mají investovat. Místo experimentování s čísly a procenty by bylo vhodné provést již zmíněnou analýzu a teprve na jejím základě stanovit konečný verdikt, což by přineslo podstatně větší jistotu do podnikatelského prostředí.

(tz)

Slovo ke dni

  • Jak se rozpadla myšlenka na hromadu zpráv

    Možná se vám to už také stalo. Chcete něco vyřešit, napíšete nebo zavoláte dotyčné osobě. Shrnete myšlenku pěkně v bodech. Krok za krokem. A reakcí na ni je… Chaos. Je to jako když vám někdo vysype puzzle na stůl a vy z nich musíte složit nějaký komplexní obrázek. Máte před sebou fragmenty, které musíte dát dohromady, abyste zrekonstruovali pracně to, co se dalo říci snadno. Jen to chtělo chvíli času a koncentrace, aby byla odpověď na vaši zprávu zformulována se vším všudy. Čím dokonalejší prostředky komunikace máme, tím hůř komunikujeme. Je to prokletí dnešní doby, ale možná by stačilo říct, že prostředky nejsou komunikací samou. Ta by měla mít vždy přehlednou formu, která bude pro příjemce sdělení prostě stravitelná. Tím, že tříštíme pozornost, a schází nám koncentrace, utrácíme na komunikaci čas i energii v trojnásobném množství, než bývalo standardem...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3