INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
logo_HKCR_CZ_colorProjekt „Vytvoření sítě Kontaktních center česko-polské hospodářské spolupráce"pomáhající podnikatelům v celé česko-polské příhraniční oblasti právě končí, nabídka služeb však pokračuje dále. Za tři roky bylo v rámci projektu uspořádáno více než 120 akcí, jichž se zúčastnilo více než 3 800 osob, převážně podnikatelů.

Projekt realizovaný Hospodářskou komorou České republiky, a to v rámci Operačního programu „Přeshraniční spolupráce Česká republika – Polská republika 2007 - 13", začal 1. května 2009 a skončí 30. dubna 2012. Díky projektu byla vytvořena Kontaktní centra, která od 1. září 2009 slouží k efektivní spolupráci mezi jednotlivými partnery projektu a nabízí podnikatelům následující:

• Zprostředkování obchodních kontaktů, poptávek a nabídek podnikatelů a jejich evidence

• Poskytování informací a poradenství (legislativní, dotační, ...)

• Pomoc při zakládání firem či jejich poboček

• Organizace odborných seminářů, workshopů, konferencí, veletrhů

• Spolupráce s velvyslanectvími a MPO

Kontaktních center je celkem 7 (4 na českém a 3 na polském území) a byla zřízena u jednotlivých partnerů, kterými jsou Krajské hospodářské komory Královéhradeckého kraje a Moravskoslezského kraje, Okresní hospodářské komory v Jablonci nad Nisou a Jeseníku a dále Krkonošská agentura pro regionální rozvoj, Kladská průmyslová a obchodní komora, Sudetská průmyslová a obchodní komora ve Swidnici. Spolupráce s dalšími organizacemi jako např. s velvyslanectvím, konzuláty, agenturami CzechTrade a CzechInvest probíhá na neformální úrovni.

Každý příhraniční kraj má své kontaktní centrum pro pomoc podnikatelům.

„Tento projekt je pro podnikatele z obou zemí velmi přínosný a věřím, že i v novém programovacím období EU bude možnost získat podporu pro takovýto druh spolupráce. Projekt je důkazem, že vzájemné hranice dnes v Evropě představují spíše administrativní čáru, než skutečnou hranici v obchodních a jiných vztazích. Jsem také velkým optimistou, pokud jde o budoucí rozvoj česko-polských ekonomických vztahů, Polsko je klíčový obchodní partner naší země a potenciál pro posilování spolupráce je obrovský. Musíme však společně pracovat, aby se tyto kontakty dále rozšiřovaly a upevňovaly, protože je to ku prospěchu obou stran. Hospodářská komora ČR v tomto směru dělá mnohé," oceňuje podporu společných česko-polských aktivit prezident Hospodářské komory ČR Petr Kužel. Upozorňuje, že Hospodářská komora ČR jako nejvýznamnější podnikatelská organizace v naší zemi dlouhodobě spolupracuje s polskými partnery, zejména s Polskou obchodní komorou, a to i v rámci Evropské komorové sítě Eurochambres, nebo Visegrádské čtyřky.

Díky projektu se zintenzivnila hospodářská a obchodní spolupráce mezi oběma tradičními ekonomickými partnery a došlo k navýšení obchodní výměny zboží. František Molík, ředitel Jednatelství Náchod Krajské hospodářské komory Královéhradeckého kraje uvádí několik z mnoha příkladů obchodní a hospodářské spolupráce, které bylo možné realizovat díky projektu:

- zajištění české firmy na výrobu mobilní zdvihací forbíny (orchestřiště) pro polské město - získání zakázky českou firmou Strojírna Kukleny (jednatel Ing. Novák)

- vstup české firmy L. Cvejn na polský trh s dodávkami paliva

- pomoc se zajištěním tisku polského časopisu Tygodnik Euroregio Glacensis u české tiskárny

- získání zakázek na praní prádla polským nemocnicím, hotelům a lázním pro českou firmu Prádelny a čistírny Náchod (ředitel p. Rudolf)

- pomoc překladatelce a tlumočnici polského/českého jazyka I. Pacanové se zajištěním zakázek včetně dlouhodobé spolupráce se SIPH

- navázání spolupráce ZOO Dvůr Králové nad Labem s polskými organizacemi cestovního ruchu na Mezinárodním turistickém veletrhu ve Wrocławi

- pomoc při jednáních české dopravní firmy CDS Náchod s polskou firmou PKS Kłodzko ohledně spolupráce a zřízení mezinárodních linek (zavedení místní dopravy v Kudowě-Zdrój a linky Praha – Wrocław provozované CDS a PKS)

- navázání spolupráce českých regionálních novin Echo a polského Tygodniku Euroregio Glacensis (dlouhodobá spolupráce při propagaci a inzerci českých a polských subjektů)

- burzy práce v Polsku - obsazování sezónních pracovních pozic polskými nezaměstnanými z okresu Kamienna Góra (pokojské, pomocné síly do kuchyně) do krkonošských hotelů

- zajištění vhodných polských pracovníků do českých firem: Mavet trading Náchod (čalouníci), CDS Náchod (řidiči autobusů)

- spolupráce českých a polských informačních center v příhraničí (Kłodzko, Świdnica, Polanica Zdrój, Duszniki Zdrój, Wałbrzych)

Mezi poslední aktivity projektu patří uspořádání Výstavy regionálních produktů a suvenýrů, které se uskutečnilo koncem března v Jablonci nad Nisou. Oskar Mužíček, ředitel Okresní hospodářské komory v Jablonci nad Nisou o výstavě prohlašuje, že je pro výrobce a prodejce regionálních produktů a suvenýrů z české i polské strany hranice jedinečnou příležitostí jak ukázat kvalitu svých výrobků, tak zároveň své výrobky prodat návštěvníkům z řad široké veřejnosti. Pro samotné výrobce a prodejce výrobků je třídenní akce příležitostí porovnat své produkty s konkurencí a domluvit případné společné obchody. V rámci výstavy byla uspořádána soutěž v kategoriích regionální produkty potravinářské a ostatní a suvenýry. Další tematicky zaměřenou akcí bylo uspořádání workshopu na téma vzdělávání v cestovním ruchu.

Více o projektu „Vytvoření sítě Kontaktních center Česko - Polské hospodářské spolupráce" lze nalézt na www.podnikanivpolsku.info

Ze statistických výkazů je známo, že obchodní výměna mezi Českem a Polskem roste, což se děje i z důvodů aktivit projektu. Proto je velmi pozitivně hodnocen mimo jiné i Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR, Ministerstvem zahraničních věcí ČR či agenturou na podporu obchodu CzechTrade.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3