INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 24. rokem
Pojištěnci by se měli podle slov pojišťovacích expertů více zajímat o podmínky svých pojistných smluv a neměli by podléhat nátlaku některých pojišťovacích zprostředkovatelů na rušení a opětovné uzavírání nových smluv. Na finanční zprostředkovatele, kteří takto nevýhodně radí svým klientům, by měl být vypracován systém postihů. Na tom se shodli experti, kteří se sešli u kulatého stolu pořádaného Hospodářskými novinami při příležitosti zahájení soutěží Nejlepší Banka 2011 a Nejlepší pojišťovna 2011.

Partner společnosti KPMG Česká republika Roger Gascoigne k tomu poznamenal: „Nedomníváme se, že by samotná výše provizí za zprostředkování nových pojistných smluv potřebovala regulovat. Na co je třeba se zaměřit, je praxe některých finančních zprostředkovatelů, kteří radí pojištěncům zrušit stávající životní pojistku a uzavřít novou někde jinde. To může pro pojištěnce znamenat ztrátu v řádu tisíců korun. Řešení vidím v kombinaci dalšího posílení pravomocí regulátora, zlepšení informovanosti klientů o výši provize, kterou zaplatí, a zvyšování finanční gramotnosti veřejnosti."

Právě lepší znalost pojišťovacích produktů by mohla být podle generálních ředitelů čtyř předních českých pojišťoven základem řešení problému opětovného uzavírání smluv, v jehož důsledku je až 40 % smluv životních pojistek je v ČR vypovězeno předčasně. „Kulatý stůl jednoznačně ukázal na obecný problém nedostatečného povědomí klientů o finančních produktech a službách v potřebných souvislostech a z toho vyplývající tendenci spoléhat se na názor finančních zprostředkovatelů. Jejich kvalifikace a motivace však často jdou proti zájmům klienta. Právě proto podporujeme soutěže Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna, které klientovi snad mohou pomoci zorientovat se v nepřehledné nabídce bankovních a pojišťovacích služeb," uvedl Jaroslav Peyerl ze společnosti IBM, kde je zodpovědný za rozvoj obchodní spolupráce s bankami a komerčními pojišťovnami.

Soutěže Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna nabízejí unikátní srovnání bank a pojišťoven na základě celé řady hodnocených kriterií s důrazem na maximálně objektivní proces hodnocení. Titul nejlepší banka a nejlepší pojišťovna získá banka a pojišťovna, která dokáže nabídnout klientům nejvýhodnější produkty a služby a současně vykazuje dobré hospodářské výsledky, které svědčí o její stabilitě a přínosu pro majitele. Veřejnost je do soutěží zapojena hlasováním v rámci kategorií Bankovní inovátor a Pojišťovací inovátor. Do těchto kategorií banky a pojišťovny samy nominují produkty nebo služby, které považují za inovativní a unikátní.

V předchozím ročníku získala titul Nejlepší banka 2010 ČSOB, titul Klientsky nejpřívětivější banka 2010 Raiffeisenbank a ocenění Bankovní inovátor 2010 produkt SaxoTrader od společnosti Saxo bank. Titul Nejlepší pojišťovna 2010 získala ČSOB Pojišťovna, Klientsky nejpřívětivější pojišťovnou 2010 se stala Kooperativa a titul Pojišťovací inovátor 2010 získala Allianz pro svůj produkt PRO život.

Diskuze se zúčastnili:

Jaroslav Besperát - předseda představenstva a generální ředitel České podnikatelské pojišťovny

Roger Gascoigne - partner, KPMG Česká republika

Martin Jašminský - zástupce šéfredaktora Hospodářských novin

Jeroen van Leeuwen - předseda představenstva a generální ředitel ČSOB Pojišťovny

Jaroslav Peyerl - Client Solution Representative, IBM Česká republika

Pavel Řehák - generální ředitel České pojišťovny

Tomáš Síkora - výkonný ředitel České asociace pojišťoven

Jakub Strnad - předseda představenstva Allianz pojišťovny

(tz)

Slovo ke dni

  • Velký úklid v e-shopech

    Už dávno jsme si zvykli nakupovat nejen v kamenných obchodech, ale také na internetu. Obrat e-shopů neustále roste a v kritických obdobích, například během pandemie, překonával všechny rekordy. Kdo by ostatně neocenil téměř nekonečný výběr zboží, které vlastně ani nezná státní hranice ani prodejní dobu? Samozřejmě že e-commerce s sebou přináší i rizika pro obě strany, pro prodávající i zákazníky. Proto je překvapující, že teprve nyní zpřísnila naše legislativa pravidla obchodování. Už si ani v „anonymním“ cyber prostoru nebude moci každý dělat, co chce, a počítat s tím, že mu vše projde. Například používat e-shop jako bezplatnou půjčovnu nebo sám sobě psát pochvalné recenze a záměrně klamat spotřebitele. Není pochyb, že dodržování přísnějších regulí internetovému businessu jenom prospěje a podpoří jeho další růst.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

karabec 4

O společensky užitečné činnosti v oblasti ochrany duševního vlastnictví 6. prosinec 2022

Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3