INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Banky doufají, že nová generace klientů nebude tak konzervativní, jako jsou jejich současní zákazníci. Na druhou stranu si ale uvědomují, že budou muset přizpůsobit svoji nabídku produktů tak, aby byly co nejvíce srozumitelné a současně umožňovaly lidem pružně reagovat na změny jejich životní situace. Bankovní experti se u kulatého stolu uspořádaného v rámci soutěže Nejlepší banka 2011 také shodli, že banky zatím nedostatečně využívají svůj potenciál při propojování svých služeb s nabídkami firem či institucí mimo finanční sektor.

Kvůli uplynulé krizi se čeští klienti ještě více uzavřeli bankovním nabídkám. Podle generálního ředitele České spořitelny Pavla Kysilky si nepůjčují tolik jako dřív a daleko více přemýšlejí nad svou budoucností.

Přesto banky vidí v nejbližší době prostor pro svůj růst ve zvětšování trhu, tedy počtu klientů, kteří si u nich půjčí peníze zejména na potřeby spojené s lepším bydlením. Naopak nečekají, že by výnosy bank mohly podpořit ve větší míře bankovní poplatky nebo vyšší úrokové marže.

Zdeněk Tůma z oddělení Služeb pro finanční sektor ve společnosti KPMG Česká republika k tomu poznamenal: „Banky působící na českém trhu mají oproti řadě zahraničních dostatečný kapitál, což jim pomohlo během finanční krize, ale může být i zdrojem jejich dalšího růstu. Z toho, co na kulatém stolu zaznělo, je zřejmé, že pořád existuje prostor pro růst například v oblasti hypoték. Hlavně ale uvidíme, jak si banky najdou cestu ke klientovi a čím ho osloví. Jednoduchá a rychlá služba bude zřejmě na prvním místě."

V delším časovém horizontu si bankéři hodně slibují od nové generace klientů. Ta totiž nebude zasažena nedávnými ekonomickými otřesy a bude daleko otevřenější ve využívání bankovních produktů, které však musí umět pružně reagovat na jejich potřeby. Navíc bude daleko přístupnější využívání nových technologií, které se stanou běžnou součástí jejich života. Na produkty, jako je například využívání mobilního telefonu namísto platební karty, nebudeme možná muset čekat příliš dlouho. Generační obměna klientů bank probíhá a bankéři si to uvědomují. Upravují podle toho svá portfolia a otevírají nabídku dalším příležitostem. Klíčovou může být spolupráce s telekomunikačními operátory nebo jiným podobně silným partnerem.

S tímto výhledem souhlasí také obchodní ředitel pro finanční sektor společnosti IBM Pavel Šiška. „Revoluce v bankovnictví nevznikne na půdě IT, ale na základě většího využívání prakticky neomezených možností dnešní technologie. V současnosti je jen na bankách, zda budou schopny tento potenciál využít k přepracování svých nabídek tak, aby vyhovovaly požadavkům nově nastupujících generací," uvedl.

Nejlepší přístup ke klientovi, inovativní produkty a pohodlné a jednoduché ovládání účtu jsou ve zkratce kritéria, která bankám pomáhají vyhrávat nad konkurencí. Spolu s akcionářským pohledem tvoří komplexní sadu kritérií zajišťující objektivní hodnocení bank v soutěži Nejlepší banka. Ta usiluje o co nejkomplexnější zmapování bankovního trhu a oceňuje banky, které jsou výhodné pro klienta i akcionáře. Veřejnost je do soutěží zapojena hlasováním v rámci kategorií Bankovní inovátor. Do těchto kategorií banky samy nominují produkty nebo služby, které považují za inovativní a unikátní.

V předchozím ročníku získala titul Nejlepší banka 2010 ČSOB, titul Klientsky nejpřívětivější banka 2010 Raiffeisenbank a ocenění Bankovní inovátor 2010 produkt SaxoTrader od společnosti Saxo bank. Titul Nejlepší pojišťovna 2010 získala ČSOB Pojišťovna, Klientsky nejpřívětivější pojišťovnou 2010 se stala Kooperativa a titul Pojišťovací inovátor 2010 získala Allianz pro svůj produkt PRO život.

Diskuze se zúčastnili:

Zdeněk Tůma – Služby pro finanční sektor, KPMG Česká republika – moderátor diskuse

Aleš Barabas – UniCredit Bank Czech Republic

Martin Jašminský – Hospodářské noviny

Pavel Kysilka – Česká spořitelna

Pavel Šiška – IBM Česká republika

Aleš Tůma – Partners for life planning

www.nejbanka.cz

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3