INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Téměř 200 zástupců firem a dalších hostů se v červnu zúčastnilo prvního cyklu regionálních proexportních seminářů, které v Karlových Varech, Plzni a Brně zorganizovala Hospodářská komora České republiky v úzké spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu. Další firmy se pak mohou těšit na září, kdy bude cyklus proexportních seminářů pokračovat v dalších pěti regionech.

Smyslem seminářů je informovat české podnikatele o možnostech vývozu do zahraničí, zvýšit konkurenceschopnost malých a středních firem a podpořit je v jejich úsilí o uplatnění na zahraničních trzích. Experti na seminářích poskytují užitečné informace a rady jak stávajícím exportérům, kteří mají zájem svůj export rozšířit, tak těm firmám, které o možnostech své produkty vyvážet teprve uvažují.

Projekt má také přispět k teritoriální i oborové diverzifikaci tuzemského vývozu a zvýšit podíl exportu s vyšší přidanou hodnotou. Vývoz z ČR stále z více než 80 % směruje do zemí EU a jeho dominantní část tvoří stroje a dopravní prostředky. Export v současnosti vytváří 80 % HDP České republiky, přičemž vloni export vzrostl o 17,7 % na 2,5 bilionu Kč, přebytek zahraničního obchodu činil 124 mld. Kč a obrat zahraničního obchodu dosáhl 4,9 bilionu Kč.

„Pro dlouhodobé zajištění prosperity tuzemského hospodářství je nezbytné, aby se české firmy při vývozu neorientovaly jen na země EU, ale aby se svými výrobky a službami více zaměřily i na perspektivní mimoevropské trhy typu Indie, Číny, Argentiny, Brazílie nebo Ruska," upozornil ministr průmyslu a obchodu Martin Kocourek „Je také zřejmé, že v delší perspektivě mohou čeští exportéři zůstat konkurenceschopnými jen tehdy, když se více zaměří na výrobky a služby s vyšší přidanou hodnotou, jako jsou nanotechnologie, biotechnologie, potravinářství, ale také chemicko-technologický průmysl nebo informační technologie," dodal ministr Kocourek. Právě jeho ministerstvo teď dopracovává Strategii konkurenceschopnosti ČR a novou Exportní strategii, které chtějí českým exportérům s dosažením těchto cílů pomoct.

„Prosperita otevřené české ekonomiky do značné míry závisí na vývozu. I když si tuzemský export vede v posledním období dobře, firmy se vzhledem k rostoucí konkurenci musí ještě lépe naučit využívat možnosti, které se na zahraničních trzích nabízejí. Jsme proto velmi rádi, že můžeme prostřednictvím těchto seminářů českým podnikům pomoci. Hospodářská komora České republiky tím přirozeně navazuje na své další aktivity v podpoře exportu a může se přitom opřít o své silné zastoupení v jednotlivých regionech," vysvětlil prezident Hospodářské komory České republiky Petr Kužel.

Účast na semináři si pochvaluji také samotní zástupci firem, kteří se jej zúčastnili.

„S exportem již máme nějaké zkušenosti. V současnosti však vyvíjíme nový produkt a chtěli bychom se s ním výrazně uplatnit v zahraničí, zejména na perspektivních mimoevropských trzích. Proto jsme velmi rádi využili příležitosti a zúčastnili jsme se tohoto semináře, protože potřebujeme získat nové znalosti o možnostech exportu a různých podporách, které poskytují např. státní instituce, ať již se jedná o informace, kontakty nebo možnosti financování exportu např. s podporou státu," vysvětlil Vítězslav Křikava, výkonný ředitel firmy Industrial Service, která je členem Hospodářské komory ČR.

Také jednatelka komunikační agentury CONY CZ Eva Konečná potvrdila svou spokojenost. „Moje firma působí v oblasti služeb a v Brně mají možnosti trhu své limity. Myslím, že má firma nabízí kvalitní služby a rádi bychom je uplatnili i v jiných regionech, a to i v zahraničí. Již se nám podařilo v cizině některé zakázky získat, ale ukazuje se, že bez kvalitních informací o daném trhu a kontaktů je velmi těžké se v zahraničí prosadit. Proto jsem ráda, že mohu prostřednictvím tohoto semináře získat další potřebné informace od kompetentních odborníků z různých institucí."

A co semináře konkrétně obsahovaly?

Zástupci firem se na seminářích dozvěděli užitečné rady jak v exportu postupovat, např. při volbě teritoria, výběru a oslovení potenciálních klientů, při výběru marketingových nástrojů a realizaci marketingových aktivit. Přední čeští odborníci účastníky seminářů seznámili mj. s existujícími formami podpory českého vývozu ze strany Hospodářské komory ČR, státu a dalších institucí, včetně možností financování exportu státem i soukromým sektorem, nebo podpory účasti firem na zahraničních veletrzích a výstavách. Získali rovněž informace o dokumentech potřebných pro vývoz mimo země EU a samozřejmě také informace o charakteristikách českého exportu, jeho teritoriálním a oborovém zaměření. Na seminářích kromě expertů Hospodářské komory České republiky vystoupili rovněž zástupci Ministerstva průmyslu a obchodu, agentury CzechTrade, České exportní banky a Exportní garanční a pojišťovací společnosti, a.s. (EGAP).

Cyklus proexportních seminářů v českých a moravských regionech byl zahájen seminářem v Karlových Varech (16.6.), pokračoval Plzní (21.6.) a Brnem (23.6.). Na září Hospodářská komora ČR připravuje semináře v Hradci Králové, Jihlavě, Zlíně, Ostravě a Olomouci.

Místo a termín konání proexportních seminářů v regionech v září:

- 6. 9. 2011 Hradec Králové, Kongresové centrum ALDIS (Eliščino nábřeží 375, Hradec Králové)

- 7.9. 2011 Jihlava - hotel Gustav Mahler (Křížová 4, Jihlava)

- 15.9. 2011 Zlín – sídlo KHK Zlínského kraje (Vavrečkova 5262, Zlín)

- 21.9. 2011 Ostrava – místo bude upřesněno

- 20. 9. 2011 Olomouc, v Kongresovém sále Krajského úřadu Olomouckého kraje (Jeremenkova 40A, Olomouc)

Celý projekt seriálu proexportních seminářů vyvrcholí dne 12. října, kdy se v Praze uskuteční konference , na které by měli přední čeští odborníci, zástupci státu i podnikatelské veřejnosti, mj. i na základě poznatků nasbíraných při této sérii exportních seminářů, zhodnotit stav a perspektivy českého exportu.

Firmy, které mají zájem se seminářů nebo konference zúčastnit, se mohou hlásit na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Účast na seminářích a na konferenci je zdarma.

Další informace o projektu cyklu proexportních seminářů jsou zveřejněny na www.komora.cz/exportniseminare.

Hospodářská komora České republiky (HK ČR) se systematicky věnuje pomoci a podpoře českým podnikatelům při jejich pronikání na zahraniční trhy. Ve spolupráci s agenturou CzechTrade a Ministerstvem průmyslu a obchodu například koordinuje projekt podporující společnou účast českých firem na specializovaných výstavách a veletrzích v zahraničí. Možnosti za zvýhodněných podmínek prezentovat svou činnost a výrobky před potenciálními zahraničními obchodními partnery využilo jen za první čtyři měsíce letošního roku již více než 400 českých firem na 21 veletrzích a plánováno je dalších 42 akcí ve 20 zemích.

HK ČR rovněž organizuje mise zástupců českých firem, kteří doprovází oficiální činitele naší země při jejich cestách do zahraničí. V letošním roce tak například čeští podnikatelé doprovázeli prezidenta Václava Klause při jeho oficiální návštěvě Argentiny a Chile a v dubnu pak při návštěvě Černé Hory, kde se díky této misi podařilo několika českým firmám uzavřít lukrativní obchodní kontrakty.

HK ČR rovněž pro české podniky zprostředkovává mnoho kontaktů se zahraničními firmami a delegacemi, které naopak zavítají do tuzemska. Důležitou součástí všestranné podpory exportu a vůbec expanzi českých firem do zahraničí jsou také různé vzdělávací a informační semináře a poradenské akce, které HK ČR pro české podnikatele pravidelně organizuje.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3