INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Obchodní výsledky členů České asociace pojišťoven (ČAP) za 1. pololetí letošního roku potvrdily přetrvávající zájem veřejnosti o investice do produktů životního pojištění, ale také úbytek životně pojištěných občanů. Stagnace v oblasti neživotního pojištění přetrvává a nadále oslabuje dynamiku růstu domácího pojistného trhu.

- Předepsané pojistné meziročně vzrostlo o 2,6 %.

- Běžně placené pojistné stouplo v životním pojištění o 1,6 %, jednorázové pojistné o 16,6 %.

- Počet životně pojištěných klientů v ČR poklesl meziročně o více než 47 tisíc.

Na celkovém růstu předpisu v životním pojištění (+7,6 %) se opět podílelo výraznou měrou životní pojištění jednorázově placených produktů, zatímco předepsané pojistné u běžně placených produktů vzrostlo meziročně o pouhých 1,6 %. Výrazný nárůst je patrný u obchodní produkce smluv v životním pojištění, a to jak z pohledu předepsaného pojistného (+29,4 %), tak i počtu nově uzavřených smluv (+4,1 %). I přes více než půlmilionový nárůst nových pojistných smluv však poklesl jejich celkový počet meziročně o 0,7 %.

Neživotní pojištění je i ve druhém čtvrtletí pod hranicí stagnace (-1,9 %) zejména kvůli přetrvávajícím nízkým cenám v pojištění motorových vozidel. Zatímco objem předepsaného pojistného u pojištění odpovědnosti z provozu vozidla nadále klesá, přibylo meziročně více než 170 tisíc smluv (+2,6 %). „Motorista dnes zaplatí za pojištění odpovědnosti z provozu vozidla v průměru o 13 % nižší pojistné, než tomu bylo v předkrizovém roce 2008, a to bez ohledu na rostoucí ceny automobilů i zvyšující se zájem řidičů o kvalitnější vozidla," upřesnil Tomáš Síkora, výkonný ředitel ČAP.

Nejsilnější postavení na českém pojistném trhu si i po nezapočítání zákonných nesmluvních pojištění drží skupina VIG (Pojišťovna České spořitelny, a.s., Kooperativa pojišťovna, a.s. a Česká podnikatelská pojišťovna, a.s.) s 30,3 %, následována skupinou Generali PPF Holding (Generali pojišťovna a.s., Česká pojišťovna, a.s a Česká pojišťovna ZDRAVÍ a.s.) s 28,9 %. Jedničkou na trhu se z pohledu předepsaného pojistného opět stává Česká pojišťovna a.s.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3