Dne 19. září 2011 se v prostorách Slovanského ostrova koná od 13 hodin mezinárodní 120. Žofínské fórum. Tématem bude současná energetická koncepce ČR a budoucnost zemního plynu.
Vedle Martina Kocourka, ministra průmyslu a obchodu ČR, Miloše Kebrdleho, generálního sekretáře ČPS, Davida C. Carrolla, prezidenta Plynárenského technologického institutu z USA a Jeana Schweitzera z Dánského plynárenského technologického institutu, vystoupí jako přednášející také prezident České plynárenské unie Oldřich Petržilka s Tomášem Varcopem, členem představenstva RWE Transgas, a.s. Mezi hlavními partnery 120. Žofínského fóra je Česká plynárenská unie a její člen, Pražská plynárenská, a.s.
Přednáška Oldřicha Petržilky bude komentovat podíl zemního plynu v primárních energetických zdrojích při tvorbě Státní energetické koncepce. Ve Velkém sále paláce Žofín se bude mimo jiné diskutovat o perspektivách zemního plynu ve střednědobém i dlouhodobém horizontu a nových možnostech jeho využití.
Akreditace možná zde – Lucie Kadlecová: tel: +420 775 996 116, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.