INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 20. rokem

lázHospodářská komora ČR rámcově souhlasí sloučení poplatku za lázeňský a rekreační pobyt a poplatku z ubytovací kapacity do jednoho nového poplatku z pobytu. Podstata novely zákona o místních poplatcích, kterou zítra projedná vláda, je správná, neboť přispívá ke snižování administrativní zátěže nejen obcí, ale i podnikatelů.

Sloučení poplatků je také jednou z priorit v Programovém prohlášení vlády ČR.

Navrhovaný místní poplatek za pobyt se svým charakterem přiblíží podobně zaměřeným poplatkům v zahraničí, přičemž poplatníkem budou ubytované osoby a nově již nebudou ubytovatelé zatěžováni platbou místního poplatku z ubytovací kapacity. Konstrukce poplatku i stanovení maximální sazby odpovídá stavu v zahraničí.

Novela přináší mnoho vylepšení, která přispějí k zefektivnění celého procesu výběru poplatku. Mimo jiné se i rozšiřuje okruh subjektů, na které poplatková povinnost dopadne, například na ubytování v soukromí či sdílené ubytování. Hospodářská komora věří, že se do praktické správy sloučeného poplatku podaří efektivně zapojit i internetové platformy, na kterých jsou ubytovací služby nabízeny a zprostředkovávány, a tím obcím zjednodušit jak vybírání, tak evidenci a kontrolu poplatku, a zároveň se srovná prostředí pro různé formy podnikání v oblasti poskytování ubytovacích služeb.

Hospodářská komora ČR už v meziresortním připomínkovém řízení navrhla, aby změna byla účinná co nejdříve. Současně vybídla k hledání takových řešení, která by pomohla obcím při výběru poplatku a byla zároveň v souladu s obecnou daňovou legislativou, popř. se inspirovala instituty zavedenými u jiných daní.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Výrobce nezůstane utajen

    Kdo nakupuje potraviny v nadnárodních obchodních řetezcích, dobře ví, že musí dobře vybírat, aby získal kvalitu za rozumnou cenu. Zatímco cenovka u nabízeného zboží bývá zpravidla na první pohled jasná, hodnota výrobku je skrytá. Hypermarkety sice tvrdí, že nic, co prodávají, není špatné, ale můžete se na jejich sliby opravdu spolehnout. Zákazník často věří určité značce, zemi původu, prověřenému dodavateli, ale na všech obalech takové označení nenajde. U tzv. privátních značek bývá uvedeno jen jméno obchodu, jenž si nechal zboží pro sebe vyrobit. Ministerstvo zemědělství chce tuto praxi změnit a připravuje zákon, podle něhož musí nést každá potravina i označení, kdo ji vyprodukoval. Proč ne, taková informace rozhodně má svou cenu pro toho, kdo chce např. nakoupit hezky česky. Dosud je totiž běžnou praxí, že stejnou privátní značku...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300

INZERCE