INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Foto 2Mezi dvaceti nejzodpovědnějšími zahraničními investory, kteří nejvíce investují do podpory regionů, zlepšování životního prostředí a podpory dobrovolnických aktivit, se nacházejí hned tři obchodní řetězce.

Výsledky soutěže Odpovědný zahraniční investor v České republice vyhlásil v pondělí předseda vlády ČR Andrej Babiš. Jedno ze čtyř ocenění, které předávali na slavnostním galavečeru v Lichtenštejnském paláci členové vlády, si odnesla společnost Albert. Ocenění jí předával ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček za pozitivní dopad na region.

„Celkové investice obchodních řetězců od jejich vstupu na český trh dávno přesáhly 300 miliard Kč, a to bez jediné koruny dotací nebo investičních pobídek. Ročně navíc investují stovky milionů do společensky odpovědných aktivit, podpory lokálních dodavatelů i regionů, ve kterých podnikají. Jsem rád, že dnes jejich zástupci převzali z rukou pana premiéra ocenění za mimořádný investiční přínos pro českou společnost,“ uvedl Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR). Obchodní řetězec Albert zaujal porotu zejména vysokým podílem českých dodavatelů (až 95,5 %) i konkrétními kroky k podpoře českých biopotravin a jejich producentů. Letos v září Albert vyhlásil plán transformovat společně s českými farmáři 100 hektarů polí z konvenčního na ekologické zemědělství a současně se zavázal, že bude od jejich vlastníků odebírat produkci i během několikaletého přechodného období, kdy produkce nemůže být podle platné legislativy označována jako bio.

Vysoko byla hodnocena i spolupráce Albertu se středními školami a učilišti. V roce 2018 spolupráce zahrnovala 58 středních škol a učilišť po celé ČR a program doplňuje také zaměstnávání mladých lidí z dětských domovů. K celkovému úspěchu přispěl i vzdělávací program Zdravá 5, který zábavnou a interaktivní formou přibližuje dětem v mateřských a základních školách a v dětských domovech principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Jen za loňský rok prošlo hodinami Zdravé 5 v rámci 3810 výukových lekcí dohromady 73 481 dětí.

U společnosti Tesco na celkovém pátém místě byl nejlépe hodnocen její přínos v oblasti odpovědné spotřeby, snížení energetické náročnosti a uhlíkové stopy. Jen loni například firma díky systému zpětného odběru obalového materiálu zrecyklovala 13 000 tun lepenky. Tesco aktivně působí i v oblasti snižování plastových obalů. Inovativním nahrazením klasických PET obalů pro džusy a smoothies své vlastní značky obaly z recyklovaných PET lahví dosáhlo několikatunovou úsporu plastů za rok. Odborná porota ocenila i investice do interních procesů, kde se Tesku podařilo za rok snížit přebytky o 11 % a potravinový odpad o 38 %.

Při vysokém hodnocení aktivit Teska velkou roli sehrála i zpětná vazba od lokálních českých dodavatelů, kteří potvrzují, že díky vzájemné spolupráci mají finanční garanci svého rozvoje, jejich byznys je udržitelný a garantuje rozvoj ve střednědobém horizontu.

Spolupráce s místními dodavateli se stala klíčem k úspěchu i pro společnost Billa, která byla vyhlášena 17. nejzodpovědnějším investorem v ČR. Důležité přitom je, že čeští dodavatelé díky spolupráci s Billou slaví úspěchy nejen na českých pultech, ale i na zahraničních trzích. Plných 30 % výrobců privátních značek z ČR totiž zároveň exportuje prostřednictvím Billy své produkty do zahraničí. Porota také ocenila decentralizovaný přístup společnosti Billa k dobrovolnickým aktivitám. Každá z 224 prodejen Billa ČR realizuje každoročně minimálně jeden lokální CSR projekt, ať už se jedná o podporu akcí pro děti a mládež, finanční pomoc rodinám dětí se spinální svalovou atrofií, pomoc dlouhodobě nemocným a seniorům, sociálně slabším a lidem bez domova. Jde o různorodé projekty, které svým charakterem velmi významně pomáhají lokálním charitativním organizacím nebo jednotlivcům. Jednotlivé prodejny navíc mezi sebou soutěží o finanční či materiální pomoc centrály pro své projekty.

„Ocenění tří obchodních řetězců v první dvacítce společností, které se zasadily o mimořádný investiční přínos pro Českou republiku, potvrzuje hluboké propojení našich členů se životem v Česku. Nejde přitom jen o objem investic nebo o dobrovolnické aktivity. V posledních třech letech se díky dobrému sociálnímu dialogu obchodní řetězce staly premianty v oblasti růstu mezd v rámci celého soukromého sektoru. V letech 2015–2018 obchodní řetězce navýšily platy o 40 procent, ale rovněž investují do dalšího rozvoje zaměstnanců a čím dál tím více nabízejí třeba zkrácené a flexibilní úvazky, oblíbené například rodiči malých dětí,“ dodal T. Prouza.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3