Uplynul měsíc od vyhlášení dalšího ročníku Manažera roku. Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR je jedním z vyhlašovatelů, byla totiž u zrodu této prestižní soutěže, aniž její reprezentanti tušili, v jak rozsáhlý projekt se časem vyvine. Jsem přesvědčen, že je dobře, že taková soutěž pro naše manažery je, protože vlastně nenásilnou a objektivní formou mapuje prostřednictvím příběhů naše manažerské prostředí a pomáhá vytvářet obraz o něm v široké veřejnosti i mezi odborníky. Poctiví podnikatelé a manažeři nesou den co den svou kůži na trh, hledají nové výrobní programy, inovují, aby byli konkurenceschopní, vytváří pracovní místa, dávají prostor nápadům, hledají neobvyklá řešení, platí daně. Není to hrdinství, je to jejich všední den, běžný přístup k životu. Přál bych si, aby vláda a celá státní správa se již konečně začala zabývat celkovým zlepšením podnikatelského prostředí, tedy naplňovala své programové prohlášení, aby celospolečenské uznání této skupině lidí bylo nakloněno, aby nebyli spojováni jen se skandály těch několika, kteří slávu českému businessu neudělali. Postavit na nohy a dobře vést malou či velkou firmu patří do osudového vějíře seberealizace těchto osobností, všech, kteří k rodině manažerů roku za těch 21 let patří. Jan Wiesner, prezident Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR
Aby zakázkové oživení trvalo Zejména bych si přál, aby zakázkové oživení, které nastalo ve 4. čtvrtletí minulého roku a přešlo do letošního roku do jakéhosi zakázkového přílivu, vytrvalo co nejdéle. Nejlépe, aby se tato úroveň stala stabilizovanou. Musím také zdůraznit, že opatření ČNB pro nás, kteří zpracováváme skoro výhradně domácí suroviny, se stalo nezanedbatelnou pomocí, neboť některé zakázky, které nebyly vzhledem k úplným vlastním nákladům pro nás dostatečně rentabilními, se posunuly mezi zakázky efektivní. Mohli jsme tak přijmout navíc pět pracovníků, jako osádku k výrobní lince na střídavé směny. To vše by však nestačilo, kdybychom nebyli konkurenčně a exportu schopni na trzích Japonska, Koreje, Německa, ale i Ruska a Ukrajiny. Dbáme na výrobkovou inovaci, jakost a termíny dodávek a tím dbáme na reprezentaci naší země, neboť každý z finálních výrobků nese hrdé označení MADE IN CZECH REPUBLIC, resp. ORIGINÁL BOHEMIA. Ing. Vladimír Feix, dr. h. c., generální ředitel, Český porcelán, akciová společnost
Samozřejmě, že bych měla plno osobních a soukromých přání, která bych však v tuto chvíli ráda ponechala stranou a zaměřila se především na oblast pracovní. Vzhledem k tomu, že již poměrně dlouho působím ve Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR, který se snaží hájit zájmy podnikatelů v obchodě a cestovním ruchu, tak bych přála všem z těchto oborů, aby se nám společně podařilo zlepšit image a dosáhli jsme určité prestiže, kterou si jistě zasloužíme.
Aby firma vydělávala hrozně moc peněz a proč Ing. Michal Vaněček, Ph.D., MBA, spolumajitel společnosti T-SOFT a.s. Na prvním místě určitě zdraví. Je to alfa a omega všeho. Když je člověk zdravý, může cokoliv, co si zamane. Když zdravý není, je už určitým způsobem limitován. Pak bych si přál, abychom podnikali v předvídatelném prostředí, a to po všech stránkách.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...