Pro tentokrát si dovoluji svůj pohled zaměřit na všudypřítomnou a stále diskutovanou kvalitu, která zůstává pořád značně širokým pojmem. Vedle kvality výrobků pravidelně hovoříme ( často i v naší Prosperitě) o kvalitě služeb, školství, komunikace, zdravotnictví, a v neposlední řadě o kvalitě života vůbec....a je to moc dobře. Odpovídající kvalita by přece měla být přirozenou součástí všech produktů a služeb, které jsou zákazníkům a klientům nabízeny.
Přiblížil se předvánoční čas. Zdaleka to neznamená, že tuto dobu většina lidí, včetně Nového roku, prožije ve své vlasti. Svět se otevírá a čas „zrychluje“, zvykli jsme si být každou chvíli na jiném místě. Cestování za zážitky či jinými kulturami se stalo naším životním stylem. Tlak doby, zejména na podnikatele a špičkové manažery, je neúprosný. A všichni víme, že je třeba ho ventilovat, hledat způsob relaxace, umět odpočívat. Vypozoroval jsem to dobře z přání našich klientů. Naše cestovní kancelář zařizuje spousty služebních cest pro mnoho firem. Program jednání bývá, jak se říká, nabitý. Roste však počet požadavků i na to, jak propojit pracovní povinnosti s trochou poznání a odpočinku. Je to, myslím, dobrý trend. Ing. Rudolf Skuhra, majitel cestovní agentury Investra Travel
Prázdniny budou již brzy u konce, léto ale ještě zdaleka nekončí a my se těšíme, až se nám trochu ochladí a možná i zaprší. V porovnání s teplotními výkyvy a počasí je pro naši společnost letošek rokem velmi příznivým, k čemuž přispěly mimo jiné i významné změny celé naší obchodní strategie.
Ekonomika roste, zaměstnancům se poměrně razantně zvyšují mzdy a tím pádem mají více finančních prostředků, které je možno utratit. Vzhledem k tomu, že lidé jsou v současné době velmi optimističtí, jsou ochotni i více utrácet a to za dražší, luxusnější a zbytnější zboží. Ve velkém se letos chystají na zahraniční dovolené a samozřejmě část volna chtějí strávit i v České republice, což jsou všechno velmi pozitivní informace. Dokonce jsou zájezdy do mnohých oblíbených zahraničních i tuzemských destinací již velmi přebrané, jak hlásí některé cestovní kanceláře. Takže hurá na dovolenou.
Nedávno jsem se dostal do diskuze s bývalými spolužáky a kolegy na téma, jak se mění ovlivňování lidí, zejména pak efektivnost vývoje jedince díky stále aktivnějšímu a rychlejšímu šíření informací. Hlavní směry úvah spěly do dvou extrémů, tedy jednoduše, zda tento stav působení na naše vnímání světa je pozitivní či negativní. Já samozřejmě stejně jako bývalí kolegové pamatují život bez mobilních telefonů, rychlého internetu či podobných vymožeností doby. Mohu srovnávat vývojové s dobou jdoucí změny v tomto směru u našich dětí a z velké části musím, ač mnohdy nerad, akceptovat jiný systém jejich uvažování než za našich dob. A to se nezmiňuji o ještě rychlejším vývoji v tomto směru v případě vnoučat, která mnepřivádějí mnohdy na pokraj kolapsu při hledání logiky v jejich myšlení a přijímaných závěrech.
Lidé se pouští do podnikání z různých důvodů – může jít o potřebu uplatnit své schopnosti, zkusit něco nového, nechuť mít nad sebou šéfa, nebo jen proto, že mít vlastní firmu znamená mít jistou práci. Ať už jsou důvody k podnikání jakékoliv, vždy je to činnost, která s sebou přináší, vedle radosti z úspěchu, také řadu problémů, které se ne vždy daří předvídat a řešit v předstihu.
Také se snažíte dobře hospodařit s každou minutou? Je to někdy to jediné, co člověku zbývá k tomu, aby byl stále aktivní, aby stihl využít hodně z toho, co mu život nabízí. A aby rovněž oplácel v tom nejlepším slova smyslu těm, kteří si to zaslouží. Nechci být patetická, a už vůbec ne škarohlíd a remcal, ale stále častěji přemýšlím o tom, jestli to všechno snažení má vůbec cenu. Jestli má smysl podnikat, odvádět daně, být laskavý, vstřícný, zodpovědný člověk. Všechno může rázem pokazit třeba městská hromadná doprava. Bydlím v Praze a z jednoho místa se snažím jezdit víc než 30 let do centra. Škoda, že jsem si nevedla přehled o všech těch zpožděních, která mi znemožnila obchodní schůzku, včasné zahájení nejrůznějších akcí, účast na tiskových konferencích, zmeškání divadelního představení, cestu do zahraničí.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...