INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 24. rokem

Pohledem redakční rady

Ivo Gajdoš
29. březen 2016

Vyhodnocení soutěže MANAŽER ROKU se blíží a datum 21. dubna bude dalším slavným okamžikem, který se zapíše do historie manažerského umu v České republice. Odborná i široká veřejnost se doví, kdo z nominovaných šéfů firem a institucí byl oceněn titulem, který je průsečíkem jejich talentu, schopností, odvahy i moudrosti. Česká manažerská asociace jako jeden z vyhlašovatelů této prestižní soutěže má v tomto období snad nejvíce práce z celého roku. Jsem upřímně rád, že se veškerého dění mohu účastnit, podílet se na popularizaci lidí, kteří v praxi prokazují, jakými metodami lze v dnešní době plné turbulencí, nejistot a globálních krizí řídit firmy, orientovat je nejen na zisk, ale také na aktuální otázky společenské odpovědnosti, potažmo světové udržitelnosti. Upřímně a ze srdce držím palce všem, kteří jsou přihlášeni. Ing. Ivo Gajdoš výkonný ředitel České manažerské asociace

Beta Souček
10. prosinec 2015

Bublina o zdraví škodlivých uzeninách už splaskla a mezi zákazníky se opět umísťují v popředí zájmu krásně uzené bůčky, slaninky, párečky a samozřejmě šunky všech jakostí. S nadcházejícím obdobím svátků je jistě aktuální téma vinné klobásy. Ta patří na sváteční tabule stejně jako kapr, cukroví, či bramborový salát v mnoha podobách. Je krásné sledovat postupný nárůst objemu výroby této lahůdky, kterou si nejprve každý testuje, zkouší různé výrobce a ve chvíli, kdy je spokojen, čeká na ten správný okamžik nákupu. To vidím také v naší firmě. Říjen tak po 200 kg denně, listopad již po cca 300 kg a prosincový týden před vánocemi i 3-4 tuny každý den! To se potom mají naši řezníci co ohánět. A k čemu jsou po tom všechny ty řeči o dietách, cholesterolu a tlaku? K ničemu! Je důležité nekonzumovat jen potravu z nutnosti, ale mít náladu, čas a chuť něco objevovat a umět si každé sousto vychutnat, protože toto vše patří ke správné kultuře stolování. Nejde o to se něčím bezhlavě přecpat, to dnes rozumný člověk nedělá, a jídlo spíše degustuje a snaží se vnímat rozmanitosti chutí, ingrediencí, koření a celkový vjem z ochutnaných dobrot. Přeji všem čtenářům krásné a spokojené vánoční svátky, hodně štěstí, pohody a toho zdraví, které potřebujeme jistě všichni. Jiří Souček obchodní ředitel Uzeniny BETA

pekny4
7. říjen 2015

Tak, tady to můžeme podepsat, a je hotovo. A bylo. Obchod v hodnotě zhruba 24 mil. korun. Krásná práce. Jednal jsem s partnerem, který přesně věděl, co obchod je. On sám byl tvrdým obchodníkem. Jeho tvrdost ale nespočívala v neomaleném a neustále se opakujícím požadavku na zvýšení slevy. Naopak, jasně věděl, že když chce kvalitu, tak ta něco stojí. A věděl, co si pod pojmem kvalita představit. Pro něj to začínalo odpovídající velikostí potenciálního partnera, pokračovalo dobrými referencemi jiných firem, jasně strukturovanou nabídkou na jeho poptávku. Z kvality nevyjímal samotnou realizaci transakce, která začíná fyzickým předáním zboží či služeb a následnou péčí o ně pokračuje.... Slyším nějaké zvuky - co to je? Sakra, budík. Tak vstávat, pryč od snu a zpět k realitě. Jdu bojovat za to, aby obchodní jednání nezačínala tou strašnou větou - tak co, jakou mi dáte slevu? Protože když já nevydělám, tak nemůžu utratit jinde. Ing. Vít Pěkný, generální ředitel NH Car, s.r.o.  

Ivo Gajdos
31. srpen 2015

Profese manažera není vůbec jednoduchá. Vlastně zodpovídá za vše, co se ve firmě děje, ať jde o nadnárodní korporaci nebo malou firmu s českým kapitálem o deseti zaměstnancích. Jeho pracovní doba nekončí ani nezačíná, je, alespoň srdcem, ve stálém nasazení. Jeho loajalita k firmě, pro niž pracuje, je hodnotou, která má svou společenskou vážnost a od níž se odvíjí i úspěch na trhu. A je úplně jedno, o jaké odvětví jde. Manažerky a manažeři jsou zkrátka osobnostmi, které se skromností sobě vlastní milují svou práci a odvádějí více, než se po nich požaduje, a mají vysoký morální kredit. Jinak to ani neumí. Jejich čas je přísně organizován a vnitřní disciplína je základ respektu, který k nim okolí získává.Česká manažerská asociace je už 25 let platformou pro diskuzi o mnoha otázkách, a na něž dnes manažeři hledají odpovědi. Tím, že se členská základna ČMA rozrůstá a posilují se a tříbí aktivity, dosahuje mezi profesními uskupeními stále významnější pozici. To nás samozřejmě těší. Přál bych si, abych česká manažerská obec v tomto trendu pokračovala a akčně se vyjadřovala k mnoha stěžejním záležitostem jako je například udržitelnost, společenská odpovědnost, celospolečenské vnímání poslání manažera. A ještě více bych si přál, aby nám naslouchaly i další partnerské subjekty nebo vládní představitelé. Jde totiž o to,  aby zkušenosti manažerů českých firem byly tvořivým prvkem české ekonomiky a byly na základě velkého potenciálu náležitě využívány.Ing. Ivo Gajdoš, výkonný ředitel České manažerské asociace

maly
10. červenec 2015

Víno se stává stále více nedílnou součástí životního stylu řady lidí. Současně se v České republice zvyšuje i kultura konzumace vína a rostou nároky na jeho kvalitu. To mě těší jako ředitelku a sommelierku společnosti ResVinia, která se zaměřuje na prodej moravských a českých kvalitních vín. Prodáváme prověřená vína více než 30ti vinařských firem. S vybranými enology vinařství připravujeme vína, která uvádíme na trh pod naší značkou RESVINIA. S našimi víny se setkáte při mnoha významných společenských příležitostech, v nákupních galeriích a také v lékárnách, kam distribuujeme červené víno Bona Dea. Víno Bona Dea  (název podle řecké bohyně zdraví a plodnosti) má doporučení odborné lékařské společnosti Sekce asistované reprodukce České gynekologické a porodnické společnosti od dubna 2013, od září 2013 se prodává v lékárnách po celé ČR. Život je v poslední době až příliš překotný a uspěchanost k vínu nepatří. Přála bych si tedy a snad ze všeho nejvíce, aby našim klientům a všem, kteří si víno z nabídky společnosti ResVinia vyberou, vždy chutnalo, aby pili přiměřeně a s rozumem, aby víno přinášelo dobrou náladu, inspiraci, kladné emoce, radost. Aby se tak zároveň kultivoval nejen vztah k tomuto nápoji, ale i vztahy mezi lidmi. Bez dobrých a vstřícných vztahů se dlouhodobě žít totiž nedá.  MVDr. Dana Odehnalová, MBA ředitelka společnosti ResVinia, spol. s r.o. www.vinoabobule.cz www.vinoprozdravi.cz

20120328   Ing  Jan TARABA
9. červen 2015

Pojem "kvalita" je tak strašně široký, že udělat stručné zhodnocení není úplně jednoduché. Pokud se třeba podíváme na kvalitu výrobků či služeb produkovaných v naší zemi, tak zcela jistě patříme ke světové špičce. Na druhou stranu kvalita zboží v našich obchodech mnohdy patří k tomu nejhoršímu, co se na světovém trhu objevuje. Stačí se jen podívat na výsledky kontrol ČOI. Obdobně rozporuplné by bylo hodnocení úrovně řízení kvality v českých firmách a používání moderních metod řízení. Na jedné straně zde máme absolutně špičkové závody, převážně se zahraničními vlastníky, na straně druhé většina českých podnikatelů moderní metody řízení nejen nepoužívá, ale ani nezná. Proto bych si přál, aby se o kvalitě u nás přemýšlelo v jiných dimenzích. Velká část našich podnikatelů si myslí, že vše, co je potřeba udělat, je získat certifikát ISO a je vystaráno. Řízení kvality ale není jen otázkou jednorázového získání nějakého certifikátu, nebo absolvování úspěšného auditu. Je to dlouhodobý proces neustálého zlepšování, který firmu přivádí na cestu úspěchu a prosperity a tato cesta skutečně funguje. Manažeři a podnikatelé, kteří si tuto cestu vyzkoušeli, najednou sami žasnou, jak jednoduché mohou být metody, které jim šetří práci, umožňují spravedlivě hodnotit a odměňovat zaměstnance a minimalizovat riziko chyb a z nich plynoucích ztrát. Ing. Jan Taraba, ředitel Národního střediska podpory kvality

Slovo ke dni

  • Velký úklid v e-shopech

    Už dávno jsme si zvykli nakupovat nejen v kamenných obchodech, ale také na internetu. Obrat e-shopů neustále roste a v kritických obdobích, například během pandemie, překonával všechny rekordy. Kdo by ostatně neocenil téměř nekonečný výběr zboží, které vlastně ani nezná státní hranice ani prodejní dobu? Samozřejmě že e-commerce s sebou přináší i rizika pro obě strany, pro prodávající i zákazníky. Proto je překvapující, že teprve nyní zpřísnila naše legislativa pravidla obchodování. Už si ani v „anonymním“ cyber prostoru nebude moci každý dělat, co chce, a počítat s tím, že mu vše projde. Například používat e-shop jako bezplatnou půjčovnu nebo sám sobě psát pochvalné recenze a záměrně klamat spotřebitele. Není pochyb, že dodržování přísnějších regulí internetovému businessu jenom prospěje a podpoří jeho další růst.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Arbitrážní a mediační centrum WIPO: zkušenosti ze zahraničí 30. listopad 2022

V tomto vydání zakončíme seriál o IP mediacích a jejich využití při řešení sporů v oblasti ochrany duševního vlastnictví nahlédnutím do zahraničí. Konkrétně se zaměříme na zkušenosti a na mediační případy úspěšně vyřešené v Arbitrážním a mediačním centru Světové organizace duševního vlastnictví (WIPO) v Ženevě a v Singapuru.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3