INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

Solární panely máStále více firem se chová odpovědně vůči životnímu prostředí a uvažuje o změně svého energetického řešení. Patří mezi ně i Penny Market. A právě na střechy prodejen po celém Česku dodá E.ON Energie fotovoltaické elektrárny. E.ON eviduje oproti loňskému roku dvojnásobek požadavků na pořízení solárních panelů a poptávka nadále roste.

„V posledních letech evidujeme zvýšený zájem ze strany velkých společností o energeticky úsporná řešení. Snažíme se vždy dívat na věc komplexně a nabídnout našim zákazníkům to nejlepší řešení na míru. Naše spolupráce a přístup Penny je toho skvělým důkazem. Nejenže dodáme fotovoltaické elektrárny na tři desítky jejich prodejen, ale u dalších padesáti vybudujeme dobíjecí stanice pro elektromobily a jednu dobíjecí stanici s fotovoltaickými panely s bateriovým úložištěm,“ vysvětluje Jan Zápotočný, člen představenstva E.ON Energie.

Výstavba fotovoltaických elektráren na střechách prodejen Penny je v plném proudu a počítá se s počtem až 35 prodejen. V pěti lokalitách už je instalace dokončená. Jedná se o Borovany u Českých Budějovic, Odolenou Vodu, Bělou pod Bezdězem, Uhříněves a Unhošť. Další lokality se začínají připravovat a budou následovat. V nejbližší době by měly být instalovány fotovoltaické panely na střeše prodejen ve Vamberku nebo v  Mukařově.

V drtivé většině se jedná o fotovoltaické panely o výkonu 99kWp, které mohou během roku vyrobit až 99 MWh elektrické energie. V několika málo případech pak E.ON realizuje fotovoltaické elektrárny s menším výkonem, a to kvůli omezení kapacity distribuční soustavy v dané lokalitě.

„Naším dlouhodobým cílem je snižování energetické náročnosti našich prodejen. V rámci modernizace naší sítě tak například měníme osvětlení za moderní úsporná LED světla, instalujeme úspornější chladící a mrazící boxy, a tak dále. Proto je osazování našich prodejen i skladů fotovoltaickým systémem logickým a přirozeným krokem k dalším úsporám. Nejde jen o ekonomické úspory. Jde také o to, že se chceme chovat odpovědně k naší planetě. Solární energie je přirozený a obnovitelný zdroj energie,“ říká Mathias Mentrop, jednatel společnosti PENNY.

Penny díky jedné prodejně vybavené fotovoltaickým systémem sníží množství CO2 vypuštěného do ovzduší až o 117 tun ročně. Pro představu 117 tun CO2 se do ovzduší dostane při spálení 32 356 litrů nafty! Auto s průměrnou spotřebou 6 l/100 km by tak na toto množství ujelo takřka pět a půl tisíce kilometrů.

„V minulosti už jsme pro naše zákazníky realizovali i větší solární elektrárny. Spolupráce s Penny je ale významná právě svým rozsahem, kdy zákazník umisťuje elektrárny na velkou část prodejen ze svého řetězce,“ dodává Jiří Kropš, projektový manažer společnosti E.ON Energie.

(tz)

Slovo ke dni

  • Nefoukalo, tak se přiložilo pod kotlem

    Zelená energie prý dostala ránu. V Německu totiž letos museli opět sáhnout ke spalování uhlí, protože větrné elektrárny nemohly dodat potřebné množství energie do sítě. Smutné číslo 27 představuje procento elektřiny z tepelných elektráren, tedy nejvyšší podíl z energetického mixu. Loni, kdy foukalo dostatečně, vítězily lopatky větrných elektráren. Ještě štěstí, že si naši severní sousedé nechali uhlí v rezervě, protože jinak by odsávali elektriku od nás a výpadky by nás neminuly. Co se bude dít, až bude odstaveno i jádro, si každý dokáže domyslet. Obnovitelné zdroje jsou sice IN, ale jejich slabinou je nevyrovnanost a nespolehlivost. EU tlačí na elektrifikaci individuální osobní dopravy, ale až dojde elektromobilům „šťáva“, bude šlapat jen na bicyklech a nebo prostě sedět doma. No, nechme se překvapit.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Září 2021

INZERCE

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

karabec 1 kopie

Malým a středním podnikům chybí strategie v oblasti ochrany duševního vlastnictví Pomůže dotační program COSME FUND? 13. září 2021

O ochraně duševního vlastnictví musí každý malý či střední podnik uvažovat především jako o investici. Měl by proto zahrnout do svých úvah celý proces existence MSP počínaje jeho založením přes rozvoj, včetně případné zahraniční expanze, až po jeho předání následovníkům nebo prodej třetím osobám. To platí i pro rodinné podniky.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE