INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Solární panely máStále více firem se chová odpovědně vůči životnímu prostředí a uvažuje o změně svého energetického řešení. Patří mezi ně i Penny Market. A právě na střechy prodejen po celém Česku dodá E.ON Energie fotovoltaické elektrárny. E.ON eviduje oproti loňskému roku dvojnásobek požadavků na pořízení solárních panelů a poptávka nadále roste.

„V posledních letech evidujeme zvýšený zájem ze strany velkých společností o energeticky úsporná řešení. Snažíme se vždy dívat na věc komplexně a nabídnout našim zákazníkům to nejlepší řešení na míru. Naše spolupráce a přístup Penny je toho skvělým důkazem. Nejenže dodáme fotovoltaické elektrárny na tři desítky jejich prodejen, ale u dalších padesáti vybudujeme dobíjecí stanice pro elektromobily a jednu dobíjecí stanici s fotovoltaickými panely s bateriovým úložištěm,“ vysvětluje Jan Zápotočný, člen představenstva E.ON Energie.

Výstavba fotovoltaických elektráren na střechách prodejen Penny je v plném proudu a počítá se s počtem až 35 prodejen. V pěti lokalitách už je instalace dokončená. Jedná se o Borovany u Českých Budějovic, Odolenou Vodu, Bělou pod Bezdězem, Uhříněves a Unhošť. Další lokality se začínají připravovat a budou následovat. V nejbližší době by měly být instalovány fotovoltaické panely na střeše prodejen ve Vamberku nebo v  Mukařově.

V drtivé většině se jedná o fotovoltaické panely o výkonu 99kWp, které mohou během roku vyrobit až 99 MWh elektrické energie. V několika málo případech pak E.ON realizuje fotovoltaické elektrárny s menším výkonem, a to kvůli omezení kapacity distribuční soustavy v dané lokalitě.

„Naším dlouhodobým cílem je snižování energetické náročnosti našich prodejen. V rámci modernizace naší sítě tak například měníme osvětlení za moderní úsporná LED světla, instalujeme úspornější chladící a mrazící boxy, a tak dále. Proto je osazování našich prodejen i skladů fotovoltaickým systémem logickým a přirozeným krokem k dalším úsporám. Nejde jen o ekonomické úspory. Jde také o to, že se chceme chovat odpovědně k naší planetě. Solární energie je přirozený a obnovitelný zdroj energie,“ říká Mathias Mentrop, jednatel společnosti PENNY.

Penny díky jedné prodejně vybavené fotovoltaickým systémem sníží množství CO2 vypuštěného do ovzduší až o 117 tun ročně. Pro představu 117 tun CO2 se do ovzduší dostane při spálení 32 356 litrů nafty! Auto s průměrnou spotřebou 6 l/100 km by tak na toto množství ujelo takřka pět a půl tisíce kilometrů.

„V minulosti už jsme pro naše zákazníky realizovali i větší solární elektrárny. Spolupráce s Penny je ale významná právě svým rozsahem, kdy zákazník umisťuje elektrárny na velkou část prodejen ze svého řetězce,“ dodává Jiří Kropš, projektový manažer společnosti E.ON Energie.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3