INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

seminar o udrzitelnosti 2021 banner 250x250pxSeminář Udržitelnost pro výrobu a obchod je pořádán již šestým rokem. Letos nese podtitul Rok 2020-2021 jako vstup do nové reality? Konat se bude 26. června v pražském Akademickém klubu VŠE.

Seminář opět přinese zkušenosti a případové studie firem a institucí, které odpovědnost a udržitelnost do svých firemních DNA začlenily, a ani negativní dopady koronakrize jejich postoje nezměnily. Naopak se ukázalo, že v souvislosti s pandemií začali lidé a firmy více myslet na zdraví, na dopady své činnosti na přírodu i společnost. Seminář se tematicky skládá ze 3 oblastí: výsledků průzkumů, případových studií firem a oblasti člověka, regionu a životního prostředí.

Program semináře startuje v 9:00 a tématem, které ho otevře bude problematika CSR a udržitelnosti v souvislosti s pandemií covid-19. Dále účastníky čeká tematický blok zaměřený na nízkoenergetické prodejny v retailu či tematika udržitelného hospodaření s vodou.

Druhá část programu bude zahájena vstupem věnovaným souvislosti mezi udržitelnými značkami a udržitelnou spotřebou. Budou prezentovány také příklady z praxe, například přístup značky Dr. Oetker. Velký prostor dostane téma udržitelného prodeje online. Další blok bude věnován udržitelným obalům a posouzení vlivu tohoto typu obalů na spotřebitelské rozhodování.

V odpolední, závěrečné části semináře se dozvíte o tom, jak BILLA bojuje proti nepříznivým enviromentálním dopadům lidské činnosti ve světě. Následovat bude přednáška na téma Udržitelnost s vazbou na konkrétní dobu a konkrétní místo. A třetím blokem nahlédneme do toho, co znamená udržitelnost pro kvalitní život a lidské zdraví.

V závěru semináře bude věnován prostor dotazům a networkingu.

Registrace na seminář můžete využít zde nebo na e-mailové adrese Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

Podrobnosti o programu jsou vám k dispozici v tomto odkaze

Seminář připravila společnost Press21 ve spolupráci se společnostmi THIMM THE HIGHPACK GROUP a WERO ENERGY, Katedrou mezinárodního podnikání Fakulty mezinárodních vztahů VŠE v Praze a časopisem Retail News.

Odborným garantem je Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR.

----

PROGRAM SEMINÁŘE

9:00-9:10 ZAHÁJENÍ

Jak jsme se v roce 2020-2021 změnili?

9:10 CSR A UDRŽITELNOST NA POŘADU DNE. SKUTEČNĚ?
Dopady pandemie na vnímání CSR a udržitelnosti. Co si myslí a co dělá česká populace. Informace z výzkumů agentury Ipsos k tématům CSR a udržitelnosti.
Hana Vejborná, Account Director, Ipsos

9:30 UDRŽITELNOST JAKO SOUČÁST NAŠEHO ŽIVOTA
• Koronakrize je epizodou, udržitelnost se stává (musí stát) součástí našich životů.
• Jak se změnilo chování zákazníků, jak se změnil obchod, jaké jsou dopady na životní prostředí. Obchod v roli nositele trendů k zajištění trvalé udržitelnosti (jak v oblasti produkce potravin, tak souvisejících oblastí – obaly, odpady apod.).
• Je nejvyšší čas k akceleraci. (Vítám větší zapojení státu a vznik nových iniciativ. Není jich stále dostatek.)
• Trvalá udržitelnost napříč sektory. (Od zemědělství, přes průmysl až po služby. Role obchodu v ní.)
• Nové trendy, ke kterým máme přístup i díky nadnárodnímu charakteru obchodu.
Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR

9:50 NÍZKOENERGETICKÉ PRODEJNY V RETAILU
Společnost COOP se stala největším retailovým výrobcem zelené energie díky solárním panelům na desítkách prodejen a provozuje také první nízkoenergetické prodejny s využitím obnovitelných zdrojů, nebo modulární typy prodejen.
Lukáš Němčík, Head of Marketing & Development, Svaz českých a moravských spotřebních družstev, Skupina COOP, COOP Mobil

10:10 UDRŽITELNOST A HOSPODAŘENÍ S VODOU
Voda se stává strategickou surovinou. Její dlouhodobý nedostatek, který je primárně klimatickými změnami, sekundárně pak neschopností a nepřipraveností společnosti a firem s ní hospodařit.
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel společnosti Wero Energy

Prostor pro otázky a diskuzi

10:45-11:15 – PŘESTÁVKA NA KÁVU

Udržitelné projekty koronakrizi navzdory

11:15 UDRŽITELNÉ ZNAČKY UMOŽŇUJÍ UDRŽITELNOU SPOTŘEBU
Od kávy po spotřební zboží. Zkušenosti společnosti Tchibo.
Lenka Mašková, CSR manažerka, Tchibo Praha

11:35 CHARTA UDRŽITELNOSTI DR. OETKER
Společnost Dr. Oetker se vždy chovala odpovědně a udržitelné jednání vnímá jako součást samotné podstaty firmy. Teď své ambiciózní cíle v oblasti udržitelnosti shrnula v Chartě udržitelnosti. Mezi jinými chce Dr. Oetker dosáhnout klimatické neutrality, omezit plasty a zajistit úplnou recyklovatelnost svých obalů. Dále firma investuje velké částky do nutričních profilů svých výrobků.
Zdeněk Kvinta, Marketing Executive Manager Senior CZ/SK

11:55 JAK VYPADÁ UDRŽITELNÝ ONLINE – EXISTUJE VŮBEC? (case study online prodejce Rohlik.cz)
Za poslední rok zaznamenal prodej potravin na internetu raketový nárůst. O tom, že e-shopy nejen prodávají, ale starají se také o udržitelnost svého podnikání.
Hovořit zástupce Rohlik.cz (jméno bude upřesněno co nejdříve)

12:15 BUĎTE IN A POUŽÍVEJTE OBALY Z VLNITÉ LEPENKY!
Nákupní chování spotřebitelů je ovlivněno i tím, jak ekologicky šetrné balení výrobci používají. Vysvětlíme, jak lze udržitelnými obaly z vlnité lepenky nahradit obaly z plastu nebo hliníku. Ukážeme vám konkrétní příklady udržitelných obalů na potraviny a dozvíte se, proč naši zákazníci ekologicky šetrné obaly využívají a jak podněcují spotřebitele ke koupi!
Martin Hejl, jednatel THIMM Obaly

Prostor pro otázky a diskuzi

13:00-14:00 PŘESTÁVKA NA OBĚD

Udržitelně, lokálně, komunitně

14:00 BILLA AKTIVOVALA PLÁN B
Billa spustila Plán B, aby pomohla odvrátit nepříznivý environmentální vývoj ve světě. Soustředí se na čtyři hlavní kapitoly: Zelené produkty, Energie, klima a životní prostředí, Zaměstnanci a Společenská odpovědnost.
Ivan Holub, Koordinátor udržitelného rozvoje, Rewe Group Česká republika, Billa

14:20 UDRŽITELNOST S VAZBOU NA KONKRÉTNÍ DOBU A KONKRÉTNÍ MÍSTO
Aplikujete-li na firemní udržitelnost dlouhodobější měřítka a je-li pro vás hodnotou existence vašeho businessu v nějakém konkrétním místě, začnete se přirozeně zajímat o vnější prostředí firmy, region či stát ve kterém působí. V našem případě to vedlo k založení spolků Agentura pro rozvoj Broumovska a Podnikatelský klub Broumovska, které se staly hybateli strategické diskuse a dlouhodobých projektů směřujících k rozvoji regionu, ve kterém působíme.
Jan Školník, Agentura pro rozvoj Broumovska

14:40 ZDRAVÍ A KVALITNÍ ŽIVOT
Mezilidské vztahy – včetně těch pracovních – ovlivňují naše zdraví, ať už psychické či fyzické. Je v zájmu každého zaměstnavatele, aby usiloval o produktivní a tolerantní pracovní prostředí, podpořené rozvojem zdravé firemní kultury. Patologické vztahy a šikana na pracovišti poškozují jak jednotlivce, tak i kolektivy, významně přitom brání dlouhodobé úspěšnosti celé firmy.
Jiří Devát, předseda Správní rady Nadačního fondu Filantia

15:00-16:00 ZÁVĚREČNÁ DISKUZE – NETWORKING

 (tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3