INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Pragulic KarimÚspěšný projekt Pragulic, který zaměstnává osoby bez domova jako průvodce hlavním městem, slaví své první narozeniny. Každý týden se na prohlídku skrytých zákoutí Prahy vydává v průměru pět prohlídkových skupinek, možnost vidět město z neobvyklé perspektivy již využilo více než 2000 zájemců.

Originální projekt Pragulic již rok dokazuje, že s bezdomovci lze úspěšně pracovat a že mají společnosti co nabídnout. Pro velký ohlas veřejnosti nyní obohatil řady svých průvodců o pět dalších, rozšiřuje revír, kterým bezdomovci budou provázet, a přidává nová témata, například squatting, drogovou scénu či pouliční umění.

Pragulic má přitom jako sociální podnik nemalé ambice - sám si na sebe vydělat a být nezávislý na finanční podpoře zvenčí. Z tohoto důvodu se rozhodl kromě nových tras a průvodců nabízet i další doplňkové služby:

24 hodin bez domova

Z interního dotazníkového průzkumu Pragulicu vyplynulo, že téměř polovina stávajících zákazníků má zájem si život na ulici skutečně na určitou dobu vyzkoušet. Na základě brainstormingových setkání s průvodci vznikl koncept unikátního zážitku, po jehož absolvování budou jeho účastníci zbaveni veškerých dosavadních mýtů a předsudků. "Bezdomovectví plně pochopí pouze ten, kdo ho na vlastní kůži zažije,“ vysvětluje spoluautor originální služby, průvodce Petr.

Bezdomovecký teambuilding

Teambuilding s Pragulicem je založen na transferu know-how ze sféry bezdomovectví do každodenní firemní praxe. Nová služba je primárně zaměřená na manažery a zaměstnance z korporací, kteří se v rámci strukturovaného bezdomoveckého pětiboje mohou od člověka, od něhož by to pravděpodobně nikdy nečekali, naučit řadu praktických dovedností. Připraveny jsou úkoly z oblasti marketingu, prodeje, logistiky, financí a lidských zdrojů.

City game „Prague Homeless Challenge“

Celodenní interaktivní program pro skupiny mladých lidí je zaměřen na podporu ekologie, udržitelnosti a sociálního uvědomění. Součástí je praktické vzdělání týkající se přežití na ulici, návštěva bezdomovecké komunity a velké množství zábavných, kreativních a smysluplných aktivit.

„Zároveň je pro nás velmi důležité s lidmi bez domova efektivně pracovat a zlepšit jejich životní situaci do takové míry, abychom jim umožnili integraci zpátky do společnosti. Z tohoto důvodu jsme vytvořili podpůrný program „Homeless Accelerator“, v rámci něhož průvodcům nabízíme atraktivní zaměstnanecké benefity,“ řekla Tereza Jurečková z Pragulicu.

To, že je díky nové strategii reálné z nadějného projektu vybudovat udržitelný sociální podnik, si myslí i rakouská investorka a zakladatelka soukromé nadace Katharina Turnauer: „Pragulic považujeme za skvělý nápad, který může vnímání problematiky bezdomovectví skutečně změnit. Je úžasné, že projekt kombinuje řešení palčivého sociálního problému s podnikatelskými nástroji tak, aby se stal ekonomicky nezávislým.“

Pragulic rovněž spojil své síly s kreativním grafickým studiem Butterflies & Hurricanes. Společně vytvořili nový firemní design, který bude i nadále bavit, provokovat a nutit k přemýšlení. Všechny novinky i informace najdou zájemci na zbrusu novém webu www.pragulic.cz.

O Pragulic

Pragulic je sociální podnik, který umožňuje veřejnosti poznat a zažít svět lidí bez domova, a tím bořit zažité stereotypy. V současné době projekt nabízí unikátní prohlídky Prahy, během kterých ukazuje bezdomovecký průvodce turistům netradiční místa, kam běžný návštěvník hlavního města nezavítá a propojuje je se svým životním příběhem. Pragulic byl založen v roce 2012 třemi univerzitními studenty a během prvního roku svého fungování získal několik ocenění – Social Impact Award 2012, Cenu Nadace ERSTE za přínos sociální integraci 2013, Fidelity Future Impact Prize a cenu za sociální inovace SozialMarie. Více na www.pragulic.cz

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3