INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Nadace Sberbank Podpora domacnosti z centra pro osoby se zdravotni postizenim Horni Poustevna 1Nadační fond Sberbank CZ nedávno oslavil první rok své existence. Za tuto dobu se podařilo úspěšně realizovat zajímavé projekty, které by jinde neměly velkou šanci uspět.

Nadační fond Sberbank má pestrý záběr, zaměřuje se na projekty spojené se vzděláváním, rozšiřuje finanční gramotnost, poskytuje podporu pro zdravotně postižené, seniory, ohrožené ženy a děti. Velká pozornost je také věnována aktivitám zaměřeným na ochranu životního prostředí. Návrhy, komu a kam přispět, přichází přímo od zaměstnanců banky. Ti se tak sami podílí na správném nasměrování všech vybraných finančních prostředků. Do fondu však může přispívat i široká veřejnost. Zprávu o aktivitách fondu a jeho hospodaření Sberbank pravidelně zveřejňuje na webových stránkách, kde je i veden transparentní účet fondu.

Nadační fond Sberbank se od jiných odlišuje v tom, že se při výběru vhodných projektů zaměřuje převážně na ty menší, které by jinde měly jen nepatrnou šanci uspět. Při nastavování fungování fondu banka vyšla z toho, že sami zaměstnanci mnohdy nejlépe vědí, kdo v jejich okolí potřebuje pomoc.


“Při rozhodování o přidělení financí z fondu nevidíme jen popis projektu na papíře, ale zajímají nás příběhy konkrétních lidi, které podporujeme. Naposledy jsme na příklad bezmála třicítku dětí poslali na letní tábor, nakoupili speciální tříkolky pro zdravotně postižené studenty Odborného učiliště Cvrčovice nebo sponzorovali tři monitorovací přístroje Babysense II pro Dětskou kliniku FN Brno. Ukazuje se, že i malá částka může přinést velkou změnu k lepšímu. Má to podle nás větší smysl než věnovat velké částky téměř anonymním projektům. Jednou podpořené projekty také sledujeme dlouhodobě. Zajímá nás, jak přesně peníze pomohly a co by se ještě dalo vylepšit při dalším rozdělování finančních prostředků,” uvádí Tomáš Repka z oddělení Komunikace.

Zelená je ve Sberbank nejen barva loga, ale také přístup banky k životnímu prostředí. Banka vysadila les v Podještědí nedaleko Českého Dubu a další připravuje v Beskydech. A to nejen díky finanční podpoře fondu, ale také dobrovolnické práci zaměstnanců banky.

„Budeme rádi, pokud se nám fond podaří dále rozvíjet a podporovat stále více aktivit. Proto bychom ocenili i  zapojení široké veřejnosti, prostě každého, kdo rád mění věci k lepšímu. Navíc se příspěvky do fondu dají odečíst z daní,“ shrnuje Tomáš Repka důvody, proč do fondu přispívat.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3