INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

DSC 2359Projekt Začni správně pomáhá s integrací mladých lidí z dětských domovů do reálného života. Nedávno se do něj v Česku zapojil i globální řetězec Marriott. „Je hezké vidět, že tito mladí lidé mají velký zájem ve svém budoucím životě uspět a dokázat světu, že na to mají. Jsou hodně ambiciózní,“ říká Martin Žídek, general manager Courtyard by Marriott Prague City (na snímku).

Jak může zaměstnávání mladých lidí z dětských domovů prospět firmám, a jací jsou zaměstnanci mladí lidé, kteří prošli dětským domovem?

Foto: Courtyard by Marriott Prague City

V čem, vidíte hlavní benefity zaměstnávání mladých lidí z dětských domovů?
Každý z nás by měl dostat příležitost k lepšímu životu. Naší snahou je podporovat mladé lidi, kteří namají jednoduchou situaci v životě a ukázat jim možnost dalšího vzdělávání a kariérního postupu. Do našich hotelů stále hledáme mladé a nadějné talenty a věříme, že mnoho z nich můžeme do oblasti cestovního ruchu přivést právě z dětských domovů či z opatrovnických rodin.

Proč jste se zapojili do projektu Začni správně?

Do projektu Začni správně se náš hotel zapojil poměrně nedávno. Naše očekávání je, že mladí lidé, kteří s námi navážou spolupráci, u společnosti dlouhodobě zůstanou a vybudují si skvělou kariéru a díky tomu budou motivací pro ostatní mladé lidi z dětských domovů.

Na jakých pozicích mladí lidé z dětských domovů působí?

V tuto chvíli máme jednoho kolegu na pozici číšníka. Rádi ale uvítáme více kolegů v ostatních odděleních, např. v kuchyni, recepci nebo mezi pokojskými.

Čím je motivujete k práci? A odlišuje se motivace od běžných zaměstnanců?

Naše zkušenost je, že mladí lidé, kteří nemají pracovní zkušenosti (nemluvíme jen o mladých z dětských domovů), potřebují více času na zaučení, větší flexibilitu s pracovní dobou a větší péči zkušených zaměstnanců. Je třeba naučit je základním pracovním návykům a rovněž odpovědnosti k práci, kterou vykonávají. Věříme, že motivací pro všechny naše zaměstnance bez rozdílu, je práce v příjemném prostředí, v týmu skvělých spolupracovníků a v široké nabídce zaměstnaneckých výhod, které našim zaměstnancům nabízíme. Největší motivací pro mladé lidi u nás ale je, a vždy byla možnost kariérního růstu, získávání zkušeností na různých odděleních, a hlavně možnost přesunu do dalšího hotelu ať již v ČR nebo v zahraničí. Společnost Marriott je známá svou malou fluktuací zaměstnanců a pravidelně se umísťuje mezi nejlepší zaměstnavatele doma i ve světě. Je docela běžné potkat v našich hotelech kolegy, kteří jsou u společnosti třeba 25 let a během této doby vystřídali mnoho různých pozic i hotelů.

Je něco, co vás v zaměstnávání mladých lidí z DD vyloženě překvapilo?

Je hezké vidět, že tito mladí lidé mají velký zájem ve svém budoucím životě uspět a dokázat světu, že na to mají. Často chtějí být lepší než jejich vrstevníci či příslušníci rodin, ze kterých pochází. Jsou ambiciózní a vděční za možnost naučit se nové věci, poznat nové lidi a váží si toho, jak je náš kolektiv dokáže přijmout.

Jaké máte v této oblasti plány pro letošek?

Věřím, že naše spolupráce bude dlouhodobá a že navýšíme počet mladých lidí, kteří pro nás budou pracovat. Společnost Marriott provozuje v Česku 7 hotelů a budeme rádi, pokud se spolupráce rozšíří na všechny tyto hotely. Jednání o spolupráci již probíhají i v Plzni a Brně, kde máme také hotely.

Co byste poradil firmám, které se rozhodnou zaměstnávat mladé lidi z dětských domovů? Na co by se měly soustředit?

V našem případě se soustředíme především na představení a vysvětlení našich očekávání, kvalitní zaškolení a na průběžnou zpětnou vazbu, kterou zaměstnancům poskytují jejich nadřízení. V rámci společných aktivit pro zaměstnance se snažíme maximálně upevnit týmovou spolupráci, bez které nemůžeme očekávat úspěch.

Hotelový řetězec Marriott má dlouhodobě silnou CSR strategii. Jaké jsou její hlavní pilíře?

Vzhledem k velikosti naší společnosti máme globální odpovědnost a jedinečnou příležitost být silou, která má možnost konat dobro pro ostatní. Díky našemu programu Serve 360 vytváříme pozitivní a trvalý sociální dopad všude tam, kde jsou naše hotely. Věříme, že vytváříme komunity, kde jsou lepší místa k životu, práci i zábavě. Pilíře naší CSR strategie jsou: NURTURE our world – Měníme svět k lepšímu, SUSTAIN responsible operations – Staráme se o životní prostředí, EMPOWER through opportunity – rovnocenné příležitosti všem, WELCOME all and advance human rights – propagujeme a chráníme lidská práva v našem odvětví i mimo něj.

Vlasta Holéciová

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3