INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 20. rokem

DSC 2359Projekt Začni správně pomáhá s integrací mladých lidí z dětských domovů do reálného života. Nedávno se do něj v Česku zapojil i globální řetězec Marriott. „Je hezké vidět, že tito mladí lidé mají velký zájem ve svém budoucím životě uspět a dokázat světu, že na to mají. Jsou hodně ambiciózní,“ říká Martin Žídek, general manager Courtyard by Marriott Prague City (na snímku).

Jak může zaměstnávání mladých lidí z dětských domovů prospět firmám, a jací jsou zaměstnanci mladí lidé, kteří prošli dětským domovem?

Foto: Courtyard by Marriott Prague City

V čem, vidíte hlavní benefity zaměstnávání mladých lidí z dětských domovů?
Každý z nás by měl dostat příležitost k lepšímu životu. Naší snahou je podporovat mladé lidi, kteří namají jednoduchou situaci v životě a ukázat jim možnost dalšího vzdělávání a kariérního postupu. Do našich hotelů stále hledáme mladé a nadějné talenty a věříme, že mnoho z nich můžeme do oblasti cestovního ruchu přivést právě z dětských domovů či z opatrovnických rodin.

Proč jste se zapojili do projektu Začni správně?

Do projektu Začni správně se náš hotel zapojil poměrně nedávno. Naše očekávání je, že mladí lidé, kteří s námi navážou spolupráci, u společnosti dlouhodobě zůstanou a vybudují si skvělou kariéru a díky tomu budou motivací pro ostatní mladé lidi z dětských domovů.

Na jakých pozicích mladí lidé z dětských domovů působí?

V tuto chvíli máme jednoho kolegu na pozici číšníka. Rádi ale uvítáme více kolegů v ostatních odděleních, např. v kuchyni, recepci nebo mezi pokojskými.

Čím je motivujete k práci? A odlišuje se motivace od běžných zaměstnanců?

Naše zkušenost je, že mladí lidé, kteří nemají pracovní zkušenosti (nemluvíme jen o mladých z dětských domovů), potřebují více času na zaučení, větší flexibilitu s pracovní dobou a větší péči zkušených zaměstnanců. Je třeba naučit je základním pracovním návykům a rovněž odpovědnosti k práci, kterou vykonávají. Věříme, že motivací pro všechny naše zaměstnance bez rozdílu, je práce v příjemném prostředí, v týmu skvělých spolupracovníků a v široké nabídce zaměstnaneckých výhod, které našim zaměstnancům nabízíme. Největší motivací pro mladé lidi u nás ale je, a vždy byla možnost kariérního růstu, získávání zkušeností na různých odděleních, a hlavně možnost přesunu do dalšího hotelu ať již v ČR nebo v zahraničí. Společnost Marriott je známá svou malou fluktuací zaměstnanců a pravidelně se umísťuje mezi nejlepší zaměstnavatele doma i ve světě. Je docela běžné potkat v našich hotelech kolegy, kteří jsou u společnosti třeba 25 let a během této doby vystřídali mnoho různých pozic i hotelů.

Je něco, co vás v zaměstnávání mladých lidí z DD vyloženě překvapilo?

Je hezké vidět, že tito mladí lidé mají velký zájem ve svém budoucím životě uspět a dokázat světu, že na to mají. Často chtějí být lepší než jejich vrstevníci či příslušníci rodin, ze kterých pochází. Jsou ambiciózní a vděční za možnost naučit se nové věci, poznat nové lidi a váží si toho, jak je náš kolektiv dokáže přijmout.

Jaké máte v této oblasti plány pro letošek?

Věřím, že naše spolupráce bude dlouhodobá a že navýšíme počet mladých lidí, kteří pro nás budou pracovat. Společnost Marriott provozuje v Česku 7 hotelů a budeme rádi, pokud se spolupráce rozšíří na všechny tyto hotely. Jednání o spolupráci již probíhají i v Plzni a Brně, kde máme také hotely.

Co byste poradil firmám, které se rozhodnou zaměstnávat mladé lidi z dětských domovů? Na co by se měly soustředit?

V našem případě se soustředíme především na představení a vysvětlení našich očekávání, kvalitní zaškolení a na průběžnou zpětnou vazbu, kterou zaměstnancům poskytují jejich nadřízení. V rámci společných aktivit pro zaměstnance se snažíme maximálně upevnit týmovou spolupráci, bez které nemůžeme očekávat úspěch.

Hotelový řetězec Marriott má dlouhodobě silnou CSR strategii. Jaké jsou její hlavní pilíře?

Vzhledem k velikosti naší společnosti máme globální odpovědnost a jedinečnou příležitost být silou, která má možnost konat dobro pro ostatní. Díky našemu programu Serve 360 vytváříme pozitivní a trvalý sociální dopad všude tam, kde jsou naše hotely. Věříme, že vytváříme komunity, kde jsou lepší místa k životu, práci i zábavě. Pilíře naší CSR strategie jsou: NURTURE our world – Měníme svět k lepšímu, SUSTAIN responsible operations – Staráme se o životní prostředí, EMPOWER through opportunity – rovnocenné příležitosti všem, WELCOME all and advance human rights – propagujeme a chráníme lidská práva v našem odvětví i mimo něj.

Vlasta Holéciová

Slovo ke dni

  • Železnice na křižovatce

    O vstupu konkurence na české koleje se mluví už hodně dlouho. Uběhly tři desetiletí a situace stále stejná. Na dálkových i regionálních tratích stále vládne národní dopravce, ostatní jen paběrkují. Nejde o to, aby České dráhy nahradil někdo jiný. Změnit se má úroveň železniční dopravy, která stále pokulhává za silniční. S příchodem Student Agency dostaly autobusy lepší vybavení a přeprava cestujících vyšší kvalitu. Nejen u Radima Jančury, ale postupně také u konkurenčních dopravců. Nyní Jančura slibuje, že zlepší úroveň dopravy také na regionální úrovni, všude tam, kde budou jezdit jeho vlaky. Internetem to má začít a dalšími přidanými službami pokračovat. Věřme, že ani ostatní se nebudu chtít nechat zahanbit a nabídnou cestující veřejnosti železnici hodnou 21. století. Čekání už bylo dlouhé dost a mělo by konečně skončit.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

Jak je to dnes s výukou základů ochrany duševního vlastnictví v České republice? 16. duben 2019

Výuka základů ochrany duševního vlastnictví, zejména se zaměřením na ochranu průmyslového vlastnictví, není ve vzdělávacím systému v ČR až na výjimky pevně a systematicky zakotvena. V tomto smyslu je třeba vyzdvihnout iniciativu představitelů škol a vyučujících na všech úrovních, kteří v rámci možností tuto výuku realizují a seznamují žáky, studenty a posluchače se základními principy ochrany duševního vlastnictví. Snahou Úřadu průmyslového vlastnictví je všemi dostupnými prostředky podpořit každou aktivitu v tomto směru formou konzultací, kurzů i výukovými materiály.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE