INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

V pořadí již 22. ročník odborné B2B ankety Pojišťovna roku, v níž pojišťovací makléři posuzují výkony pojistitelů, zná své vítěze: stejně jako loni hodnocení univerzálních pojišťoven ovládla skupina Vienna Insurance Group (VIG) prostřednictvím svých dcer – ve čtyřech vyhlašovaných kategoriích Kooperativa získala hned tři zlaté, další pak ČPP. Specializované pojišťovny jsou hodnoceny zvlášť: zde své loňské prvenství obhájila ERV. Pojišťovacím makléřem roku 2022 se stala společnost PETRISK a Osobností pojistného trhu byl jmenován in memoriam Jaroslav Besperát.

Do hlasování o výkonech pojišťoven se mohli zapojit všichni samostatní pojišťovací zprostředkovatelé, registrovaní ČNB podle zákona 170/2018 Sb., kteří působí jako pojišťovací makléři, případně agenti (v kategoriích životní pojištění

a pojištění občanů). V právě ukončeném ročníku ankety hodnotil rekordní počet profesionálů, kteří vyplnili přes 2500 virtuálních anketních lístků. Pojišťovna roku, nejstarší anketa na pojistném trhu, přináší odbornou alternativu ke spotřebitelským soutěžím v oboru. Makléři jako profesionálové v pojištění a expertní poradci svých klientů v ní porovnávají nejen parametry nabízených produktů, ale hlavně skutečnou úroveň servisu jednotlivých pojistitelů tak, jak se s ní měli možnost v průběhu uplynulého roku každodenně setkávat. „Letošní výsledky demonstrují, že postavení pojišťoven na trhu je z hlediska pojišťovacích makléřů stabilizované. To je pro české pojišťovnictví dobrá zpráva v době, kdy podmínky pro podnikání v tomto segmentu ekonomiky neustále přitvrzují,“ zhodnotil 22. ročník ankety Pojišťovna roku předseda AČPM a zakladatel celé soutěže Ivan Špirakus. Stoupající prestiž ankety podle jeho názoru jen podtrhuje význam klíčové role makléřů jako odborných poradců, kteří prosazují a chrání zájmy svých klientů. Pokud jde o konkrétní výsledky, vyzdvihl posun „vzhůru po žebříčku“ u GČP hned ve třech kategoriích, včetně pojištění průmyslu a podnikatelů – podle jeho názoru je to výsledkem systematické koncepční spolupráce s makléři v celém týmu pojišťovny. Jak dále připomněl, největší změny v porovnání s předchozím ročníkem opět zaznamenala kategorie specializovaného pojištění – tedy s výjimkou tradičního vítěze ERV. Skupinu Top 5 opustila Allianz Trade (Euler Hermes) a Atradius. „Mezi pět nejlepších se naopak po pauze vrátily pojišťovny AGRA a Credendo (býv. KUPEG), což svědčí o diverzifikaci v potřebách klientů makléřských firem,“ Dodal Ivan Špirakus.
Také výsledky hodnocení členů AČPM pojistiteli doznalo změn: z loňského čtvrtého místa se do čela nejlepší pětky vyhoupla společnost PETRISK a.s. K tomu poznamenal výkonný ředitel ČAP Jan Matoušek: „Spolupráce pojišťoven s makléři je zcela zásadní pro zajištění kvalitní péče o klienty i rozvoj trhu. Anketa Pojišťovna roku je krásnou ukázkou tohoto společného úsilí a zároveň důkazem, že se nám daří přispívat ke kultivaci českého pojišťovnictví a posilovat jeho vnímání jako jednoho z klíčových pilířů ekonomiky.“

Pojišťovnictví podobně jako jiné obory promění nástup digitalizace, umělé inteligence a ESG ratingů, upozornil Lukáš Bajgar, partner auditorské a poradenské společnosti KPMG Česká republika, která anketu podporuje již od ročníku 2008. „Pojišťovny podobně jako banky procházejí postupnou digitalizací, ve které je ale ještě prostor ke zlepšení. S tím souvisí i využívání umělé inteligence, která může částečně usnadnit práci pojistných matematiků, ale i administrativních a dalších zaměstnanců řešících pojistné události. Nicméně člověk zůstane nadále středobodem, už jen proto, že pojišťovnictví je hodně založené i na osobním vztahu,“ uvedl Lukáš Bajgar. „Dalším trendem v oboru je stoupající význam ESG, kvůli kterému pojišťovny budou muset více zohledňovat klimatická rizika, respektive ekologickou a jinou udržitelnost například pojišťovaných nemovitostí. Aktiva s různým ESG profilem tak budou patrně již brzy podléhat různým výším pojistného,“ uzavřel Lukáš Bajgar.
V rámci 22. ročníku ankety prezídium Asociace českých pojišťovacích makléřů také již tradičně udělilo čestný titul Osobnost pojistného trhu za vynikající a mimořádný přínos rozvoji českého pojišťovnictví. Poprvé v historii ankety se tak bohužel stalo in memoriam, neboť do pomyslné síně slávy byl uveden Ing. Jaroslav Besperát, dlouholetý generální ředitel ČPP, který náhle zemřel v prosinci 2022. Ocenění převzal syn zesnulého Lukáš, jenž také svázal svou profesní kariéru s ČPP.

Výsledky ankety oznámili organizátoři této profesní soutěže – Asociace českých pojišťovacích makléřů (AČPM) ve spolupráci s Českou asociací pojišťoven (ČAP) a specializovaným serverem OPojištění.cz – na galavečeru v Kongresovém centru ČNB, jehož se zúčastnily na dvě stovky makléřů, top manažerů pojišťoven, představitelů asociací finančního trhu a dalších významných hostů.
Galavečeru předcházelo již tradiční Makléřské odpoledne jako neformální pracovně-společenské setkání členů AČPM se zástupci partnerů ankety a pracovníky úseků makléřských služeb partnerských pojišťoven. Osobní záštitu 22. ročníku ankety poskytl guvernér Čes­ké národní banky Aleš Michl.

(tz)

Slovo ke dni

  • Jak se rozpadla myšlenka na hromadu zpráv

    Možná se vám to už také stalo. Chcete něco vyřešit, napíšete nebo zavoláte dotyčné osobě. Shrnete myšlenku pěkně v bodech. Krok za krokem. A reakcí na ni je… Chaos. Je to jako když vám někdo vysype puzzle na stůl a vy z nich musíte složit nějaký komplexní obrázek. Máte před sebou fragmenty, které musíte dát dohromady, abyste zrekonstruovali pracně to, co se dalo říci snadno. Jen to chtělo chvíli času a koncentrace, aby byla odpověď na vaši zprávu zformulována se vším všudy. Čím dokonalejší prostředky komunikace máme, tím hůř komunikujeme. Je to prokletí dnešní doby, ale možná by stačilo říct, že prostředky nejsou komunikací samou. Ta by měla mít vždy přehlednou formu, která bude pro příjemce sdělení prostě stravitelná. Tím, že tříštíme pozornost, a schází nám koncentrace, utrácíme na komunikaci čas i energii v trojnásobném množství, než bývalo standardem...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3