INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

Developerská společnost Star Group se v letošním roce zaměřuje na vyhledávání nových zajímavých lokalit s dobrou vybaveností a snadnou dostupností do hlavního města. Vyčleněná suma pro tento rok dosáhla na částku jedné miliardy korun – z vlastních zdrojů.

„Star Group dlouhodobě cílí na projekty pro vyšší a střední třídu. V trendu chceme pokračovat. Výhodou pro nás také je, že umíme stavět na zelené louce, ale zajímají nás i přestavby areálů a stávajících budov, a samozřejmě investice do brownfieldů, kde je dostatečný prostor pro obnovu a renovaci. Chceme projekty od sta bytů. Ideální velikost projektu je pro nás 200 a více bytů,“ popsal požadavky Tal Grozner, šéf české pobočky Star Group.

Pro budoucí klienty hledá developer Star Group oblasti, kde v místě bydliště budou mít dostupnou školu, školku a možnosti dojet na nákup. Určitě se nejedná o odříznutá satelitní městečka. Preference je především Praha, ale developer se rozhlíží i v prstenci, který se rozprostírá kolem Prahy, kde je velmi dobré vlakové spojení a napojení na dálniční síť. U větších projektů se ale Star Group aktivně zasazuje o budování občanské vybavenosti. Ve své vlajkové lodi – projektu Nové Chabry – postavil nejen malé komerční centrum, cyklostezku, ale i mateřskou školu, kterou předal městu.

„Lidé v posledních letech začali využívat vlak, takže dobré vlakové spojení do centra Prahy je velký benefit pro nové projekty. Mnoho lidí si to neuvědomuje, ale například z Horních Počernic je to do centra Prahy na Masarykovo nádraží vlakem pouhých patnáct minut. Dobrá dostupnost a spojení vlakem do Prahy v kombinaci s autobusem a metrem budou jedním z benefitů pro nové obyvatele,“ upřesnil Radek Cerha, šéf akvizic tuzemského zastoupení Star Group.

Již u předchozích projektů Nové Chabry a Kejřův park se Star Group zaměřoval na komplexnost areálů. Jedná se hlavně o komunitní projekty. Jde o to nabízet klientům nejen bydlení, ale benefity ve formě totálního bezpečí, soudržnosti a přátelského komunitního soužití v dané lokalitě. Například u velmi úspěšného projektu Kejřův park Star Group přispěl ve spolupráci s městem k vybudování parku a revitalizaci rybníku, vytvoření pevných břehů a mola, kde se lidé opět scházejí, jako to bylo obvyklé před padesáti lety. Pro obyvatele vytvořil Star Group unikátní 3D kino. Šlo o lokalitu, které se před příchodem developera místní raději vyhýbali.

Star Group samozřejmě vyhledává nové lokality sám, ale nabídky na akvizice přicházejí i z druhé strany. Mnoho nabídek ale neodpovídá náročným požadavkům. Izraelský developer primárně nemá zájem o koupi pozemku, na kterém by musel řešit změnu plánu. Také neplánuje zabývat se projekty s méně než sto byty – výjimku mají jen opravdu exkluzivní lokality, kde by projekty mohly být padesátibytové. „Dostáváme nejrůznější nabídky od pozemků vyžadujících změnu územního plánu přes činžovní domy až po pozemky a projekty s vydaným územním rozhodnutím či stavebním povolením. Některé nám bohužel nedávají ekonomický smysl, protože představa prodávajících je nerealistická. Ale nabídek přichází dost, takže je určitě z čeho vybírat,“ objasňuje situaci na trhu Tal Grozner, šéf české pobočky Star Group.

K nejčastějším z důvodů, proč akvizici Star Group nevyužije, patří právě nerealistická ekonomická představa prodávajícího. Další důvody se mohou objevit během dalších jednání. Dost často se týkají inženýrských sítích či zádrhelů v povolovacích procesech jako takových. A pak samozřejmě jde též o pozitivní přístup a vstřícnost mezi kupujícím a prodávajícím. Pokud je komplikované jednání, je k tomu samozřejmě přihlíženo.

„Nyní připravujeme investiční strategii na dalších pět let. Věříme, že do léta bychom mohli být chytřejší a v optimistické verzi bychom mohli znát plán nových akvizic na další období,“ uzavřel celou situaci za Star Group Tal Grozner.

(tz)

Slovo ke dni

  • Pošta na kolečkách

    Vzpomínáte na pojízdné prodejny? Umožňovaly venkovu přiblížit se městu, jak znělo jedno ze socialistických hesel. Ale taková služba přežívala i do dnešních dnů. K nám každý týden zavítal se svým krámkem na kolách řezník Franta. Zájem byl velký, avšak s tím, jak začal v centru obce prosperovat obchod vedený vietnamskou rodinou, už se Fandovi tak nedařilo a přestal zajíždět. Nicméně v nedaleké vesnici to nevzdal. Česká pošta musí hlídat náklady na provoz, zároveň udržet obslužnost celé republiky. Zkouší teď na jihu Čech nabídnout své služby z pojízdného úřadu. Zatím jen na měsíc. Tento jistě zajímavý experiment může mít úspěch, ale čtyři týdny je krátká doba na to, aby si místní lidé zvykli. Navíc rozsah poskytované služby je omezený. Praxe ukáže, zda nápad z minulosti může zajistit pošťákům i slušnou budoucnost.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2021

INZERCE

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví

2 karabec

Představujeme IP mediační centrum Praha 23. únor 2021

Cílem tohoto příspěvku je představit nově založené IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, jehož zakladatelem je společnost JUDr. David Karabec, s.r.o., která je specializovanou konzultační, poradenskou a vzdělávací společností se zaměřením na ochranu autorských a průmyslových práv, know-how, obchodní tajemství, licence, nekalou soutěž a franchising.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE