INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

tepelne cerpadlo ACOND PRO N novostavba1 foto zdroj ACONDUtečte vysokým cenám za energie i závislosti na plynu. Jednou z šikovných řešení je tepelné čerpadlo.

„Předností kvalitního čerpadla je tichý, hospodárný, téměř bezpracný a také ekologický chod. Ke svému provozu sice využívá elektřinu, ale s kvalitním zařízením to téměř nepocítíte. Navíc oproti plynu je výhodou tepelných čerpadel i to, že u elektřiny je jistá její stálá dostupnost. Ohledně plynu v současné situaci nikdo neví s určitostí, jak budou jeho dodávky zajištěny příští rok,“ říká Jakub Tykal, obchodní a marketingový ředitel společnosti ACOND, předního českého výrobce tepelných čerpadel. Závislost na externích dodávkách energií pak lze ještě více snížit kombinací tepelného čerpadla a fotovoltaiky s bateriemi. Návratnost investice se pak vzhledem ke stoupajícím cenám energií vlastně zkracuje.

Výhody tepelného čerpadla vychází z podstaty jeho funkčnosti. K vytápění totiž používá všudypřítomný vzduch, z nějž dokáže absorbovat teplo, a to i v mrazech. „To, jak v tom dokáže být účinné, přímo souvisí s kvalitou čerpadla. Jeho účinnost číselně stanovuje průměrný sezónní topný faktor SCOP. U našeho čerpadla ACOND PRO R dosahuje hodnoty 5,05, což znamená, že za 1 kW ze sítě vyrobí v průměru 5 kW tepla,“ popisuje Jakub Tykal z ACONDU. Se snižující se kvalitou tepelného čerpadla pak zpravidla bohužel tento poměr klesá. Stává se, že při chladných venkovních teplotách se u nekvalitního zařízení topný faktor blíží 1:1, takže takové čerpadlo pak funguje spíše jako drahý přímotop. To se samozřejmě nepěkně projeví na účtu za elektřinu…

Kolik se ale dá s tepelným čerpadlem reálně ušetřit? Ukážeme vám to na modelovém příkladu skutečného domu a jeho spotřeby.

Parametry domu: dvoupatrová podsklepená stavba s půdou, bez zateplení

Typ provozu: pětičlenná rodina
Vytápěná plocha: 200 m2

 

 

Spotřeba

Náklady

Úspora

Běžný plynový kotel

26 MWh

114 687 Kč

 

Tepelné čerpadlo s účinností 5,05

3,9 MWh

50 493 Kč

64 194 Kč

Pro výpočet modelového příkladu bylo použito porovnání nákladů na webu tzb-info.cz.

I v dnešní nejisté době se zkrátka dá vyhnout horentním částkám za energie i závislosti na plynu ze zahraničí, třeba se špičkovým tepelným čerpadlem.

ACOND

Společnost ACOND a.s. je přední český výrobce tepelných čerpadel. Již mnoho let úspěšně působí na českém trhu nejen tepelných čerpadel ale i klimatizací a topných systémů, které vyrábí a instaluje. Tepelná čerpadla ACOND nikoho neruší, nezreznou a vydrží. Topí v mrazech do -22 °C bez zapnutí elektrokotle. Čerpadlo ACOND je připojeno na dispečink a nepřetržitě pod dohledem. Ovládání je možné i mobilem.

(tz)

Slovo ke dni

  • Jak se rozpadla myšlenka na hromadu zpráv

    Možná se vám to už také stalo. Chcete něco vyřešit, napíšete nebo zavoláte dotyčné osobě. Shrnete myšlenku pěkně v bodech. Krok za krokem. A reakcí na ni je… Chaos. Je to jako když vám někdo vysype puzzle na stůl a vy z nich musíte složit nějaký komplexní obrázek. Máte před sebou fragmenty, které musíte dát dohromady, abyste zrekonstruovali pracně to, co se dalo říci snadno. Jen to chtělo chvíli času a koncentrace, aby byla odpověď na vaši zprávu zformulována se vším všudy. Čím dokonalejší prostředky komunikace máme, tím hůř komunikujeme. Je to prokletí dnešní doby, ale možná by stačilo říct, že prostředky nejsou komunikací samou. Ta by měla mít vždy přehlednou formu, která bude pro příjemce sdělení prostě stravitelná. Tím, že tříštíme pozornost, a schází nám koncentrace, utrácíme na komunikaci čas i energii v trojnásobném množství, než bývalo standardem...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3