INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 24. rokem

Czech Specials. Tak se jmenuje certifikát, který nejlepším tuzemským restauracím a cukrárnám uděluje Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism ve spolupráci s Asociací kuchařů a cukrářů České republiky. Jedním z hlavních kritérií je vaření a příprava jídel podle tradičních i moderních receptů české kuchyně. Seznam certifikovaných podniků je k dispozici na www.kudyznudy.cz/czechspecials. Od července má novou podobu také web czechspecials.cz pro majitele a manažery restaurací, který zájemce provádí celým certifikačním procesem.

Značku Czech Specials, tedy míst, kde se lidé opravdu dobře nají a/nebo si mohou dát něco sladkého, má nyní 76 restaurací a 11 cukráren, další podniky se certifikují. Naposledy Czech Specials získaly restaurace Hotelu Ostrov u Tisé a cukrárna Stáňa v Dobříši.

„Naším cílem není mít označkovanou celou republiku. Klíčové je, aby restaurace a cukrárny cítily, že jim certifikát přináší užitek. A ten kromě určité prestiže spočívá v komunikačním zásahu. Proto všechny certifikované restaurace a cukrárny mají speciální sekci Ochutnejte Česko na nejnavštěvovanějším turistickém portálu www.kudyznudy.cz a také jsou v několika jazykových verzích uvedeny v sekci gastronomie na portálu VisitCzechRepublic“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „S certifikovanými podniky pracujeme i na sociálních sítích, snažíme se prezentovat aktuální sezónní nabídku, ukazujeme krátká videa o vaření tak, abychom dali vědět světu o tom, jak skvělá je česká tradiční i moderní gastronomie.“

Od července je v provozu také nová podoba webu www.czechspecials.cz, určeného pro všechny zájemce o značku Czech Specials. „Nový web má zájemcům o Czech Specials, tedy kvalitním restauracím a cukrárnám, pomoci zejména s procesem certifikace.“ říká manažerka projektu Czech Specials z České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Lenka Nováková a doplňuje: „Pokud tedy máte v okolí restauraci či cukrárnu, která by si značku Czech Specials zasloužila, neváhejte se ozvat. Můžete napsat e-mail na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo zavolat na 774 871 702.“

Prezident Asociace kuchařů a cukrářů České republiky Miroslav Kubec dodává: „Naše asociace už od roku 1903 rozvíjí národní gastronomii. Navazujeme přitom na staré kuchařské a cukrářské mistry, tedy nezapomínáme na naše kořeny, ale jdeme vlastní cestou. I o tom je projekt Czech Specials, na kterém rádi s CzechTourismem spolupracujeme. V jeho rámci aktivně propojujeme komunitu kuchařů a cukrářů, víme totiž, co potřebují: reprezentovat, vzdělávat se, spojovat, propojovat, zachovávat paměť gastronomie, zasazovat se o změny veřejného stravování a přibližovat krásy oborů kuchař a cukrář také generaci Z. Právě to je naše mise, kterou se snažíme i s pomocí certifikace Czech Specials naplnit.“

Osvědčení o kvalitě Czech Specials udělují CzechTourism a Asociace kuchařů a cukrářů České republiky společně od roku 2018. Letos nově v rámci projektu zavedli také čestný titul a cenu „Nositel tradic české kuchyně“. Jako první toto ocenění získal majitel a šéfkuchař Zájezdního hostince U Jiskrů v Kbelnici Martin Jiskra. Jeho tradiční a velmi kvalitní česká kuchyně, v níž využívá regionální suroviny a spolupracuje s místními podnikateli, je vynikajícím příkladem prezentace a podpory tuzemského národního i regionální kulinářství, resp. gastronomie.

(tz)

Slovo ke dni

  • Velký úklid v e-shopech

    Už dávno jsme si zvykli nakupovat nejen v kamenných obchodech, ale také na internetu. Obrat e-shopů neustále roste a v kritických obdobích, například během pandemie, překonával všechny rekordy. Kdo by ostatně neocenil téměř nekonečný výběr zboží, které vlastně ani nezná státní hranice ani prodejní dobu? Samozřejmě že e-commerce s sebou přináší i rizika pro obě strany, pro prodávající i zákazníky. Proto je překvapující, že teprve nyní zpřísnila naše legislativa pravidla obchodování. Už si ani v „anonymním“ cyber prostoru nebude moci každý dělat, co chce, a počítat s tím, že mu vše projde. Například používat e-shop jako bezplatnou půjčovnu nebo sám sobě psát pochvalné recenze a záměrně klamat spotřebitele. Není pochyb, že dodržování přísnějších regulí internetovému businessu jenom prospěje a podpoří jeho další růst.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Praktické příklady využití IP mediací v oblasti práv k duševnímu vlastnictví 7. říjen 2022

IP mediace je možné využití v celé řadě případů, kdy předmětem sporu je právo k duševnímu vlastnictví. Smírné urovnání sporu je například výslovně upraveno v § 26b zákona č. 441/2003 Sb., o ochranných známkách, ve znění pozdějších předpisů, podle kterého Úřad průmyslového vlastnictví (dále jen „Úřad“) přihlašovateli a namítajícímu na základě jejich společné žádosti stanoví v průběhu námitkového řízení lhůtu alespoň dvou měsíců ke smírnému urovnání.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3