INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
koma-parking-cz-nahledS neustále rostoucím stupněm automobilizace ve velkých i malých městech mnohem více než kdy dříve pociťujeme rostoucí problémy s parkováním. Řeší je obyvatelé všech typů sídelních útvarů, ovšem nejpalčivější situace je ve velkých městech a to zejména na sídlištích. Problém se zaparkováním se ať chceme nebo ne stává každodenní součástí našeho života. Většina z nás při návratu z práce zažívá potíže se zaparkováním na vhodném místě. Auta stojí všude kolem nás, na vymezených i nevymezených plochách, na chodnících, před vchody a vjezdy do domů, zkrátka v pozdních odpoledních hodinách je lokální a zejména bezpečné zaparkování problém. Stávající kapacita plošných parkovišť je nedostačující jak prostorově, tak v mnohých případech i technicky.

Tato neutěšen5MULTIá situace vedla zaměstnance KOMA Parking k vývoji nového produktu mezi parkovacími systémy s názvem KOMA RESIDENCE, jehož prioritou je komplexní řešení prostorového parkování s co největší efektivitou a zajištění zákaznické spokojenosti zejména z hlediska místa parkování a vyjma dalších také zajištění ochrany zaparkovaných vozidel před poškozením a povětrnostními vlivy. Součástí zadání úkolu bylo zajistit i cenové relace takové investice, kdy cena jednoho parkovacího místa bude stejná, jako kdyby se stavěla obyčejná zděná garáž. Tím by mělo být nabízené řešení pro obyvatele právě zmíněných sídlišť atraktivní.

Automatický parkovací systém KOMA RESIDENCE se jeví jako velmi efektivní a stavebně nenáročné řešení. Jedná se o automatický systém nezávislého parkování s uložením automobilů na palety nad sebou a vedle sebe. Celý systém vychází z konceptu parkování uspořádáním jednotlivých parkovacích jednotek do samostatného parkovacího objektu. Stavebně je objekt řešen jako nosná ocelová konstrukce, do které je umístěna „parkovací technologie" zajišťující pohyb palet s auty. Vnější obvodový plášť je možno řešit např. pomocí opláštění profilovanými plechy nebo bezpečnostními sítěmi případně jejich kombinací. Každý vjezd v parkovací sekci je vybaven automatickými vraty, která parkující ovládá po identifikaci při vjezdu na volnou paletu.

Provedení je pouze nadzemní s požadavkem na minimální stavební úpravy. Vjezdy na palety jsou umístěny vždy z nájezdové úrovně příjezdové komunikace. Modulární systém umožnuje současné vícenásobné umístění parkovacích objektů vedle sebe nebo proti sobě. Každý automobil může být parkován nezávisle na ostatních. O volných místech v jednotlivých sekcích jsou řidiči informováni světelnými panely. Výška objektu je dána počtem a výškovým přesunem palet. Tyto automatizované parkovací systémy umožňují navýšení parkovacích míst až na trojnásobek při využití stejné půdorysné plochy jako plošné parkování. Konstrukční a stavební řešení objektu navíc zaručuje ochranu zaparkovaného automobilu jak proti povětrnostním vlivům, tak před poškozením z vnějšího prostředí. Nenáročnost realizace a minimální prostorové nároky předurčují použití těchto automatických parkovacích systémů do hustě zastavěných sídlišť s nedostatkem místa, do zahuštěných center velkých měst, komerčních objektů nákupních center a v neposlední řadě také do administrativních budov a hotelů. Na našich sídlištích existuje celá řada ploch, které by mohly být využity pro umístění těchto parkovacích systému a pomoci tak řešit nedostatek parkovacích míst .

O tom, že divize KOMA Parking zvolila pro pomoc s parkováním správný směr svědčí řada zájemců ze strany měst a obcí, které jsou připraveny poskytnout podporu pro realizaci záměrů KOMA RESIDENCE. „Nacházíme se ve velmi detailních jednáních o umístění našich garážích v některých městských částech Brna. Nyní již dojednáváme způsob předání městských pozemků do tohoto podnikatelského záměru a dá se předpokládat, že pilotní projekt bude stavebně zahájen v polovině roku 2012.", říká David Kotajný, vedoucí oddělení APS společnosti KOMA Industry.

(no)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3