INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Graf Tržby módních e Přes události minulého roku vykázalo 47 % e-shopů růst tržeb. Stejný počet hodnotí daný rok pozitivně. Nejčastější úskalí však pramenila z dražší reklamy, vyšších nákladů na materiál i nájemné, což vyústilo v nižší marže třetiny prodejců.

Češi zvedli poptávku po formálnějším oblečení na ples o 64 % a chuť cestovat promítli v 77% růstu v kategorii zavazadel. Lídr v módní inspiraci GLAMI v průzkumu Fashion (Re)search mapoval předešlý rok ve více než šesti desítkách e-shopů.

Konečně normální stav pro téměř polovinu tuzemských e-shopů

Lednového výzkumu GLAMI Fashion (Re)search se zúčastnilo nebývale vysoké množství e-shopů – do hospodářských výsledků nechalo nahlédnout 67 hráčů z Česka a Slovenska. „Rok 2022 byl pro prodejce módy obdobím, kdy se vrátil pocit normálnosti a kdy mohli těžit z poptávky spotřebitelů po novém oblečení a obuvi pro různé příležitosti,” uvádí brand manažerka GLAMI Eliška Hynková. I přes 15% inflaci ožila zejména v první polovině roku spotřebitelská poptávka po módě. Také závěr roku s Black Friday a vánoční sezónou proběhl pro téměř polovinu e-shopů úspěšně. „Růst tržeb vykázalo 47 % obchodníků, což je o 3 procentní body více než v roce 2021. Stejný počet hodnotí rok pozitivně. U 17 % zůstaly tržby stejné a 35 % hlásí pokles,” dokumentuje Hynková.

Prodejci kromě inflace čelili dražší reklamě a nižším maržím

Nutno podotknout, že energetická krize a inflace vyvolané ruskou invazí notně zatopily i e-commerce segmentu. Online obchody s módou se ve 48 % potýkaly se zvýšenými náklady na reklamu, 56 % e-shopů pak hlásilo zvýšené ceny materiálu a nájemného. Dalších 35 % dotázaných obchodníků zmiňovalo nižší marže kvůli nutnosti nabízet větší slevy, 33 % e-shopů trápila větší konkurence, 26 % problémy se řízením zásob a 20 % narušení dodavatelského řetězce.

Češi vzali divadla a plesy útokem, skokově rostla i kategorie plavek

Po letech, kdy bylo na výsluní oblečení na doma či na sport, jsme loni konečně provětrali kousky pro speciální příležitost, ukazují data GLAMI. Divadla, svatby a další události zvedly poptávku po plesovém oblečení o 64 %. Kromě šatů se nakupovaly pánské (+66 %) i dámské obleky (+28 %). Podle studie McKinsey uvádí 39 % vedoucích pracovníků v oblasti módy budou formální oděvy jedním ze tří nejrychleji rostoucích segmentů i v roce letošním.
Pokud jsme si v roce 2022 něco užili, bylo to léto. Popularitu zaznamenaly kategorie jako pánské plavky (+ 41 %), dámské sandály (+30 %) a dokonce i dětské plavky (+178 %). Letní nákupy se pak týkaly i kufrů a cestovních tašek (+77 %). Mezi TOP 5 produktů celosezonně patřily džíny širokého střihu, fleecové mikiny, kotníkové boty, halenky z přírodních materiálů a malé černé šaty. Z barev jsme mimo klasiku volili také veselou oranžovou, fialovou i zelenou.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3