INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Ing. Ivana ŠachováIng. Ivana ŠachováAsi každý z nás dobře zná pocit, kdy po celodenním maratonu uléhá ke spánku a sladkým snům. Ten okamžik je už jen jeho, vysoce intimní, kořeněný radostí z toho, co se podařilo během dne, poklidným vydechnutím, že všechno zvládl a že nyní, třeba pár chvil před půlnocí, jsou ty okamžiky jen a jen jeho. S pár stránkami pěkné knížky, s několika minutami nad oblíbeným filmem nebo s přemítáním o tom, co ho čeká zítra. Usínání je obřad, každý z nás ho má osobitý, nepřenositelný. K příjemnému pocitu patří vhodná přikrývka s polštářem a povlečení, které umocňuje naši pohodu. Jak to vše spolu souvisí, na to jsem se ptala Ing. Ivany Šachové, jednatelky a ředitelky společnosti SILEX spol. s r. o., jež před 27 lety uvedla na trh českou, nyní úspěšnou značku SCANquilt:

Zdravý spánek ničím nenahradíš, tvrdí moudří. Avšak vy víte, jak si jej zpříjemnit, jak zvýšit jeho komfort a pohodu, je 
to tak?

Od spánku všichni očekáváme, že se probudíme odpočinutí, zrelaxovaní a plni energie. Pro každého je ale pocit tohoto komfortu něčím jiným. Vše začíná u přikrývky. Někdo má rád objemnější a teplejší a rád se zachumlá, někomu je stále i v zimě teplo, a proto dává přednost tenkým přikrývkám, které ale rovněž dokonale izolují lidské teplo. A to vám nemůže nikdo poradit, to víte nejlépe sami, my vám můžeme doporučit jen typ vhodné přikrývky tak, abyste byli spokojeni. Zde stejně jako při výběru polštáře doporučuji osobně navštívit prodejnu a vše si osahat. Polštář bych si už vůbec nedovolila někomu koupit třeba jako dárek, to je záležitost velmi individuální. Někdo preferuje polštáře pevnější, pak doporučujeme paměťovou pěnu, někdo nedá dopustit na polštáře peřové, pro ty máme neuvěřitelně pohodlné polštáře nové generace, které jsou plněné prachovým peřím a jsou pružné. Běžným standardem jsou polštáře plněné dutým vláknem ve tvaru svinutých kuliček, které preferují ti, kdo mají problémy s alergiemi a mají vyšší nároky na údržbu, tedy častější praní výplně.

Máte obdivuhodný výběr povlečení, a navíc každý rok přicházíte s jinými vzory, novou kolekcí. Kdo je navrhuje a čím se inspiruje?

Spolupracujeme s designéry mnoha výrobců. Charakter tkaniny a technologie výroby má velký vliv na možnost realizace desenů. Většinou čerpáme z originální tvorby a vzory přizpůsobujeme zejména v barevném ladění nebo zadáváme vlastní představy, které nám návrháři počítačově připraví ke schválení. Cílem je mít na všech podkladových tkaninách výběr ve všech kategoriích vzorů, geometrické, květinové romantické, výrazné motivy, asymetrické, na běžné bavlně i vzory pro teenagery a děti. Kolekce se snažíme vytvářet ucelené, inspirujeme se běžným životem, přírodou a pak trendy v bytové kultuře.

povleceni KLASIK DESIGN 6039 44Vy sama jste také autorkou?

Ano, představuje to podstatnou část mé práce, ale spolupracujeme v týmu s kolegyněmi z nákupního oddělení a marketingu.

A kdo vymýšlí názvy jednotlivých kousků?

Pokud jde o názvy, konečné rozhodnutí je vždy na mě, ale i zde spolupracuji s kolegyněmi z nákupu, často je to náročné, aby název vystihl výrobek nebo vzor, byl unikátní a dobře se vyslovoval a zapamatoval.

Dáváte prostor mladým tvůrcům, grafikům, studentům nebo samotným zákazníkům? Před lety jste uváděla, že do řady vzorů se promítají také nápady zaměstnanců. Pokračuje tento směr?

Většinou nápady pocházejí z našeho nákupního oddělení, ale někdy jsou inspirovány i podněty zákazníků či zaměstnanců. Vždy je nakonec ale třeba posoudit, zda námět na vzor je natolik dobrý, aby oslovil i více zájemců a aby se zboží, které se musí v minimálním množství vyrobit, i prodalo v běžné ceně a v rozumném čase.

Design lůžkovin se v posledních letech bouřlivě vyvíjí. Povlečení se stalo nosičem kreativity, experimentů, neobvyklých přístupů. Není to někdy až příliš velká divočina?

Zde je velmi těžké určovat, co je divočina, a co ne. Pokud si povlečení najde svého zákazníka, který v něm sladce usíná, je těžké být soudcem. Já mám jen kritéria, co chci prodávat, a co nikoli, nesoudím, v čem chce někdo spát. V naší nabídce SCANquilt máme vzory výraznější, ale i klidné.

Co vlastně dnes zákazník požaduje především, co od povlečení očekává?

Je to prosté, v první řadě se mu musí líbit. Člověk očekává, že mu bude příjemné na omak, že se bude snadno udržovat, že po praní neztratí tvar, nebude pouštět barvu, že ho nebude muset žehlit, že mu vydrží doteky drápků domácích mazlíčků a že mu zůstane několik sezon neoprané.

Lidé, kteří jsou časově hodně vytížení, patří k nim podnikatelky a manažerky, podnikatelé a manažeři, mají se spaním čas od času potíže. Jak jim vhodné povlečení může pomoci s usínáním?

Jak já říkám, je to to poslední, co vidíte před tím, než usnete, a první, co uvidíte, když se probudíte. Někdo chce ze vzoru povlečení brát energii, pro ty máme povlečení výraznějších barev a vzorů, někdo očekává zklidnění a pohodu, pro ty máme tóny pastelové nebo přírodní světle šedé a béžové. Pro někoho je ale pocit nejvyššího luxusu a čistoty jen bílé povlečení. Barva a vzor, ty jsou ale pastva pro oči, to, co nás ovlivní na dotyk, je volba materiálu. V zimě někdo dává přednost flanelovému měkkému povlečení nebo luxusnějšímu úpletovému jersey. Většina ale nedá dopustit na to celoročně usínat v bavlněném saténovém povlečení, které je velmi příjemné na omak a upraveno tak, že nevyžaduje žehlení. Pokud ale stále více z nás preferuje si každou sezonu povléknout typický vzor jako v zimě vánoční vločky, na jaře rozkvetlé tulipány, v létě modré hortensie nebo napnuté plachty a na podzim se nechat zavát barevným listím, pak i volba materiálů může být podle sezony odlišná.

POVLECENI SATEN DESIGN 2697 1Dá se charakterizovat, jaká barevnost bude vaší nabídce vévodit v roce 2019? Čím byste rádi letos překvapili?

Naše kolekce pro rok 2019, která doplňuje stálou nabídku, je minimalistická, orientovaná více do jednobarevných vzorů a tónů než do pestrých. Doplnili jsme geometrické vzory s důrazem na jednoduchost ve spojení čar a linek, ale i kombinace drobných kytiček a proužků v tzv. návratu ke klasice nebo do stylu jednotlivých uměleckých proudů, jako např. art deco nebo impresionizmus. V barvách jsme sáhli také zejména po odstínech pastelových a oblíbených šedo-béžových.

Vše, co je se značkou SCANquilt spojeno, vypovídá o vašem podnikatelsko-manažerském umu, o vztahu k práci, hodnotám i snaze dělat zákazníkům radost. Máte pro nadcházející rok také určitá předsevzetí, tajná přání, malý sen?

Byla bych moc ráda, kdyby zákazníci pocítili ještě více, s jakým nadšením a ochotou náš celý tým vytváří kolekce a věnuje se prodeji. Aby většina lidí, kteří přicházejí do našich prodejen, odešla spokojená ještě trochu víc, než očekávala. Aby se prodejny staly příjemným místem inspirace, a zejména, aby drobné nebo větší kousky z našich kolekcí dělaly každému domov domovem.

ptala se Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3