INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

Vizualizace LatviaŠkoda Vagonka, člen skupiny Škoda Transportation, byla potvrzena jako vítěz tendru a podepsala smlouvu na dodávku elektrických jednotek pro Lotyšské státní dráhy. Jedná se o třicet dva moderních jednopodlažních jednotek pro příměstskou dopravu, jejich údržbu, dodávky náhradních dílů a školení.

Hodnota tohoto kontraktu se pohybuje okolo šesti miliard korun.

„Jsme velmi potěšeni, že Škoda Vagonka byla vyhlášena vítězem tohoto významného tendru a podepsala smlouvu s Pasažieru Vilciens. Opakovaně se ukázalo, že naše společnost nabídla ekonomicky a technicky nejlepší řešení nových moderních jednotek. Naše jednotky jsou v provozu například v České republice, Litvě, Ukrajině nebo Slovensku a nyní se na ně mohou těšit také cestující v Lotyšsku,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Vagonka Martin Bednarz.

Škoda Vagonka nejlépe splnila podmínky zadání tenderu a nabídla nejvýhodnější cenu za provoz nových moderních jednotek na 35 let. Jednalo se nejen o cenu za samotné elektrické jednotky, ale také za náklady na údržbu, spotřebu energie atd. a to po celou dobu provozu. Škoda navíc jako jediná nabídla dvousystémové jednotky, což je významnou výhodou vzhledem k probíhající elektrifikaci tratí v Lotyšsku. Nové jednotky tak budou moci operovat po celé délce tratí zejména pro trasy z Rigy směrem na města Aizkraukle, Tukums, Skulte a Jelgava.

Kromě samotných dodávek jednotek chce Škoda Vagonka spolupracovat s místními firmami při uvádění vlaků do provozu, na jejich následném servisu a údržbě po celý životní cyklus vozidla, který činí minimálně 35 až 40 let.

Jednotky by měly být dodávány postupně v letech 2022 až 2023.

Nové elektrické jednotky ze Škody Vagonka budou určeny pro příměstskou dopravu pro provoz na tratích s rozchodem 1520 mm a napájecím napětím 3 kV s možností budoucí konvertace na 25 kV. Vozidla musí odolat klimatickým podmínkám -40 st.C až + 40 st.C. Obsaditelnost vozidel bude činit minimálně 400 sedících až 450 stojících cestujících. Maximální rychlost vozidel bude 160 km/h.

Škoda Vagonka má dlouholeté zkušenosti s výrobou jednotek pro osobní dopravu. Její vlaky jezdí každý den v mnoha státech Evropy. V posledních 15 letech skupina Škoda Transportation dodala svým zákazníkům okolo 150 elektrických vlaků pro příměstskou, regionální a meziregionální dopravu. Skupina Škoda Transportation vyvíjí a vyrábí všechny klíčové komponenty vlaků, včetně trakčních elektrovýzbrojí, podvozků a řídicích systémů vozidla. Při výrobě používá skupina Škoda Transportation ty nejmodernější technologie například s cílem snížení spotřeby elektrické energie a úspory nákladů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Český průmysl v úzkých

    Ti, co stále vyhlížejí příští krizi, dostali pádný argument. Průmyslová výroba v Česku z roku na rok klesla bezmála o čtyři procenta. A nezdá se, že by situace v druhé polovině r. 2019 měla otočit k lepšímu. Jak známo, naše továrny jsou zejména závislé na poptávce po autech. Když kupujících motorových vozidel ubývá v Evropě i ve světě, čísla o produkci musí jit také dolů. Ani výhled do dalších let není příliš růžový. Západní svět postupně přechází na elektromobilitu a do módy jde také celkové omezování spotřeby. Možná, že ekonomického vrcholu už naše automobilky a jejich dodavatelé dosáhli a čeká je pouze jízda z kopce. Je to špatně nebo dobře?

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE