INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
regiojet_logo_cmykZákladní otázkou jednání zástupců RegioJet s ministrem dopravy 11. 10. 2011 bylo, zda je ministerstvo jako dobrý hospodář schopno přijmout rychlé rozhodnutí o tom, že přestane dotovat provoz vlaků ČD na trasách, na kterých jsou jiní dopravci připraveni jezdit bez dotací. Otázka, za kterou stojí úspory v řádu stovek milionů Kč ročně.    

Bohužel z jednání nevzešel žádný konkrétní výstup v podobě jasné deklarace toho, že ministerstvo je připraveno aktivně hledat tyto úspory, které se nabízejí, a že by hodlalo za tímto účelem v dohledné době nasadit všechny zdroje.

Zástupci RegioJetu byli pouze odkázáni na postupné soutěžení rychlíkových spojů na vybraných tratích a na konci jednání zazněl neurčitý příslib uskutečnění diskuse formou kulatého stolu za účasti dalších dopravců na téma provozování dálkových vlaků v ČR.

Ministerstvo se nicméně nijak aktivně nepostavilo k řešení základní otázky:

Existuje-li nabídka provozovat dnes dotované spoje bez dotací (jakýmkoli dopravcem), je ministerstvo dopravy připraveno využít této nabídky a podniknout veškeré kroky vedoucí k úspoře těchto peněz?

Odpověď na tuto otázku se zástupci RegioJetu na setkání nedozvěděli. Naopak ministerstvo dopravy staví celou věc do role, že se musí určit, koho na danou trasu pustí.

Ale toto je nesmysl, ministerstvo neurčuje v rámci liberalizovaného trhu dopravy, kdo jakou linku bude na vlastní podnikatelské riziko jezdit – toto je zcela v režimu svobodného podnikání.

Ministerstvo pouze určuje, které spoje bude dotovat. A zde požadujeme rozhodnutí, zda i přesto, že na stole leží nabídka provozování vlaků EC, IC bez nároku na jedinou korunu dotací, hodlá ministerstvo dále dotovat provoz těchto vlaků.

Dotování spojů EC, IC vlaků, které by šlo provozovat bez dotací, jde přitom na úkor rušení klasických rychlíků a meziregionálních spojů, které bez dotací nejsou schopny fungovat a jsou klíčové pro dopravní obslužnost v regionech.

Stát tak na jedné straně laxně dotuje spoje, které dotace nepotřebují (a do roku 2006 ani dotovány nebyly) a na druhé straně ruší rychlíky, které zajišťují základní dopravní obslužnost.

(tz

Slovo ke dni

  • Prázdninový čas po celý rok

    Poslední dva roky pozoruji velmi zvláštní fenomén. Týká se přítomnosti v práci. Je to jasné, po covidu se na nás řítí dynamika dosud nevídaná. Nicméně tak nějak se změnil rytmus svátků, volna a dovolených. Vánoční prázdniny dětem sice končí na začátku ledna, ale v mnoha firmách klíčoví lidé do pracovního rytmu vplouvají až v polovině měsíce. Pak přichází 15 dní intenzivní práce. Po ní, od počátku jarních prázdnin, lidé rotují po horách a za stůl usedají přerušovaně až do konce března. Velikonoce odstartují další dovolenkový turnus. A květnové svátky mnozí využijí na odpočinkovou víc než týdenní šňůru. Od poloviny června se dostáváme na vlnu letních dovolených, která ustává až s půlkou září. Až potom se do půlky prosince rozjedou naplno kolečka pracovní aktivity, protože rok se pomalu s tím další schází. A pak je vánoční rádiový klid....

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Speciální příloha

titulka web

Otevřít PDF

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3