INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 24. rokem

vvoj_2011Vybraní zástupci českých výrobců přijeli v sobotu 8. 10. 2011 slavit Den českých výrobků. Oslava proběhla na Staroměstském náměstí při akci Mezinárodního dne kuchařů, kterou pořádala Asociace kuchařů a cukrářů ČR. Přes ochlazení a přeháňky již podzimních dnů se akce vydařila. A bylo se na co dívat a co ochutnávat.

Návštěvníci mohli ochutnat vybrané speciality mistrů kuchařů a zároveň nakoupit tradiční české výrobky jako například pravý ručně zdobený pardubický a plánský perník, hořické trubičky nebo dřevěné puzzle s motivy obrazů malíře Libora Vojkůvky. Asi největší zájem byl o hanácké tvarohové a povidlové koláčky.

 

„Takový zájem jsem opravdu nečekal. Návštěvníci, mezi kterými byla řada zahraničních turistů se k nám i několikrát vraceli a prodali jsme přes 130 přepravek pečiva." řekl po akci spokojený pekař pan Metzner. Součástí akce byl i bohatý doprovodný program, ve kterém vystoupila celá řada umělců. Kuchaři soutěžili ve filetování lososů, cukráři ve výrobě dortů, děti v malování obrázků, nebo se mohli nechat přikrášlit ve stánku Barev a laků. Atrakcí se staly i krojované ženy v hanáckém a jihočeském kroji, které byly bohatě fotografovány zahraničními, zejména Japonskými turisty. Výtěžek z akce byl věnován na charitativní účely nadaci Livie a Václava Klausových.

V rámci oslav byl slavnostně pokřtěn Kalendář českých výrobků. Křtu se ujal prezident Asociace kuchařů a cukrářů ČR pan Kubec a ředitel společnosti Český výrobek pan Kolečkář. Pan Kubec připomněl důležitost kvalitních domácích surovin pro kuchaře a pan Kolečkář nutnost podpory českých výrobků pro naši společnost. Kalendář je výjimečný tím, že již obsahuje Svátek českých výrobků - 27. října a říjen je označen jako měsíc českých výrobků. Tak mají české výrobky konečně důstojný sP1020261vátek a my všichni příležitost k další oslavě.

Jak ukázala nejnovější data z 1. pololetí 2011 z agentury MML TGI, Median, která ročně osloví přes 15 000 respondentů, zájem o české výrobky postupně roste. Jak je vidět na grafu, proti loňskému roku vzrostl počet respondentů o 2 % na 47 %. To je v absolutním vyjádření přes 200 000 nových potenciálních zákazníků, kteří během 1 roku začali dávat přednost českým výrobkům. To je jistě pro každého výrobce dobrá zpráva. Aby zákazníci mohli mít jistotu, že kupují skutečně český výrobek mohou se orientovat podle loga Český výrobek, je udělováno za přísných podmínek a kontrolováno v místě výroby. Více informací o programu Český výrobek a probíhajících aktivitách naleznete na www.czvyrobek.cz

(tz)

Slovo ke dni

  • Zima za námi, plynu je dost

    Před začátkem zimní topné sezóny si podniky ani drobní spotřebitelé nebyli jisti, jak vystačí se zásobami paliv. Teď už to máme za sebou a ministerstvo průmyslu a obchodu s úlevou konstatuje, že jsme obstáli na výbornou. I když zásobování, zvláště plynu z tradičních zdrojů, bylo přerušeno, nic dramatického se nestalo. Není pochyb o tom, že hlavní roli sehrál odpovědný přístup velkých i malých odběratelů, kteří vystačili s tím, co bylo k dispozici. Vcelku logicky tomu napomohly i výrazně vyšší ceny energií a také technologie efektivněji využívající každou kilowatthodinu. Nicméně šetrné nakládání se zdroji musí pokračovat během celého roku, protože levně už nikdo nenakoupí a nadbytek zdrojů zřejmě už navždy patří minulosti. Potvrdilo se tak staré české přísloví, že nouze naučila Dalibora housti. Ku prospěchu nás všech.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2023

INZERCE

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

karabec 4

O společensky užitečné činnosti v oblasti ochrany duševního vlastnictví 6. prosinec 2022

Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3