Czech Specials – Ochutnejte Česko, je společným projektem agentury CzechTourism a Asociace kuchařů a cukrářů České republiky. Ten již třináctým rokem pomáhá rozvíjet regionální gastronomii a podporuje restaurace, které nabízejí česká jídla v tradiční i moderní úpravě. Czech Specials je ale zároveň certifikační značkou, která potvrzuje, že v certifikované restauraci jsou poskytovány kvalitní služby a hosté dostanou české pokrmy v odpovídající kvalitě. Ing. Lenka Nováková, manažer pro mezinárodní marketing – vzdálené trhy a manažer projektu Czech Specials a projektu EDEN agentury CzechTourism naznačila, co se v uplynulém roce podařilo a s čím se počítá letos. Cíle jsou ambiciózní:
Pivovar Svijany rozšířil svůj věrnostní program o odměny za nákup piva v plechovkách. Zákazníci, kteří si zakoupí svijanské pivo v plechovce, mohou vyhrát až stovky poukazů na čepované pivo pro sebe i své přátele a podpořit tak své oblíbené hospody. Získané poukazy mohou využívat až do konce letošního roku.
Vztah mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem lze kultivovat mnoha způsoby. Oblíbeným nástrojem péče jsou stravenky, které zaměstnanci stále velmi oceňují. Přinášejí totiž několik výhod, jednou z nich je jasně deklarovaný smysl firmy dělat pro své pracovníky něco užitečného a vstřícného. Dobře se naobědvat, mít možnost teplého stravování s vyváženým jídelníčkem, to je výhoda, která se počítá. Náležitě ovlivňuje kondici i náladu člověka, vyplácí se podniku i jednotlivci. Na to, proč jsou stravenky stále oblíbené, odpovídala Martina Machová, HR ředitelka Sodexo Benefity:
Konica Minolta se stala členem Asociace pro inovace v logistice (Apil). Zapojí se zejména do výzkumných aktivit v rámci zefektivnění vnitřních procesů firem s využitím kamer a pokročilých videoanalytických systémů. Kromě robotizace a automatizace poskytuje Konica Minolta logistickým firmám také služby digitalizace dokumentů. Těmito nástroji pomohla například snížit české společnosti ICOM transport náklady na zpracování dokumentů až o 40 %.
Hybridní model práce kombinující home office s prací v kanceláři se stal během pandemie realitou mnoha firem. Je navíc zjevné, že návrat k původnímu nastavení se konat nebude. Kromě toho se objevuje řada průzkumů, které potvrzují, že zaměstnancům se zpět do kanceláří nechce.
Krizoví a restrukturalizační manažeři sdružení v České asociaci interim managementu chtějí podpořit novou vládu ČR v jejím úsilí vyvést zemi z krize a zaměřit se na další rozvoj. V otevřeném dopise zdůrazňují, že aktuální situace si vyžaduje specifický přístup, a nabízejí vládě své zkušenosti.
Také se snažíte dobře hospodařit s každou minutou? Je to někdy to jediné, co člověku zbývá k tomu, aby byl stále aktivní, aby stihl využít hodně z toho, co mu život nabízí. A aby rovněž oplácel v tom nejlepším slova smyslu těm, kteří si to zaslouží. Nechci být patetická, a už vůbec ne škarohlíd a remcal, ale stále častěji přemýšlím o tom, jestli to všechno snažení má vůbec cenu. Jestli má smysl podnikat, odvádět daně, být laskavý, vstřícný, zodpovědný člověk. Všechno může rázem pokazit třeba městská hromadná doprava. Bydlím v Praze a z jednoho místa se snažím jezdit víc než 30 let do centra. Škoda, že jsem si nevedla přehled o všech těch zpožděních, která mi znemožnila obchodní schůzku, včasné zahájení nejrůznějších akcí, účast na tiskových konferencích, zmeškání divadelního představení, cestu do zahraničí.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...