INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

PickováPro někoho nepřekročitelná tlustá čára, pro jiného jen epizoda. Pandemie rozdělila Čes­ko na připravené a ty, jež zastihla v nedbalkách. Banka CREDITAS a.s. fungovala stejně dobře před i poté, má se dál čile k světu a rozšiřuje služby. Hovořili jsme o tom s Ivanou Píckovou, členkou představenstva zodpovědnou za retailové bankovnictví.

Proč jste se rozhodli připravit speciální produkty pro klienty, kteří vydělávají valuty v zahraničí?

Je to velmi zajímavá, a přitom většinou bank dost opomíjená, skupina. Lidí s prací v zahraničí je v ČR kolem 150 000, z toho značná část je v příhraničních regionech s Německem a Rakouskem, kde máme vhodně rozloženou pobočkovou síť. Profil našich služeb a konkurenčních výhod navíc dobře koresponduje s potřebami pendlerů. Máme například jedny z nejlepších směnných kurzů na trhu. Na první pohled jde o zdánlivě nepatrný rozdíl v řádu desítek haléřů, resp. nižších jednotek procent, ale pokud vezmete v potaz, že jako pendler budete potřebovat směňovat do korun průměrnou německou výplatu, rozdíl mezi kurzem naším a kurzem od velkých bank může udělat za rok úsporu kolem 10 000–15 000. Kromě této konkrétní potřeby jsme ale chtěli nabídnout také řešení, s nímž se klient u zahraničních plateb kurzovým ztrátám zčásti nebo úplně vyhne. Proto máme v nabídce eurový účet s eurovou kartou. Část eurových příjmů si klient nechá na eurovém účtu a používá je k platbám v zahraničí – tam se měnové konverzi vyhne úplně. A potřebnou částku si výhodným kurzem převede na účet korunový.
Další výhodu pro klienty s příjmem v cizině jsme nabídli od června. Při žádosti o hypotéku hodnotíme příjmy v zahraničí – a to nejen eurové – obdobně jako příjmy v ČR. Klientovi s příjmem v cizí měně chceme poskytnout stejné podmínky, včetně stejných sazeb, jako v případě klientů s příjmy v českých korunách.

Co vás nejvíc překvapilo v průzkumu, který se zabýval českými pendlery?

Jednak vysoký podíl lidí, který by se práci v zahraničí nebránil – spolu s těmi, co už v cizině pracují, je to přes polovinu dospělé populace. A za druhé, že největší bariérou není pro lidi dojíždění, ale slabá či žádná znalost jazyka. Skoro to vypadá, že trend preferující výuku angličtiny, a naopak opouštění němčiny není úplně šťastný. Lidem v pohraničí by znalost němčiny významně rozšířila možnosti uplatnění.

Ovlivnila vás pandemie, ať už jde o způsob práce a myšlení v bance, nebo o změny v nabídce finančních produktů pro stávající a potenciální klienty?

V zásadě ne. Už před pandemií jsme kombinovali obsluhu na pobočkách s kvalitním online bankovnictvím, kde si klienti mohou vše podstatné jednoduše vyřídit na pár kliknutí. V době pandemie jsme výrazně rozšířili spektrum služeb, které jsou takto k dispozici, ale tam je nutné říct, že šlo o plánovanou aktivitu, a ne o reakci na covid.

Éra levných peněz skončila. Jak se mění vaše politika ve vztahu ke střadatelům, investorům a zájemcům o půjčky a hypotéky?

Asi bych nemluvila o éře, protože v ekonomice se období nízkých a vysokých úrokových sazeb přirozeně periodicky střídají po pár letech, není na tom nic zvláštního. Pětiprocentní repo sazba ČNB tu byla třeba v roce 2001. Fenoménem je aktuálně hlavně vysoká inflace a nejasná očekávání do budoucna. Pro nás je důležité, že si ­držíme stále stejnou pozici: chceme být mezi prvními volbami pro klienty, kteří chtějí dobře zhodnocovat své úspory. Současná doba lidi vede k tomu, že jen neradi peníze fixují na delší období. Proto jsou populární spořicí účty, spořicí vklady s výpovědní dobou jednoho měsíce a také termínovaný vklad na půl roku. To jsou ještě horizonty, v rámci nichž jsou klienti ochotni peníze odkládat. My u nich nabízíme nadstandardní sazby v rozmezí 4,1–5,2 % ročně.

Čím může být Banka CREDITAS přitažlivá pro ty, kteří hledají bezpečný přístav pro své finance?

Jsme česká banka s více než 25letou historií a českým kapitálem. Máme nabídku, která je přehledná a srozumitelná, a kde si každý může vybrat to, co odpovídá jeho investičnímu naturelu. Navíc, přestože si nás lidé nejčastěji spojují právě se spořením, jsme velmi dobří také v každodenním bankingu. Máme služby prakticky bez poplatků a se spoustou technologických vychytávek, které umí zjednodušit a zpříjemnit život. Třeba jako jediní na trhu umožňujeme připojit si do CREDITAS Banking účty od více než 20 dalších českých a slovenských bank. Klient je může ovládat z jednoho místa a také hned vidí všechny zůstatky a pohyby zobrazené ve formátu, který si sám zvolil jako nejpřehlednější. S ohledem na rostoucí ceny také lidé stále více oceňují možnost vytvářet v bankovnictví vlastní rozpočty a kategorizovat výdaje. Mohou tak snadno udržet kontrolu nad rodinnými financemi.

otázky připravil Pavel Kačer

Slovo ke dni

  • Ochlazení z Bruselu

    Svět se dostal do bezprecedentní situace. Kdo by před rokem řekl, že Evropská unie bude firmám a lidem nakazovat, jak si mají zatopit. Kolik stupňů Celsia bude v pořádku, kolik ne a kdy si budou teplomilní hříšníci koledovat o trest. Vracíme se tak do časů direktivní ekonomiky, do dob, kdy strana a vláda nařizovala, co kdo smí a nesmí. V kapitalizmu přece měla místo nařízení a zákazů usměrňovat chování společnosti neviditelná ruka trhu. Jenže ani ta, jak se ukazuje, nezískala plnou důvěru vedení. Ano, zemního plynu, elektřiny i dalších energií se nebude dostávat, ale s jeho kritickým nedostatkem roste jejich cena. Kdo tedy bude moci příští zimu topit „pánu Bohu do oken“? Myslím si, že skoro nikdo. Omezovat se ve spotřebě a snižovat náklady se stane nutností, pokud mají firmy a domácnosti přežít krizové období. Tento ekonomický zákon...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Formulace zásad mediační dohody 10. srpen 2022

V předchozích příspěvcích jsme se seznámili s těmi fázemi mediace, ve kterých IP mediátor navozuje pocit vzájemné důvěry a pozitivního ovzduší pro mediační jednání, nastavuje základní pracovní a společenská pravidla, a také aktivně naslouchá stranám a pojmenovává předměty jednání. Strany konfliktu však nebyly zatím připraveny spolu efektivně komunikovat a vzájemně si na­slouchat.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3