INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Honeyview DSC03833retTomáš KubíkPojmy jako udržitelnost a společenská odpovědnost vstoupily do našich slovníků a staly se samozřejmostí, s níž posuzujeme to, co děláme, i to, co prospěšného pro Zemi přinášejí firmy a organizace. Stále silněji vnímáme fakt, že planetě nelze jen brát, ale musíme jí i něco dávat, být dobrým hospodářem, zodpovědným člověkem. Tento smysluplný pohled na zachování života se stal pro mnohé z nás samozřejmostí. Velmi silně ho chápou a podporují v PENNY, a to již řadu let. Násobí své aktivity, rozvíjejí je k dokonalosti, přemýšlejí o dalších. Většinu z nich známe z vlastní praxe zákazníků, kteří do PENNY chodí nakupovat. Jak toto počínání vnímají, na to nám odpověděl Ing. Tomáš Kubík, tiskový mluvčí zmíněné společnosti:


Udržitelnost je silné téma dneška. Jak je chápe PENNY po zkušenostech z minulých let?

Udržitelnost a společenskou odpovědnost vnímáme zejména z lokálního pohledu. Máme přes 410 prodejen, a ty jsou i v celé řadě malých měst a městysů po celé republice. Ve všech těchto místech chceme nejen přinášet nabídku kvalitních produktů za nízké ceny, ale i podporovat lokální producenty nebo pomáhat zlepšovat okolí, ve kterém všichni společně žijeme. Rádi říkáme, že chceme být pro místní jako dobrý soused. Ukazuje se totiž, že i když je celá řada celosvětových problémů a výzev, lidé vnímají nejpalčivěji to, co se děje v jejich bezprostřední blízkosti. A krásné na tom všem je, že můžete mít lokálně zaměřené projekty a zároveň dělat něco pro planetu. Proto také podporujeme a pravidelně se zapojujeme do úklidových akcí nebo přispíváme k vysazování deseti miliónů stromů. Stromy vedle produkce kyslíku pomáhají zadržovat vodu v krajině a pomáhají vyrovnávat teplotu, což s ohledem na opakované vlny veder bude do budoucna ještě velká příležitost k naší seberealizaci.

Vydali jste zprávu o udržitelnosti 2023. Co vyplývá z rekapitulace výsledků? Splnili jste doposud vše, co jste si předsevzali?

ZLATA VCELA 2023 00015Jsme na dobré cestě. Rozvíjíme své dlouhodobé projekty a postupně přidáváme další ve všech oblastech našeho podnikání. Například v prosinci loňského roku jsme otevřeli ve Skutči naši nejvíce udržitelnou prodejnu. Je celá ze dřeva, využívá celou řadu ekologických technologií a máme na ni velmi dobrou zpětnou vazbu od zákazníků i odborné veřejnosti. Podobný projekt plánujeme realizovat i v letošním roce. Daří se nám snižovat energetickou náročnost dalších prodejen, instalujeme solární panely, dobíjecí stanice pro elektromobily a máme celou řadu společensky odpovědných projektů.

Který z nich je vám osobně nejbližší?

Jsem rád za všechny projekty, kterým se věnujeme. Jedním z největších témat je pro nás v poslední době podpora včel a opylovačů obecně. Pro mě osobně je to krásná ukázka toho, jak můžete být aktivní lokálně a zároveň poukazovat na jeden z globálních problémů, kdy se svět potýká s úbytkem tvorů, kteří jsou zásadní nejen pro produkci potravin, ale i zachování biodiverzity.
V polovině července loňského roku jsme ve své prodejně v Praze-Uhříněvsi na jeden den odstranili všechny produkty, které by bez včel a dalších opylovačů nevznikly. Chybělo přes 60 % sortimentu. Akce vzbudila velký ohlas v médiích i u široké veřejnosti. A já mám velkou radost, že před několika dny získala tato akce druhé místo v Českých cenách za PR Lemur pořádanou Asociací Public Relations Agentur.

Co máte v plánu s projektem PENNY pro včely? Zkusíte třeba podporovat zálibu ve včelaření u vlastních zaměstnanců?

Aktuálně máme více než dva milióny včel u všech našich logistických center. Do budoucna bychom rádi měli úly alespoň u některých našich prodejen. Zde ale narážíme na otázku bezpečnosti. Hledáme tedy možnosti a věříme, že najdeme takové prodejny, kde budeme moci přispět k rozvoji biodiverzity v okolí a zároveň neohrozit své zákazníky ani zaměstnance.
Zároveň se i nadále věnujeme osvětě a prohlubujeme naši spolupráci s organizacemi, které podporují rozvoj včelařství u nás, jako je například SOUV Nasavrky nebo Český svaz včelařů. V rámci naší spolupráce jsme se stali i partnerem soutěže mladých včelařů Zlatá včela.

Bude se váš program na podporu udržitelnosti v nadcházejícím období měnit, rozvíjet? V jakém směru?

Své projekty neustále rozvíjíme a posouváme kupředu. Například dlouhodobě se věnujeme prevenci plýtvání potravinami. Vedle letité spolupráce s Potravinovými bankami jsme v loňském roce představili projekt bedýnek, kdy zákazníkům ve vybraných prodejnách nabízíme 2 kg ovoce a zeleniny, které už nesplňují nejpřísnější kvalitativní standardy, přesto jsou stále nezávadné a chutné, za pouhých 19,90 Kč. Pilotní projekt, se kterým jsme začali v sedmi prodejnách, jsme v průběhu loňského podzimu a letošního jara rozšířili na současných více než 150. Stejně tak náš projekt PENNY pro zoo, kdy do zoologických zahrad a zooparků posíláme ovoce a zeleninu, které už nechceme nabízet zákazníkům, a přitom je stále ještě nezávadné pro zvířata, vyvolává zájem. Aktuálně spolupracujeme již s 30 zoologickými zahradami a zooparky po celé republice.
Letos na jaře jsme pak spustili zcela nový projekt s aplikací Nesnězeno. Jejím prostřednictvím prodávají hotely, restaurace, pekárny nebo obchody s potravinami jídlo s blížící se dobou konce trvanlivosti s výraznou slevou. Zákazníci si prostřednictvím aplikace mohou nyní najít prodejnu PENNY, kde mohou koupit za cenu 79 Kč připravený balíček obsahující ovoce, zeleninu, pečivo nebo chlazené zboží, kterému se blíží datum spotřeby. Hodnota zboží je minimálně 160 Kč, zákazník tak dostává na zakoupené produkty slevu 50 % a více.
Díky všem těmto projektům se nám daří ročně zachraňovat desítky tun potravin.

A je stále složitější hledat cesty, jak pomoci planetě, anebo je život stále viditelněji předkládá sám?

Právě naopak. Každý z nás může okolo sebe vidět důsledky lidské činnosti, které jsou ne vždy pozitivní. K tomu se přidává celá řada výzev a potřeb různých částí společnosti, ať již jsou to senioři, děti, rodiče samoživitelé, či nemocní. Jak již jsem zmiňoval, my se snažíme pomáhat hlavně v místech, kde působíme.

Jak pozná zákazník vaše aktivity věnované planetě?

Před několika týdny jsme spustili nový web www.pomahamehezkycesky.cz, kde představujeme, dá se říci, „best of“, tedy ty nejlepší a nejdůležitější projekty v oblasti CSR a udržitelnosti, kterým se věnujeme. Pokud se někdo bude chtít dozvědět ještě více podrobností nebo získat informace o dalších projektech, může si přečíst naši Zprávu o udržitelnosti, kde dopodrobna popisujeme všechny své aktivity a projekty. Ta je k dispozici na výše zmiňovaném webu nebo na www.penny.cz. 

za odpovědi poděkovala Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Jak se rozpadla myšlenka na hromadu zpráv

    Možná se vám to už také stalo. Chcete něco vyřešit, napíšete nebo zavoláte dotyčné osobě. Shrnete myšlenku pěkně v bodech. Krok za krokem. A reakcí na ni je… Chaos. Je to jako když vám někdo vysype puzzle na stůl a vy z nich musíte složit nějaký komplexní obrázek. Máte před sebou fragmenty, které musíte dát dohromady, abyste zrekonstruovali pracně to, co se dalo říci snadno. Jen to chtělo chvíli času a koncentrace, aby byla odpověď na vaši zprávu zformulována se vším všudy. Čím dokonalejší prostředky komunikace máme, tím hůř komunikujeme. Je to prokletí dnešní doby, ale možná by stačilo říct, že prostředky nejsou komunikací samou. Ta by měla mít vždy přehlednou formu, která bude pro příjemce sdělení prostě stravitelná. Tím, že tříštíme pozornost, a schází nám koncentrace, utrácíme na komunikaci čas i energii v trojnásobném množství, než bývalo standardem...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3