INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

 MG 3462Vejce provází člověka v mnoha souvislostech tak nějak od začátku. Brzy poté, co začne vnímat chutě, vůně či barvy, dostává žloutek do polévek, protože je výživný a pro organizmus přímo potěšením. Vejce je také svým tvarem nebo grafikou dětmi oblíbené, zejména když s ním mohou samy kouzlit na talíři. Vztah k této potravině přetrvává do stáří, vajíčka plná hodnotných živin s chutí i radostí konzumují lidé vyššího věku. Není proto divu, že vejce zaujalo v našem jídelníčku svébytné postavení. A co víc, máme k němu vztah také emocionální.

Vajíčka máme prostě rádi. Ne proto, že jsou konečně uznaná jako potravina, která zdraví prospívá, ale proto, že nám chutnají. Můžeme je snídat, svačit, obědvat i večeřet. Hodí se k zahnání hladu i uspokojení požitku, k ozdobě slavnostního stolu stejně tak jako k výrobě rychlého pokrmu, sladkého i slaného, uplatní se při jakékoli příležitosti. Dokonce i jako dárek, pokud jsou pěkně balená, naaranžovaná ve vkusném košíku a věnovaná od srdce. Jsou pro nás samozřejmostí, která v kuchyni nesmí chybět. Uvědomujeme si vůbec tolik spojitostí? Tak trochu jsem se na to zeptala Ing. Tomáše Milicha, jednatele firmy OVUS – podnik živočišné výroby, spol. s r.o., který sídlí nedaleko Slaného ve Středočekém kraji.

Jak podle vás lidé o vajíčkách přemýšlejí?

Abych mohl fundovaně odpovědět, měl bych vycházet z výzkumu, který se právě na takové okolnosti bude spotřebitelů vyptávat. Ze zkušenosti však vím, že zákazník odmítá ptát se, ale nesmlouvavě vejce v patřičné kvalitě a sortimentu požaduje v prodejnách, kam je zvyklý chodit. A my zase děláme vše proto, aby byl spokojen. Patříme na českém trhu k největším dodavatelům vajec, která míří například do obchodní sítě Albert, Tesco, Kaufland, Globus, Košík.cz a dalších. Dodáváme také mnohým výrobnám lahůdek, do gastroprovozů, školních jídelen, nemocnic, domovů pro seniory. Jak tedy spotřebitelé o vejcích přemýšlejí? Berou je jako samozřejmost, bez níž by byl jídelníček neúplný.

 MG 3472Čím se vejce OVUS vyznačují?

Protože na stránkách Prosperity a jejích příloh publikujeme pravidelně, mnozí čtenáři nás možná již trochu znají, tak spíše jen připomenu, že produkujeme vejce běžná, spotřební, ale i ta, která zahrnujeme od letošního léta pod označení OVUS Premium. To je řada sestávající ze tří skupin: Indiánská vejce, Vejce Moravia a Farmářský výběr. Každá skupina má svá specifika, nyní propagujeme zejména Indiánská vejce, vyznačující se tyrkysovou až zelenou skořápkou nebo skořápkou čokoládově hnědou. Snášejí je nosnice pocházející geneticky od slepic chovaných indiánskými kmeny v Jižní Americe. Vejce mají tedy trochu jiné složení než ta „obyčejná“, více minerálů, méně cholesterolu, a chutnají výrazněji. V prodejní síti je poznáte podle obalu i názvu Indiánská vejce.

Proč zrovna tato vejce?

Protože jsme zjistili, že je mnoho zákazníků nezná, anebo je kupuje, ale netuší, jaký je jejich příběh a v čem jsou unikátní a zdraví prospěšná. Rádi bychom je dostali na stůl dětem i dospělým, a to nejen jako atrakci či výjimečnost, ale jako pochoutku, kterou má smysl čas od času okusit. Vždyť se servírují i na anglickém královském dvoře, byť od jiného dodavatele než od nás. Náš český chov je unikátní a náš spotřebitel si jistě zaslouží, aby taková vejce jedl. Kdo by se o nich rád dověděl více, ať se podívá na naše webové stránky, nově jsme totiž pojali i jejich komunikaci.

Máte radost, že se vajíčkům dostalo renezance, že již nejsou považována za potravinu takřka zapovězenou?

Těší mne skutečnost, že se názory mnohých výživových poradců, lékařů a jiných odborníků mění a že se ke slovu dostává zdravý selský rozum. Že se přehodnocují vyhraněné diskuze o tom, co zdravé je a co není. A také to, že se česká veřejnost opět obrací na české farmáře či výrobce regionálních potravin a vyhledává jejich produkty. Nejen že je to záruka zájmu, ale promítá se to do mnoha ekonomických ukazatelů, a navíc to přináší chovatelům, pěstitelům, výrobcům tolik potřebné zdravé sebevědomí. Lidé si také začínají znova vážit poctivě vyráběných potravin či zemědělců, kteří rozumně hospodaří.

Jak byste charakterizoval vaši firmu?

To je svým způsobem složitá otázka. Především však: jsme česká společnost, hospodaříme na dvou farmách v blízkosti Slaného, kde se odchovávají nosnice několika druhů v provozech řízených centrálním počítačem, který vyhodnocuje od zdravotního stavu slepic, množství spotřebovaných krmiv až po kvalitu vajec snad vše, co je možné v takovém provozu měřit. Nespoléháme však jen na techniku, ale i na zootechnika a jeho zkušenosti, k nimž patří třeba umění identifikovat, zda mají slepice svůj komfort a jsou spokojené nebo zda jim v daný okamžik něco chybí – pozná se to podle výkyvů jejich hlasitých projevů. Tím chci naznačit, že jsme firmou, která se opírá o nejmodernější poznatky, technologie, ale i perfektní znalosti odborníků a souhru týmu.
Nezásobujeme trh jen čerstvými vejci, ale jsme třeba jedničkou v dodávkách vařených loupaných vajec. I proto, že jsme postavili největší a nejmodernější linku ve střední Evropě. Kapacitně jsme velmi dobře vybaveni. Věříme, že právě loupaná vařená vajíčka začnou brzy vyhledávat i jednotliví spotřebitelé, protože tato modifikace jim doma ušetří čas.
Zakládme si na kvalitě a čerstvosti. Také myslíme na inovace, ale nemohu ještě prozradit, nad jakými nápady si nyní lámeme hlavu. Řešíme, jak nejefektivněji využít odpady, tedy se zabýváme otázkami cirkulární ekonomiky. Námětů je mnoho, uvést je do praxe znamená investovat. Na to si musíme vydělat. Budou-li nám i dosud čeští zákazníci fandit, jistě budeme moci brzy nějakou novinku představit.

ptala se Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3