INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 22. rokem

EvaEva Nováková

Asi byste nevěřili tvrzení, že se téměř polovina dospělé populace u nás baví stíracími losy. Jde o adrenalin, který patří jak k samotářům, tak kolektivnímu přátelskému posezení kolegů či známých u kávy. První stírací los se přitom u nás objevil před 30 lety a odstartoval éru zcela nové zábavy trvající dodnes. Sazka od roku 1989 prodala 750 milionů kusů stíracích losů a na výhrách vyplatila 11 miliard korun. Alespoň jeden los ročně si v České republice setře každý druhý dospělý. Jaký vztah k tomuto fenoménu má Eva Nováková, brand manažerka losů společnosti Sazka, napoví následující řádky:

Historie je na fakta spojená s losy poměrně bohatá. O čem vypovídá?

Podařilo se nám to docela pěkně zmapovat. Na podzim roku 1989 se v tehdejším Československu jako první objevil stírací los Spartakiádní hra. Stal se okamžitě hitem, emise deseti milionů kusů se vyprodala za pouhé čtyři měsíce. Doposud historicky nejúspěšnějším losem byla Tutovka, které se za pouhých pět let prodalo 230 milionů kusů a na výhrách byla vyplacena více než jedna miliarda korun. Od roku 1989 už se v nabídce vystřídalo přes 200 různých emisí stíracích losů. 

Tolik naši veřejnost tento druh potěšení zaujal?

Nechce se tomu věřit, ale stírací losy se staly velkolepou záležitostí. Má je rád snad každý. Trh stíracích losů v České republice roste ročně dvojciferným Maxi cerna perlatempem. Tuto zábavu si alespoň jednou za rok vyzkouší 4,5 milionu lidí, což je téměř polovina dospělých. Největší zájem o tyto losy registrujeme před Vánocemi.

Znamená to, že si dáváme losy hojně jako dárky?

Ano, přeci jen se z malého dárku může stát ten největší. Když tam není výhra, alespoň se to zkusilo a byla u toho legrace a příležitost ke snění. Jako dárek se losy dávají na Valentýna, k narozeninám a při mnoha jiných příležitostech, v posledních letech například i jako součást svatebního daru. V období Vánoc je to pak jeden z oblíbených dárků, nebo spíš doplněk k dárku. Na Vánoce ale máme kromě dárkových losů nachystanou třeba i emisi Zlatá šupina, kterou lze vložit pod talíř při štědrovečerní večeři. Vycházíme z tradice, že šupina pod talířem zajistí dostatek peněz v příštím roce.

Co ale vede Čechy k takovému zájmu?

V průměru si dospělý Čech koupí ročně šest losů za 400 korun. Za rostoucí popularitou stíracích losů stojí pestrost nabídky i to, že okamžitě zjistíte výhru. Navíc máte své štěstí takzvaně v ruce, vybíráte si konkrétní los. Také si zvolíte, kdy a kde ho setřete, jestli sami, nebo se s někým o ten adrenalin podělíte. Postupné odhalování, zda člověk vyhraje, nebo ne, má své nezaměnitelné kouzlo.

Jaké losy milují ženy?

Z řady výzkumů se nám potvrdilo, že si lidé vybírají losy, které jsou jim tematicky blízké. Ženy rády kupují emise s nádechem magie, osudovosti a luxusu, třeba Horoskopy nebo Černé perly. Muži pak vybírají stírají losy například s motivem peněz nebo mají v oblibě ty s pravidelnou výplatou výhry na několik let dopředu, na mysli mám oblíbeného Rentiéra.

Vy sama si občas také koupíte los? Nebo si pořizujete ze zvědavosti každou novinku a doufáte stejně jako ostatní nadšenci? Nač BA0I9925myslíte, když odhalujete jeho tajemství?

Já jsem si los občas koupila už před svým nástupem do Sazky. Posledních pět let je kupuji spíše často než občas. Zkouším všechny novinky, nejčastěji se ale vracím k Černým perlám. Když víte, kolik je výher v jednotlivých emisích, a že ta šance na ně není zanedbatelná, usilujete mnohem víc. Je to jen o štěstí. A já se přitom vždy zasním, když myslím na to, jak bych použila hlavní výhru. Radost mám ale i z té, která mi zaplatí kafe nebo mi dopřeje další los.

Myslíte, že se může darovaným losem smazat i případný manželský spor a utišit bolístka?

Losy za vás nic nevyřeší, ale jako drobnost pro radost nebo spolu s omluvou zafungovat určitě mohou.

ptala se Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Češi zelenají

    Je to hodně nebo málo? Průzkum tvrdí, že 17 procent Čechů, tedy asi každý šestý, jsou ochotni si připlatit za zelenou energii. Ostatní zřejmě vědí, že za elektřinu z obnovitelných zdrojů už dlouho platí „ekologickou daň“ a těží z toho například solární baroni. Tři čtvrtiny obyvatel ČR třídí odpad a používají úsporné spotřebiče. Jen se neví, jestli vědomě a dobrovolně, nebo proto, že jiné spotřebiče se už ani nedají koupit. Ochrana planety je jistě chvályhodná a nutná, nicméně by měli lidé mít při rozhodování, jaké prostředky k tomu volit, více svobody. Zřejmě by se ukázalo, že procenta „zelených“ Čechů by ještě stoupla a zejména by se zvýšila jejich spokojenost.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2020

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtoczupv logo 56

Duševní vlastnictví

upv logo

Ochrana duševního vlastnictví v kontextu Inovační strategie ČR na léta 2019–2030 31. leden 2020

Vláda České republiky schválila počátkem roku 2019 klíčový dokument Inovační strategie České republiky 2019–2030 (Country for the Future), který RVVI zpracovala v úzké spolupráci s týmem osobností z řad podnikatelů, vědců, akademiků a zástupců veřejné správy. Dokument vytyčuje nové priority, jejichž naplnění by mělo Českou republiku do roku 2030 zařadit mezi nejinovativnější země Evropy. 

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE