INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

EvaEva Nováková

Asi byste nevěřili tvrzení, že se téměř polovina dospělé populace u nás baví stíracími losy. Jde o adrenalin, který patří jak k samotářům, tak kolektivnímu přátelskému posezení kolegů či známých u kávy. První stírací los se přitom u nás objevil před 30 lety a odstartoval éru zcela nové zábavy trvající dodnes. Sazka od roku 1989 prodala 750 milionů kusů stíracích losů a na výhrách vyplatila 11 miliard korun. Alespoň jeden los ročně si v České republice setře každý druhý dospělý. Jaký vztah k tomuto fenoménu má Eva Nováková, brand manažerka losů společnosti Sazka, napoví následující řádky:

Historie je na fakta spojená s losy poměrně bohatá. O čem vypovídá?

Podařilo se nám to docela pěkně zmapovat. Na podzim roku 1989 se v tehdejším Československu jako první objevil stírací los Spartakiádní hra. Stal se okamžitě hitem, emise deseti milionů kusů se vyprodala za pouhé čtyři měsíce. Doposud historicky nejúspěšnějším losem byla Tutovka, které se za pouhých pět let prodalo 230 milionů kusů a na výhrách byla vyplacena více než jedna miliarda korun. Od roku 1989 už se v nabídce vystřídalo přes 200 různých emisí stíracích losů. 

Tolik naši veřejnost tento druh potěšení zaujal?

Nechce se tomu věřit, ale stírací losy se staly velkolepou záležitostí. Má je rád snad každý. Trh stíracích losů v České republice roste ročně dvojciferným Maxi cerna perlatempem. Tuto zábavu si alespoň jednou za rok vyzkouší 4,5 milionu lidí, což je téměř polovina dospělých. Největší zájem o tyto losy registrujeme před Vánocemi.

Znamená to, že si dáváme losy hojně jako dárky?

Ano, přeci jen se z malého dárku může stát ten největší. Když tam není výhra, alespoň se to zkusilo a byla u toho legrace a příležitost ke snění. Jako dárek se losy dávají na Valentýna, k narozeninám a při mnoha jiných příležitostech, v posledních letech například i jako součást svatebního daru. V období Vánoc je to pak jeden z oblíbených dárků, nebo spíš doplněk k dárku. Na Vánoce ale máme kromě dárkových losů nachystanou třeba i emisi Zlatá šupina, kterou lze vložit pod talíř při štědrovečerní večeři. Vycházíme z tradice, že šupina pod talířem zajistí dostatek peněz v příštím roce.

Co ale vede Čechy k takovému zájmu?

V průměru si dospělý Čech koupí ročně šest losů za 400 korun. Za rostoucí popularitou stíracích losů stojí pestrost nabídky i to, že okamžitě zjistíte výhru. Navíc máte své štěstí takzvaně v ruce, vybíráte si konkrétní los. Také si zvolíte, kdy a kde ho setřete, jestli sami, nebo se s někým o ten adrenalin podělíte. Postupné odhalování, zda člověk vyhraje, nebo ne, má své nezaměnitelné kouzlo.

Jaké losy milují ženy?

Z řady výzkumů se nám potvrdilo, že si lidé vybírají losy, které jsou jim tematicky blízké. Ženy rády kupují emise s nádechem magie, osudovosti a luxusu, třeba Horoskopy nebo Černé perly. Muži pak vybírají stírají losy například s motivem peněz nebo mají v oblibě ty s pravidelnou výplatou výhry na několik let dopředu, na mysli mám oblíbeného Rentiéra.

Vy sama si občas také koupíte los? Nebo si pořizujete ze zvědavosti každou novinku a doufáte stejně jako ostatní nadšenci? Nač BA0I9925myslíte, když odhalujete jeho tajemství?

Já jsem si los občas koupila už před svým nástupem do Sazky. Posledních pět let je kupuji spíše často než občas. Zkouším všechny novinky, nejčastěji se ale vracím k Černým perlám. Když víte, kolik je výher v jednotlivých emisích, a že ta šance na ně není zanedbatelná, usilujete mnohem víc. Je to jen o štěstí. A já se přitom vždy zasním, když myslím na to, jak bych použila hlavní výhru. Radost mám ale i z té, která mi zaplatí kafe nebo mi dopřeje další los.

Myslíte, že se může darovaným losem smazat i případný manželský spor a utišit bolístka?

Losy za vás nic nevyřeší, ale jako drobnost pro radost nebo spolu s omluvou zafungovat určitě mohou.

ptala se Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Na Svatého Martina jen českou husičku

    K nejoblíbenějším svátkům se u nás zařadil den se čtyřmi jedničkami 11. 11., tedy jedenáctý listopad na Svatého Martina. Patron lidí laskavých, soucitných, s otevřeným srdcem a peněženkou, vyžaduje zvláštní sváteční jídlo. A tím je samozřejmě husa se zelím, knedlíkem zapíjená svatomartinským vínem. Češi by měli vědět, že udělají nejlépe, když si předem objednají drůbež u domácího chovatele, protože jen tak dostanou tu nejvyšší kvalitu. Ve velkých obchodech si mohou koupit mražený produkt, avšak ten už zdaleka není tak chutný. Jde o jakýsi „brojler“ ze zahraniční produkce, který navíc vyžaduje delší přípravu. A kupující by si měli dát pozor na tzv. „husokachnu“, protože s husou nemá nic společného. Jde o kachnu pižmovou, případně kříženou z kachnou pekingskou. Tak dobrou chuť!

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Sto let pro ochranu nejlepších nápadů 15. říjen 2019

Sté výročí zřízení tehdejšího Patentního úřadu v Praze je příležitostí připomenout si nejen významná, ale i obtížná období oboru průmyslové vlastnictví i činnosti Úřadu průmyslového vlastnictví (ÚPV).

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE