INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Fluktuace manažerů největších českých firem klesá. Meziročně se snížila o jedenáct procentních bodů. Důvodem jsou dopady finanční krize, rostoucí nezaměstnanost a těžká situace na trhu. Ve vrcholovém managementu největších českých firem aktuálně působí čtvrtina žen a jejich počet roste. Ženy na nejvyšších manažerských pozicích přitom mění místo častěji než muži. Informace vyplývají z analýzy chování manažerů, kterou zveřejnil poskytovatel ekonomických informací, společnost Soliditet (dříve Creditinfo), člen nadnárodní skupiny Bisnode. Analýza čerpá údaje ze specializované databáze Manažeři velkých firem ČR, která obsahuje informace o více než 1 600 nejvýznamnějších či největších společností v ČR s 9 000 kontaktními osobami.

V loňském roce se meziročně snížila fluktuace manažerů napříč všemi typy monitorovaných vedoucích pozic. Zatímco v období 2009-2010 došlo na sledovaném vzorku 1 600 největších firem v ČR ke změně u 33 % manažerů, v období 2010-2011 se jednalo o 22 % nejvyšších vedoucích pracovníků. Vloni nejčastěji měnili práci manažeři marketingu a personalistiky, naopak k největší stabilizaci došlo v oblasti investic a IT. „Komplikovaná situace na trhu, silný konkurenční boj, tlak majitelů firem na zisk, případně boj o holé přežití, stejně jako nejitý výhled pro další období, rostoucí nezaměstnanost

a obavy další krize – to jsou hlavní důvody, které v loňském roce vedly k nižší fluktuaci zaměstnanců na nejvyšších manažerských pozicích," říká ředitel společnosti Soliditet, David Farský s tím, že najít nové a dobře placené místo v managementu je v období krize složitější než kdy jindy.

Ženy na manažerských pozicích mění místo častěji než muži

Z detailní analýzy chování manažerů podle pohlaví dále vyplývá, že ženy na nejvyšších vedoucích pozicích mění místo častěji než muži. Celková fluktuace mužů – manažerů mezi lety 2010 – 2011 dosáhla 21 %, zatímco v případě žen se jednalo o 26 %. V období 2009 – 2010 změnilo místo 32 % mužů z nejvyššího vedení a 38 % žen. Během konjunktury na většině sledovaných pozic ženy fluktuovaly více než muži. Výjimku v loňském roce tvořily dvě silové pozice, a to generální resp. obchodní ředitelky. Na těchto manažerských místech se fluktuace žen nejenom snížila, ale i ve stabilitě předstihla muže. „Stabilita a sehranost manažerských týmů může do budoucna přispět ke zlepšení pozice na trhu i zvýšení ziskovosti. Méně časté změny v nejvyšším vedení firem považujeme za pozitivní zprávu pro ekonomiku," doplnil dále ředitel společnosti Soliditet.

Visiting address: Siemensova 2717/4, City West - Stodůlky, 155 00, Prague 5, Czech Republic

Mailing address: Soliditet, s.r.o., Siemensova 2717/4, City West - Stodůlky, 155 00, Prague 5, Czech Rep.

Internet: www.cekia.cz | www.dnbczech.cz | www.dnbslovak.cz | www.hbi.cz | www.soliditet.cz | www.wlw.cz

O Soliditet

Soliditet, s.r.o. (dříve Creditinfo Czech Republic) je součástí nadnárodní skupiny Bisnode AB, která je vedoucím poskytovatelem digitálních obchodních informací v Evropě, přičemž klade významný důraz na lokální zaměření. Soliditet je již 20 let profesionálem v oblasti poskytování finančních, kreditních a marketingových informací

o firmách v České republice i v zahraničí. Pomáhá vytipovat a získat nové zákazníky, lépe komunikovat s těmi stávajícími a aktualizovat o nich informace, chránit proti potenciálně špatným obchodům a pohledávkám. K prestižním produktům Soliditet patří databáze všech firem a institucí ČR a SR Albertina, Systém sledování vazeb – aplikace vizuálně rozkrývající vztahy mezi ekonomickými subjekty, Firemní Lustrátor – on-line aplikace prověřující finanční kondici firem, Registr solventních firem – zahrnující elitu podnikatelského prostředí v ČR, seriózní firmy, které bedlivě střeží své dobré obchodní jméno, Odvětvové srovnávací analýzy – představující nástroj pro vyhodnocování trendů vývoje odvětví, konkurenčního prostředí a mnoho dalších. Více o řešeních s Soliditet naleznete na www.soliditet.cz.

O Bisnode AB

Bisnode je vedoucím evropským poskytovatelem digitálních obchodních informací a informací pro podporu rozhodování s důrazem na lokální zaměření. Zaměřuje se na kompletní nabídku on-line služeb pro tržní, kreditní a obchodní informace. Tyto informace pomáhají společnostem ve snižování podnikatelských rizik, zvyšování tržeb a zlepšování obchodních rozhodování. Bisnode byla založena v roce 1989 a v současné době zaměstnává více než 3 000 zaměstnanců v 17 zemích Evropy. Akcionáři Bisnode jsou společnosti Ratos (70 %) a Bonnier (30 %).

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3