INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Absolvent_na_pohovoru_ilustracni_foto_Neumann_and_PartnersAbsolventi škol mají často problémy s uplatněním na trhu práce. Mnozí z nich si ale cestu za vysněným zaměstnáním znesnadňují sami. Například přemrštěnými platovými požadavky, nezralostí nebo slabou osobní odpovědností. Na nejčastější chyby mladých uchazečů o práci upozorňuje v tomto materiálu Ondřej Hlaváček, ředitel Neumann & Partners, poradenské společnosti pro oblast lidských zdrojů.

Nereálné platové požadavky absolventů

Mladým lidem bez letité praxe leckdy chybí soudnost i pokora, čímž si zavírají dveře do mnoha zajímavých firem. Žádají sumy, které vůbec neodpovídají jejich hodnotě na trhu práce nebo postavení ve firemní hierarchii. „Ambice jsou zdravé, ale je vhodnější, když si absolventi rozplánují jejich realizaci v dlouhodobém horizontu. Kariérní růst má být přirozený a postupný. Především absolventi by si měli uvědomit, že nikdy nepřekročí svůj stín a nemohou předbíhat sami sebe," řekl Ondřej Hlaváček, ředitel Neumann & Partners, poradenské společnosti pro oblast lidských zdrojů.

Nedočkavost plynoucí z nezralosti

Mladí uchazeči o práci by si měli dát zároveň pozor na nedočkavost, která plyne z jejich nezralosti. „Životopis třicetiletého vysokoškoláka s praxí ve třech různých firmách vypovídá o netrpělivosti a nestálosti takového člověka a nebudí dobrý dojem," upozornil Ondřej Hlaváček ze společnosti Neumann & Partners. Zároveň dodal, že v mladém odvětví, jako je například IT, mohou mladí a po úspěchu hladoví zaměstnanci vyrůst poměrně rychle. U tradičních, léty prověřených oborů, však bude postup pomalejší. Úspěch je zde v přímé korelaci s poctivou mravenčí prací na denní bázi. Dostaví se v momentě, kdy se lidé stanou profesně i lidsky zralými a budou schopni podpořit svá budoucí manažerská rozhodnutí určitou mírou životní zkušenosti. Samozřejmě se vyplatí také loajalita ke svému zaměstnavateli.

Obavy z neúspěchu

Přehnané sebevědomí absolventů není na místě, zrovna tak jako nezdravě silné obavy z neúspěchu. Strach z nenaplnění představ svazuje ruce a vede k opačnému efektu. Z druhé strany, kdo nepoznal prohru, neví, jak chutná výhra. Každý neúspěch, je-li dobře vyhodnocen, posiluje vědomí. A pokud se z něj čerství (i nečerství) uchazeči o zaměstnání poučí, jen to přispěje k jejich mentální zralosti, která je pro mnoho zaměstnavatelů velmi atraktivní.

Slabá osobní odpovědnost

Mladí kandidáti by se měli při vstupu na trh práce vyvarovat rovněž slabé osobní odpovědnosti. Přijít pozdě na domluvenou schůzku je netolerovatelné, nepřijít na předem domluvenou schůzku neakceptovatelné a nedostavit se na domluvenou schůzku bez omluvy neodpustitelné. O nenaplnění podepsané pracovní smlouvy tím, že uchazeč nakonec nenastoupí, ani nemluvě. „Každý takový lapsus je vnímán zaměstnavatelem či zprostředkovatelem velmi citlivě a většinou je zaznamenán v osobní kartě kandidáta. Uchazeči často vůbec nevnímají, že profesní život je dlouhý a nikde není psáno, že se nemůže výše uvedené neodpovědné (a neslušné) chování třeba po deseti letech v nejméně vhodnou dobu obrátit proti nim," uzavírá Ondřej Hlaváček, ředitel Neumann & Partners, poradenské společnosti pro oblast lidských zdrojů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3