INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Manpower_logoSpolečnost Manpower Česká republika zveřejnila výsledky průzkumu „Manpower Index trhu práce" pro třetí čtvrtletí roku 2012. Výsledky průzkumu „Manpower Index trhu práce" ukazují, že zaměstnavatelé nebudou měnit počty zaměstnanců.

V rámci průzkumu Manpower Index trhu práce pro třetí čtvrtletí 2012 byla všem účastníkům vybraného reprezentativního vzorku 750 zaměstnavatelů v ČR položena otázka: „Jak očekáváte, že se změní celkový počet zaměstnanců ve vaší společnosti v následujícím čtvrtletí do konce září 2012 v porovnání s aktuálním čtvrtletím?"

Zaměstnavatelé v České republice nebudou ve třetím čtvrtletí 2012 měnit výrazně počty zaměstnanců. 7 % zaměstnavatelů očekává nárůst počtu pracovních sil, 6 % předpovídá snížení počtu pracovních sil a 83 % zaměstnavatelů nepředpokládá žádné změny. Na základě těchto údajů vykazuje Čistý index trhu práce pro Českou republiku pro třetí čtvrtletí 2012 hodnotu +1 %. Po sezónním očištění je ale Čistý index -1 %. To znamená, že náborové plány jsou nižší, než je v tuto dobu obvyklé.

„Jarní a letní období obvykle znamená oživení ve stavebnictví, zemědělství, ubytování a stravování. V letošním třetím čtvrtletí jsou tyto tři sektory zdrženlivější v nabírání nových zaměstnanců než v předchozích letech. I přes částečnou zdrženlivost v náborových plánech, firmy podle průzkumu Manpower Nedostatek lidí s potřebnou kvalifikací nadále těžko hledají řemeslníky, obchodní zástupce, IT specialisty nebo mechaniky", řekla Jaroslava Rezlerová, generální ředitelka Manpower Česká a Slovenská republika.

Porovnání dle odvětví

Zaměstnavatelé v pěti z 10 odvětví předpovídají pro nadcházející čtvrtletí nárůst počtu pracovních sil. Nejsilnější náborové aktivity hlásí Stavebnictví s indexem +10 %, přičemž toto odvětví od minulého čtvrtletí také nejvíce posílilo – o celých 14 procentních bodů. Naopak nejslabší náborové aktivity hlásí Těžba nerostných surovin -11 %. V porovnání s předchozím čtvrtletím se Index zvýšil v sedmi, meziročně ve třech odvětvích.

Regionální srovnání v rámci ČR

Zaměstnavatelé v Praze očekávají pro třetí čtvrtletí 2012 pozitivní náborové prostředí s indexem +10 %. Nejnižší Čistý index trhu práce -4 % hlásí Čechy. Morava zůstává s Indexem +2 % stabilní. V porovnání s minulým čtvrtletím index posílil ve všech třech regionech, meziročně pouze v Praze, a to o 5 procentních bodů.

Globální pohled

Z průzkumu vyplývá, že náborové aktivity se ve třetím čtvrtletí 2012 zpomalí v porovnání se stejným obdobím minulého roku ve většině sledovaných zemích a oblastech. Průzkum odhalil jasné známky napětí na trhu práce a v důsledku ekonomické nejistoty doma i v zahraničí zaměstnavatelé očividně přistupují k náboru velmi obezřetně. Přestože je patrná obecně slábnoucí tendence, zaměstnavatelé hlásí různé úrovně pozitivních náborových

Manpower Index trhu práce Q3 2012 

Zaměstnavatelé ve 32 zemích a oblastech očekávají v porovnání s předchozím čtvrtletím relativně stabilní náborové prostředí, nebo zvýšení náborových aktivit. V meziročním srovnání trh práce oslabil ve 26 zemích a oblastech.

Další výsledky průzkumu Manpower Index trhu práce budou zveřejněny 11. září 2012.

O průzkumu „Manpower Index trhu práce"

Již podruhé má Manpower pro Českou republiku k dispozici i sezonně očištěná data SAD (jelikož průzkum vstoupil v ČR do svého pátého roku), která eliminují dopad sezonních výkyvů v datech týkajících se náborových aktivit. Tisková zpráva uvádí všechna data sezonně neočištěná.

Průzkum Manpower Index trhu práce se provádí každé čtvrtletí za účelem sledování záměrů zaměstnavatelů snížit nebo zvýšit počet zaměstnanců během následujícího čtvrtletí. Česká republika je jednou ze 41 zemí a oblastí, ve které průzkum probíhá. V rámci projektu Manpower Index trhu práce pro 3. kvartál roku 2012 byli osloveni zaměstnavatelé reprezentativního vzorku 750 zaměstnanců v České republice a byla jim položena stejná otázka: „Jak očekáváte, že se změní celkový počet zaměstnanců ve vaší společnosti ve třetím čtvrtletí 2012 v porovnání s aktuálním čtvrtletím?"

Průzkum „Manpower Index trhu práce" se provádí každé čtvrtletí za účelem sledování záměrů zaměstnavatelů snížit nebo zvýšit počet zaměstnanců během následujícího čtvrtletí. Průzkum probíhá již 50 let a za tuto dobu se stal jedním z nejdůvěryhodnějších průzkumů náborové aktivity na světě. Manpower Index trhu práce je založen na dotazování více než

65 000 zaměstnavatelů z veřejného i soukromého sektoru napříč 41 zeměmi a je považován za vysoce důvěryhodný ekonomický indikátor.

Průzkum Manpower Index trhu práce nyní probíhá v těchto 41 zemích a oblastech světa: Argentina, Austrálie, Belgie, Brazílie, Bulharsko, Česká republika, Čína, Francie, Guatemala, Hongkong, Indie, Irsko, Itálie, Izrael, Japonsko, Jihoafrická republika, Kostarika, Kanada, Kolumbie, Maďarsko, Mexiko, Německo, Nizozemí, Nový Zéland, Norsko, Panama, Peru, Polsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Singapur, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Tchaj-wan, Turecko, USA a Velká Británie. Projekt odstartoval ve Spojených státech a Kanadě v roce 1962 a v roce 1966 se zapojila také Velká Británie. V roce 2002 se připojují Mexiko a Irsko, o rok později pak dalších 13 zemí. Nový Zéland se přidává v roce 2004, Čína, Indie, Švýcarsko a Tchaj-wan v roce 2005 a Argentina, Peru, Kostarika a Jihoafrická republika v roce 2006. V roce 2008 se do projektu zapojují i Česká republika, Guatemala, Kolumbie, Polsko, Rumunsko a Řecko, v roce 2009 Maďarsko a Brazílie, v roce 2010 Panama a pro rok 2011 Bulharsko, Izrael, Slovensko, Slovinsko a Turecko.

Více informací o průzkumu a detailní výsledky za všechny země najdete na stránkách www.manpowergroup.com v sekci Research Center nebo na http://www.manpower.cz/index- trhu-prace.php

O společnosti ManpowerGroup

Společnost ManpowerGroup(tm) (NYSE: MAN) je světovým lídrem v poskytování služeb a řešení na míru, které pokrývají životní cyklus zaměstnance a pomáhají jejím klientům dosáhnout svých cílů a zvýšit svoji konkurenceschopnost. ManpowerGroup, společnost s obratem $22 miliard a s více než 60letou zkušeností v oboru, nabízí komplexní nabídku

Manpower v České republice

V České republice se Manpower každý měsíc stará o personální a mzdovou agendu pro téměř 8000 zaměstnanců, které vyhledal a kteří pracuji u jeho klientů. V roce 2011, díky své sítí 25 poboček, Manpower našel pro 1000 klientů 19 000 nových zaměstnanců. Více informací o společnosti Manpower naleznete na www.manpower.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3